[RR] Högbo Bruk
Har varit i Högbo Bruk och då jag inte hittade så mycket om det stället här på Happy så tänkte jag att det är dags för min första RR.. De har fyra startplatser med några slingor vid varje och den jag visar ligger vid startplats "Stadion".
Som medlem på HappyMTB så klassas man väl in någonstans mellan elitmotionär och elit (i alla fall på pappret) så det blev såklart slingan "Kemi". På Högbo Bruk vill de att alla har ringklocka och det får man gratis på hotellet om man inte har.. Kändes dock inte helt fel då det var en del folk till fots efter lederna.
Det bar i alla fall iväg ut i skogen med bitvis väldigt stökigt och något lerhål.
Ett lite finare parti stig.
Ett stenigare del i utförsbacke så det var bara att bomba på.
Kortare transportsträcka mellan två skogsavsnitt. Det var överhuvudtaget aldrig asfalt.
I slutet så gick den samman i ett flowigt parti med slingan "Maja".
Även i den flowiga delen så fick man skita ner cykel! :-)
Slingan avslutades med spång in på startområdet.
Vid startplatsen finns även ett teknikområde med en kortare teknikslinga. Fina linjer med bra flow och hopp.
Bodde gjorde vi på Högbo Brukshotell och de hade även en mycket bra restaurang. Rekommenderar hela området som mycket seriöst.
Mvh
Asplund
Som medlem på HappyMTB så klassas man väl in någonstans mellan elitmotionär och elit (i alla fall på pappret) så det blev såklart slingan "Kemi". På Högbo Bruk vill de att alla har ringklocka och det får man gratis på hotellet om man inte har.. Kändes dock inte helt fel då det var en del folk till fots efter lederna.
Det bar i alla fall iväg ut i skogen med bitvis väldigt stökigt och något lerhål.
Ett lite finare parti stig.
Ett stenigare del i utförsbacke så det var bara att bomba på.
Kortare transportsträcka mellan två skogsavsnitt. Det var överhuvudtaget aldrig asfalt.
I slutet så gick den samman i ett flowigt parti med slingan "Maja".
Även i den flowiga delen så fick man skita ner cykel! :-)
Slingan avslutades med spång in på startområdet.
Vid startplatsen finns även ett teknikområde med en kortare teknikslinga. Fina linjer med bra flow och hopp.
Bodde gjorde vi på Högbo Brukshotell och de hade även en mycket bra restaurang. Rekommenderar hela området som mycket seriöst.
Mvh
Asplund