[RR] Bambi på hal Asaklitt

LasseB

Aktiv medlem
Passade på att dokumentera en standardrunda jag har runt knuten på stugan min uppe i Dalarna. Denna specifika dag hade snön töat bort och slasket frusit till is så dubbdäcken hade åkt på 26-tummaren. Ursäkta om det ser lite fegt ut här och där, men allt som ser glansigt och "blött" ut är ren och skär is och isvalkar på skrå kan vara lite respektingivande.

Här ser ni filmen:

Om ni vill testa rundan själva.
http://happymtb.org/turtips/491/

Bilagor

• poster.jpg
    poster.jpg
    39.3 KB · Besök: 25
Senast ändrad:
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Ordnas det en Happyride så är jag på! :)

Inkl öl!

LasseB skrev:
-------------------------------------------------------
Kupa, vi får ta en sväng någon gång.

Det har varit lite utveckling vad beträffar mitt ställe i Häradsbygden, så det kommer bli mycket tid spenderad där framöver.

@Jeppe_E
JA jävlar, det är ju en sjukt lång film, men det var nog inte meningen att vara ett Michale Bay mästerverk utan snarare lite av en guide hur man tar sig runt hela härligheten eftersom det är en lite svår rutt att hitta och dessutom 1.20 i realtid. Men att det är mycket flås, snyt och styre kan jag hålla med om.

Senast ändrad:
@Kupa
(@42hz)

Kul med mer folk i grannskapet. Har cyklat med lite lokalt löst folk och det borde finnas tillräckligt intresse för att få till något mer organiserat på klitten eller uppåt granberget. kid1000 håller väl till i krokarna med? Skicka ett pm med var du håller hus i bygden så styr vi ihop något när föret tillåter. Är uppe minst en helg i månaden.

Edit:Damn you autocorrect!

Senast ändrad:
@Fjärdebrunn

Ja, trots vad Jeppe_E frågar efter så är det ju en ganska editerad tur, men det är inte de brötigaste partierna som är borttagna, snarare de mindre brötiga. Stigarna som är tillgängliga i grannskapet är ganska olika typisk stockhomsterräng och saknar i stort drop och hopp även om det erbjuder bra med höjdmeter och fina vyer.

@Nybban
Kul. Har kört lite med folk från Faceebookgruppen "Friluftsfrämjandet MTB i Leksand", men det vekrar inte vara så många aktiva här på Happy. Vore kul att få ihop mer rundor där uppe. Finns ju stigar så det räcker.

Tillbaka
Topp