[RR] Easy Ride HBB lördag 6/10

Efter 3 veckors cykeluppehåll efter influensa, muskelsträckning och ett krånglande knä sög det nåt överdjävligt i cykeltarmen. Alla hörn av internet hade besökts och säkert varje tråd här hade lästs både en och två gånger. Som tur var utannonserade Hannosaurus en Easy Ride och det lät alldeles lagom för att komma igång igen.

Morgonen bjöd på friska 6 grader, blå himmel och strålande solsken. När vi samlades vid Hammarbybacken kl 11 hade solen hunnit börja värma lite mer och temperaturen kändes riktigt behaglig.

01HBBsamling.JPG

Vi blev ett skönt gäng på 11 pers och nästan 50/50 mix mellan killar/tjejer. Allt från nybörjare till lite mer erfarna.

02HBBsamling.JPG

Anna hade lite väl rena kläder så hon passade på att ta ett gyttjebad i början av turen. Det gick helt klart snabbare efter det och dessutom såg hon mycket coolare ut.

03Annaplurrat.JPG

Det blev några pauser för att hålla ihop gruppen och tid för skitsnack, historier om dämparbrott, OTBs osv...

04Pausiskogen.JPG

och det obligatiriskt tekniksnacket.

05Tekniksnack.JPG

Efter lite kryssande hit och dit bockades Dow Jones av och det var nog första gången för många.

06DowJones.JPG

Vi åkte in på ena sidan skogen, lyckades hålla oss till minimalt med grusväg och komma ut på andra sidan skogen.

07DowJones.JPG

Efter det var det dags för den första mekpausen. Inget värre än en lös sadel och punkorna lyste med sin frånvaro.

08Mek.JPG

Sen bar det av utför inför inför lite klättring och en välförtjänt fikapaus.

09Nedfr.JPG

Fikapaus i solen där det bjöds på kaffe, hembakt banankaka, gifflar, hembakta kanelbullar, energibars, Tom & Jerry-kex, Ben-Ten Alien kex och säkert en massa annat gott som jag kan ha missat.

10Ben-10.JPG

12Fikaisolen.JPG

13Merfikaisolen.JPG

Tack för en trevlig lördagstur och tack Hanna för att du styrde upp riden. Precis vad jag behövde. Nu behöver jag inte cykla... förrän i morgon ;-)

PS. @tisdagsrajden: Vad jag vet blev ingen bortirrad och kvarlämnad under en gran knaprandes på Tom & Jerry-kex så ni behöver inte leta nästa vecka.

Hoppas vi ses på stigarna snart igen!
/Johan

Bilagor

• 11 Tom & Jerry.JPG
    11 Tom & Jerry.JPG
    246 KB · Besök: 42
Tack alla för en bra solskenstur med som vanligt trevligt folk i ett för mig alldeles lagom post-febersjukvecka-tempo. Grymma Tom&Jerrykex. Grym morotskaka.
/ Magnus (rödvita Stumpyn)

Riktigt trevlig tur idag, tack Hanna som fixade och alla som var med! Ni som avvek efter fikat missade Hannas 2 dödspunkor på 500m på blåa :-)

Tack alla för sällskapet idag. Trist att missa Hannas punkor. Jag är grym på att laga. Hoppas vi ses igen. / Anne (med skigens äldsta cyke från tidigt 90-tal)

Tack allihopa!
Tuffa tjejer punkar :)
Bland höjdpunkterna efter fikat återfinns även en viss cyklist, inklusive cykel, hängandes runt/uppe i ett träd :)

Ja tack för idag! Det var riktigt roligt! Får se om det blir mer cykel imorgon:) Ja tuffa tjejer med lite luft i däcken punkterar;) / Anna

anlu7580 skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja tack för idag! Det var riktigt roligt! Får se
> om det blir mer cykel imorgon:) Ja tuffa tjejer
> med lite luft i däcken punkterar;) / Anna

Låter lockande. Nyss hemkommen så det blir nog inte cykling alltför tidigt i morgon. Men om någon är sugen på en runda lite senare under dagen hakar jag gärna på.

oj ja det kanske får bli att följa med för annars vet jag inte vad jag ska göra idag. Känner mig lite sliten dock så kommer nog inte att gå så fort...men det kanske är ok eller? Hur hade du tänkt dig? Fullt ös medvetslös eller lagom?

Om två timmar dvs kl 13 eller vid 14? Jag kan tänka mig runt 14:00 om det passar er andra. Eller att vi möts upp nånstans om ni börjar tidigare. Måste bota rödvinsdimman med kaffe och lite vila först. Vad sägs?

Fina bilder! Ni såg ut att ha en trevlig tur även om det var lite komiskt när jag passerade er efter andra punkan på blåa, som dessutom var på precis samma ställe som första punkan. /Han med svart Canyon Nerve som undrade hur ni tog er över spången.

Tillbaka
Topp