EST
Aktiv medlem
[RR] Happyride Tiveden (nu med film)
Från denna händelse :) http://happyride.se/forum/read.php/1/2941814/2966705#msg-2966705
Hopp sex pers blev vi idag, vädret har ju minst sagt varit upp å ner som mest skulle det komma 28mm regn idag men vi hade molnigt med endel sol så perfa cykel & bad väder med andra ord :)
Tyvärr så var det så att det första vi träffade där var en som jobbade där & förklarade att det var förbjudet att cykla där & att vi förstörde massor i naturen. Själv var jag trött på folk som inte kan sitt jobb då det var andra gången i rad jag blev utskälld på samma plats. Hon som förmodligen var en emigrerade Holländska & bedriver & lobbar för att det ska komma fler holländare & tyskar dit ( är fullt på sommaren) . Hur som så skulle hon ringa polisen osv, jag förklarade att hon har fel det ligger som förslag år 2017 osv så hon ringde den ansvarige för projektet & blev tyst som en mus å bad sen så himla mycket om ursäkt & sa att cyklar förstör ju ingenting alls & hon skulle informera alla sina kollegor om att det var tillåtet att cykla osv.. Jag blir så jävla trött på folk ibland jävla muppar !!
Hursom så sket vi i henne & hade sen en helt jävla underbar dag & alla vi träffade på i skogen hälsade glatt inklusive ett gäng yngre som hejade på oss i en uppförsbacke så det är märkligt fortfarande att inga i skogarna tycker illa om oss bara de som jobbar med det...
Okej då kör vi bilder då :)
Kolla det är så magiskt där !!
Å klurigheterna låter sig inte vänta :)
Alla har olika stil att ta sig ner ;)
Men han hittade snabbt tillbaka å kolla vilket focus!!
Så mycket fina stenar å mycket man kunde Jofahucka eller bara rulla.
Sen fanns det även nästan platta nerfarter ;)
David går mest å glor på naturen :) Muppe glömmer tillåmed att cykla liksom...
Ner å upp å ner osv...
Här var det inte helt piano att ta sig ner .
Sen var det bara till att göra sig liten.
Man fick stanna å reka nerfarterna endel med :) Lurigt med lågväxande grejer som döljer stenar å annat.
Jag hittade en sten som låg på en ås :)
Janne testade den med, en fin sten var det.
Gick bra hit.
Sen missade han ryggen på åsen med framhjulet...
Å sen var vi bara 5 .... Janne borta!!
Nää vi hittade han :)
Kolla vilka fina rötter så är det överallt jättefint :)
Sen kom vi till biten där cyklar förstör naturen eller vänta nu var det Länstyrelsen som bygger nytt turist centrum för Tyskar & Holländare ja, ja bara det inte lossnar lite mossa från en sten så är det nog okej. Nä det gör mig nada man de ska fan inte köra iväg oss muppjävlarna.
Kommer mera...
Hopp sex pers blev vi idag, vädret har ju minst sagt varit upp å ner som mest skulle det komma 28mm regn idag men vi hade molnigt med endel sol så perfa cykel & bad väder med andra ord :)
Tyvärr så var det så att det första vi träffade där var en som jobbade där & förklarade att det var förbjudet att cykla där & att vi förstörde massor i naturen. Själv var jag trött på folk som inte kan sitt jobb då det var andra gången i rad jag blev utskälld på samma plats. Hon som förmodligen var en emigrerade Holländska & bedriver & lobbar för att det ska komma fler holländare & tyskar dit ( är fullt på sommaren) . Hur som så skulle hon ringa polisen osv, jag förklarade att hon har fel det ligger som förslag år 2017 osv så hon ringde den ansvarige för projektet & blev tyst som en mus å bad sen så himla mycket om ursäkt & sa att cyklar förstör ju ingenting alls & hon skulle informera alla sina kollegor om att det var tillåtet att cykla osv.. Jag blir så jävla trött på folk ibland jävla muppar !!
Hursom så sket vi i henne & hade sen en helt jävla underbar dag & alla vi träffade på i skogen hälsade glatt inklusive ett gäng yngre som hejade på oss i en uppförsbacke så det är märkligt fortfarande att inga i skogarna tycker illa om oss bara de som jobbar med det...
Okej då kör vi bilder då :)
Kolla det är så magiskt där !!
Å klurigheterna låter sig inte vänta :)
Alla har olika stil att ta sig ner ;)
Men han hittade snabbt tillbaka å kolla vilket focus!!
Så mycket fina stenar å mycket man kunde Jofahucka eller bara rulla.
Sen fanns det även nästan platta nerfarter ;)
David går mest å glor på naturen :) Muppe glömmer tillåmed att cykla liksom...
Ner å upp å ner osv...
Här var det inte helt piano att ta sig ner .
Sen var det bara till att göra sig liten.
Man fick stanna å reka nerfarterna endel med :) Lurigt med lågväxande grejer som döljer stenar å annat.
Jag hittade en sten som låg på en ås :)
Janne testade den med, en fin sten var det.
Gick bra hit.
Sen missade han ryggen på åsen med framhjulet...
Å sen var vi bara 5 .... Janne borta!!
Nää vi hittade han :)
Kolla vilka fina rötter så är det överallt jättefint :)
Sen kom vi till biten där cyklar förstör naturen eller vänta nu var det Länstyrelsen som bygger nytt turist centrum för Tyskar & Holländare ja, ja bara det inte lossnar lite mossa från en sten så är det nog okej. Nä det gör mig nada man de ska fan inte köra iväg oss muppjävlarna.
Kommer mera...
Senast ändrad: