[RR] Backbone, Will Rogers State Park, Los Angeles CA

• Trådstartare Trådstartare Boe
  • Start datum Start datum

Boe

Aktiv medlem
Tog en kort tur med crossen upp för att utforska lite stigar som inte ligger så långt bort från Los Angeles. På Mtbr pratades det varmt om det här området, att det var ganska otekniskt och således kanske skulle det vara bra för en cross? Har inte hunnit skaffa kompaktvevar, så jag visste att det skulle bli rätt segt där uppe.

Kom iväg på förmiddagen, fortfarande svalt och lite dis nere vid havet, och de första asfaltsserpentinerna efter att jag parkerat bilen känndes ok i den sköna luften.

50 höjdmeter senare kom värmen, solen och det blev tungt, känndes lättare när jag sedan kom in på grusvägen, breda stigen som ledde upp, upp upp.. Utsikten är fantastisk, härligt att se ut över en stor stad och havet åt ena sidan, och rullande kullar och berg åt andra sidan.

Stigen funkade bra på cross, det enda som är sketchy är att man delar en smal stig med en hel del fotgängare.

300 höjdmeter från bilen hade jag fått nog av värmen, och jag beslöt mig för att det var nog utforskat idag, kommer tillbaks och kör resten snart!

photo1.JPG

photo2.JPG

photo3.JPG

photo5.JPG

photo4.JPG

2photo1.JPG

2photo2.JPG

2photo3.JPG

2photo4.JPG

Härligt att ha Californiens röda sand tillbaka på cykeln!

Kul att du redan hunnit få till cyklingen, börja med crossen var nog helt rätt tänkt. Intressant miljö med de där kullarna.

Ja det är skumma kullar, bara massa buskar, inga träd = inga rötter =)

Lutar åt en Subaru Forester 2011

Härligt Bo! Kanske inte så knasigt i LA. Keep me posted! Kul att se hur du har det.
Sköt dig Casanova ;-)

Tillbaka
Topp