[RR Film] Paradiset, Gbg

Olle Boll

Medlem
[RR Film] Paradiset, Gbg
Janne (Jay) var förkyld, men ville ändå ut i skogen. Jag var pigg och kunde tänka mig att cykla fram och tillbaka hundra gånger på samma ställe. Vi bestämde oss för att försöka filma lite av favoritstigarna i Paradiset. Jag cyklar. Janne filmar.

/Hannes

[RR Film] Paradiset, Gbg
Härligt, ser ut att ha varit en kanonfin höstdag också. Påminner mig om att jag måste cykla mer i det området. Många fina knixiga och tekniska nedfarter, snyggt att ni fick det att se så lätt ut.

/Morgan

[RR Film] Paradiset, Gbg
Snyggt!

Är också stort fan av Paradiset även om det endast blir några fåtal turer där per år.
Har i ärlighetens namn ganska dålig koll på stigarna i området. Ambition finns om att utforska mera. Ni har inte lust att dela med er lite om vart ni körde? :-)

[RR Film] Paradiset, Gbg
Det var fint! Härligt med så fin natur. Hade aldrig sett så bra ut med hjälm kamera /bröstsele.

Imponerande cykel, har en likadan själv och trodde inte det fanns någon mer i hela Sverige som kör girly. ☺

[RR Film] Paradiset, Gbg
Snyggt Hannes, du har klippt bort det skakigaste materialet gissar jag. Kul att du valde att inte lägga på musik, ovant, men på ett positivt sätt.

Eric, Morgan etc., det känns som att det finns mycket kvar att utforska i området fortfarande, även för mig, som nog en del på forumet vet har hållit till där mycket genom åren. Vi binder samman många viltstigar, flera som hade behövt lite mer frekvent besök för att hållas öppna och bli lite mer kompakta, men de får gärna klara sig utan Strava-hets ett tag till så att de inte plöjs upp för mycket. Tyvärr är ju en del fina större stigar upp-plöjda av hästhovar, men det går ju att ta sig förbi. Det har blivit få annonserade turer där på senare år, men det går säkert bra att haka på framöver om en hör av sig.

[RR Film] Paradiset, Gbg
Konkret skrev:
-------------------------------------------------------
> Varifrån utgår man ifrån om man vill köra i
> paradiset?

Nu var det några år sedan jag var där men då brukade jag parkera i änden av denna gatan

Clipboard01.jpg

Gavelåsvägen 34
http://dela.hitta.se/k/57.748021622273214,12.099503874778746,18z

Här är i stort sett det området, Ulvåsberget och Ulvåsen som jag anser vara "Paradiset".

Clipboard02.jpg

Senast ändrad:
[RR Film] Paradiset, Gbg
Kul med positiva kommentarer!

carl-pedal - Javisst är det en fantastisk cykel! Slog till på en Girly förra året då jag ville prova på det där med heldämpat. Lagom storlek till lagom pris.

tekman pekar ut en bra utgångspunkt.
Stigen i filmen finns aningen mer västerut. Mot Ödegärdet till.

/Hannes

[RR Film] Paradiset, Gbg
Olle Boll skrev:
> tekman pekar ut en bra utgångspunkt.
> Stigen i filmen finns aningen mer västerut. Mot
> Ödegärdet till.
>
> /Hannes

Ödegärdet; Den stigen som går parallellt med bergsjövägen med en fantastiskt vy när man kommit upp på höjd?

Paradiset är riktigt trevligt förutom någon som lägger stockar över stigen varje 50m på vissa ställen.

Senast ändrad:
[RR Film] Paradiset, Gbg
Olle Boll skrev:
> Stigen i filmen finns aningen mer västerut. Mot
> Ödegärdet till.

Aha, har inte gett mig in där. På en gammal och lågupplöst karta över området så ser det inte så attraktivt ut. Kan du rita in ungefär hur du kör?

Paradiset.jpg

[RR Film] Paradiset, Gbg
Bodde ett antal år på Mellbyvägen för en 35år sen. Vilken tripp längs Memory Lane. Tack för den. Bor numera längs östkusten (Västervik)
Bra filmat, visar verkligen terrängen i Paradiset
Fanns det dämpade framgafflar på den tiden? Haha!
Skulle varit kul och tagit en tur med dagens cykel.
Snyggt jobbat.
Ha de Christer

[RR Film] Paradiset, Gbg
BjornR skrev:
> Ödegärdet; Den stigen som går parallellt med
> bergsjövägen med en fantastiskt vy när man
> kommit upp på höjd?
>
> Paradiset är riktigt trevligt förutom någon som
> lägger stockar över stigen varje 50m på vissa
> ställen.

Missa inte slickrocksen! Kolla gammalt turtips, "den röda delen" på slutet av kartan:
http://happymtb.org/forum/turtips/reviews.php?s=214&cat=&hide=0
Mysbilder här:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/624416/624433#msg-624433

Tillbaka
Topp