[RR] Årets sista?

42Hz

Aktiv medlem
[RR] Årets sista?
Lätt förvånad vaknade jag till en solig dag, igår var det en tjock dimma hela dagen då temperaturen låg stadigt över nollan! Idag ungefär -5

Det var med andra ord läge att försöka göra sig av med lite julmat! =)

Som en mal sökte jag mig rakt mot solen. ;)
rr01.jpg

rr02.jpg

Rena snölandskapet.
rr04.jpg

Änderna hade hittat öppet vatten, även om det var trångt i diket.
rr05.jpg

Efter att ha kämpat mig upp en bit tog skoterspåret slut och det blev svårt att trampa sig fram i uppförsbacke, var nära att vända om för att hitta en annan väg men till min glädje hade någon svängt in med en skoter längre upp på leden!
rr12.jpg

Tänkte jag skulle följa skoterleden så långt jag vågade, tyvärr hade skoterföraren bangat ur och vänt en bit innen i skogen så jag gjorde det samma och tog samma väg ut.
rr15.jpg

Istället tog jag in där skotern hade kommit ut. Visade sig rätt lyckat.
rr17.jpg

Kom dock straxt ut i bebyggelse
rr18.jpg

Trixade mig runt lite tills jag närmade mig skogen igen.
rr19.jpg

Hittade ut under kraftledningsgatan igen. Förvånad vilken bärighet det var på skoterspåret i den djupa snön.
rr22.jpg

rr23.jpg

Hörde skogsmaskiner men såg inte röken av dom, bara resultatet av deras framfart, gallrat.
rr24.jpg

Solen lyckades till och med nå de djupaste dalarna.
rr26.jpg

Upptrampade stigar gjorde att man snabbt närmade sig hemmet igen.
rr32.jpg

rr35.jpg

rr37.jpg

Nån makrobild fick jag till. :)
rr39.jpg

Varmt ljus i kylan
rr42.jpg

En kort men OK runda som gjorde susen! Knappt 8km på en dryg timme, ingen mostermedelfart direkt. =)

Fler bilder här för den intresserade: https://plus.google.com/u/0/108568522765874653261/posts/QGUZGztrSW6

Senast ändrad:
[RR] Årets sista?
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------

> En kort men OK runda som gjorde susen! Knappt 8km
> på en dryg timme, ingen mostermedelfart direkt.
> =)
>

Grym RR som vanligt! Kör din moster fortare eller långsammare än 8 km/h? :-)

[RR] Årets sista?
Hahaa! Hoppas jag är snabbare än min moster!

Tack, kul att bilderna uppskattades. :-)

Risken finns iofs att det blir en runda till innan nyår då mina nya däck preliminärt ska landa i Ludvika imorgon! Måste genast testas i så fall.

[RR] Årets sista?
"Risken finns iofs att det blir en runda till innan nyår då mina nya däck preliminärt ska landa i Ludvika imorgon! Måste genast testas i så fall."
Vilka däck har du köpt? Jag har bytt ut mina big fat larry på moonlandern till surly bud & lou och det gjorde stor skillnad i snön.

[RR] Årets sista?
fockit. Det är när man ser sådana miljöer man inser vilken looser man är som bor i storstad. Jag har inte sett solen sen oktober tror jag. Förutom idag, men då täcktes den av en snutkopter.

[RR] Årets sista?
Fantastiska bilder:)tyvärr inte lika bra bärighet på min dubbdäck fick hålla mej till vägarna.

Bilagor

• 2012-12-27 063.JPG
    2012-12-27 063.JPG
    66.9 KB · Besök: 13
  • 2012-12-27 056.JPG
    2012-12-27 056.JPG
    77.6 KB · Besök: 14
[RR] Årets sista?
Tackar!

@Billy Broms - 45NRTH HüskerDü, ska bli gött med grepp, verkar som de slits snabbare är Endomorpharna men de ha ju hållit i några år nu, få se vilka man kör på i sommar.

@bic - Är du säker att det är ett framhjul? Råkar bara sitta fram just nu. :)

@nille - Snyggt! Din medelhastighet var nog något högre än min dock. =)

(Nån mer som inte får länken till resten av bilderna att funka?)

[RR] Årets sista?
Fantastisk dag för att inviga nya cykeln med en tur runt Lund, knapp minusgrad och strålande sol:

surly-first-ride-1.jpg

surly-first-ride-2.jpg

Det blev bara en knapp timme, efter första lilla backen där jag kom upp i maxflås drog jag på mig en lätt känsla av kräkfärdighet som sen inte riktigt ville släppa. Tror att jag har något virus i kroppen (ja, ja, det är E. Klenochotränad).

Väldigt glad i cykeln än så länge, måste justera om styret lite bara. Däcken är definitivt inte snabba, men de passar faktiskt väldigt bra till utväxlingen och äter upp i princip allt obehag från grusvägar och kullersten.

[RR] Årets sista?
Fina bilder,lite mer snö än här på Bästkusten.Körde själv en kortis på 8.5 km,blev inte så hög medelhastighet heller men nästan bara stig.

[RR] Årets sista?
Snygga bilder! Jag och min fru åkte skidor i Marnässkogen igår förmiddag men vi såg varken dig eller några cykelspår. Däremot såg vi en hel del nedfallna träd.

[RR] Årets sista?
@ en Widebrant - Är det bilder från i somras? ;)

@ benisb - Tack! Åkte över och parallellt med skidspåren en sträcka. :)
Ja, mycket trän och genar över stigarna i skogen, och nya verkar falla allt eftersom!

[RR] Årets sista?
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> @ en Widebrant - Är det bilder från i somras?
> ;)

Det var snödrivor här och där! Men det är rätt chockerande hur grönt det är på åkrarna när solen tittar fram och man kan se det.

[RR] Årets sista?
Superfina bilder 42Hz! Vilken jäkla otrolig skillnad mellan södra och mellersta Sverige. Har i och för sig sett skillnaden tydligt när jag flög en gång i månaden mellan Sthlm och Halmstad. Gick från kallt och sterilt till lerigt med grön antydan när man flög på senvintern.

Tillbaka
Topp