[RR] Fluffigt värre

Jerry

Aktiv medlem
[RR] Fluffigt värre
Inspirerad av andras rapporter om fluffig snö på stigarna stack jag ut på en liten runda idag. Mycket snö var det och hastigheten var inte hög men skönt var det.

Fick lite materielproblem under turen. Skoöverdragen envisas med att hoppa loss vid tån när jag går lite grand. Mycket irriterande. Finns det någon som har en lösning på problemet?

Bak bromsen frös så att jag inte hade någon bromsverkan. Som tur var fungerade frambromsen ua hela tiden men det blir nog till att lufta bakbromsen till imorgon.

Lite bilder blev det förstås.

20060121_Fluffigt_v_rre-003.jpg

Bild 1. Stigarna var inte riktigt upptrampade utan man fick trampa på genom lössnön för att ta sig framåt. Tur att snön var så lätt, så lätt.

20060121_Fluffigt_v_rre-007.jpg

Bild 2. Nya hojjen i blå ljus ovanför bryggan i Norsborg. Det var en riktig vinterdag:-)

20060121_Fluffigt_v_rre-009.jpg

Bild 3. Nya hojjen igen. Denna gång på bryggan i Hallunda.

20060121_Fluffigt_v_rre-015.jpg

Bild 4. Gångbron vid Fittja strand. Räcket var bra att ha när jag slirade framåt i nysnön :o)

[RR] Fluffigt värre
Såg nu att du åxå hade varit ute och äventyrat med ny cykel idag. trevligt!
Fina bilder hade du också. Fan, man borde kanske skaffa sig en kamera.

Hoppas du och din nya vän får mååånga trevliga och minnesvärda stunder tillsammans;)

//
Tomas

[RR] Fluffigt värre
Såg ju ut som du haft en fin tur. Men jag tycker det var lite synd om dig att du inte fick nån sol... så jag tog mig friheten att lägga in en på en av dina bilder, hoppas du inte har nått emot det, isåfall tar jag bort den igen. (hade lite tråkigt en stund så jag lekte lite med PI)

EDIT: Ops, glömde ju bilden...

20060121_Fluffigt_v_rre-007sol.jpg

[RR] Fluffigt värre
Man tackar!

Jag hade ju en sol i sinnet eller hur jag nu ska utrycka det.

Öviksmicke skrev:
-------------------------------------------------------
> Såg ju ut som du haft en fin tur. Men jag tycker
> det var lite synd om dig att du inte fick nån
> sol... så jag tog mig friheten att lägga in en på
> en av dina bilder, hoppas du inte har nått emot
> det, isåfall tar jag bort den igen. (hade lite
> tråkigt en stund så jag lekte lite med PI)
>
> EDIT: Ops, glömde ju bilden...
>
>

[RR] Fluffigt värre
Skulle just säga att den andra bilden ovanifrån var otroligt vacker med sin starka blåa ton. Jerry har copyright på den, så den får inte förvanskas, ajabaja;)

20060121_Fluffigt_v_rre-007.jpg

[RR] Fluffigt värre
Japp, när kölden knäpper och snön knarrar blir allting blått:-D

Min lilla kamera blir lätt lite förvirrad och överdriver blåsticket.
Det syns i den andra bilden, men jag tyckte att det var lite kul med det överdrivna blåsticket. Finns andra kameror som fixar färgerna bättre fast då blir det durt!

I den tredje bilden var färgerna däremot rätt ok i mitt tycke. Gråare men det var så det var med helmulet och dis och ingen sol (annat än i mit sinne då:).

En kompaktkamera är en kompaktkamera är en kompaktkamera, men den kommer ju med på färden iaf.

Men ärligt talad är jag mest störd på att jag lutar kameran lite åt vänster i snart sagt varenda bild. Vet inte när det började men jag har väl blivit sne med tiden. Finns det någon algorithm som fixar sådant?

[RR] Fluffigt värre
Johan S skrev:
> Skulle just säga att den andra bilden ovanifrån
> var otroligt vacker med sin starka blåa ton. Jerry
> har copyright på den, så den får inte förvanskas,
> ajabaja;)

Själv gillar jag mer då det är mer likt "färgerna då man tog bilden" om du förstår. Eller att man editerar om bilden på nått lustigt vis så det är allt annat än likt org men ändå läcker/vacker. Ahh, tror det är mäst för att jag blivit less på dom kamerorna jag själv haft genom tidern har fått så mycket blåton då man tagit bilder på kritvit snö. Men smaken är ju olika från person till person och tur är väl det för annars hade man aldrig kunnat upptäcka nått nytt som man kan börja gilla.

Jerry: Kanske högerarmen växt lite mer än vänsterarmen ;-) Du kan ju skylla på det för det är svårt att bevisa motsattsen utan ordentlig undersökning...

[RR] Fluffigt värre
Tja, men det spelar ju ingen roll när man kan se en horisontlinje i bakgrunden ska man bara räta utvinklarna per automatik. Det är inget som man ska behöva fundera på ens.

Öviksmicke skrev:
<->
> Jerry: Kanske högerarmen växt lite mer än
> vänsterarmen ;-) Du kan ju skylla på det för det
> är svårt att bevisa motsattsen utan ordentlig
> undersökning...

Tillbaka
Topp