[RR]Bornsjön med omejd i mörker.

Scand

Aktiv medlem
Var ute på en tur med racern denna mysiga/mörka kväll. Körde från Årsta ner genom dom södra förorterna och runt Bornsjön och fram till Utran/Tumba och sedan fusk med pendeln tillbax till Årsta.
Åkte fram till viksberg och vände, sedan slog det mig att jag kunde ha kört ner till Södertälje denna väg, hur är den lilla stumpen ner till Vattubrinken, asfalt ??

/STEFAN

Bilagor

• se_MapImageLocator.gif
    se_MapImageLocator.gif
    38.6 KB · Besök: 78
Senast redigerad av en moderator:
Jag har cyklat ända till Södertälje vid några tillfällen, var ett tag sedan nu så minnet är lite suddigt. Efter Tumba kommer ju gamla södertäljevägen som är poppis bland cyklister både med och utan motor.

Jag körde sturehov, vällinge och sedan in och vände vid viksberg, tanken var att fortsätta ner till södertälje och sedan ta gamla vägen tillbaka. Men i mörkret var det inte så lätt att orientera sig och förstås utan karta.

/STEFAN

Nja, Vattubrinken, som ligger väster om viken, kommer du knappast till om du inte vill simma eller har båt...
Skämt åsido, tar du höger efter Viksbergs golfbana och sedan håller vänstervarv är det asfalt och du får en bra backe mellan Tegeltorp och Viksäter upp tillbaka till Vikbergasv.

Roger

Tillbaka
Topp