Sigge Star
Aktiv medlem
[RR] Istället för sjukhus: Frillesås, Larvik och Strömstad
Efter en liten sketen miss i DH-sparet i våras har jag brottats med en fotskada, eller egentligen brottats med rumänsk sjukvård och mitt försäkringsbolag. Efter 9 läkarbesök i Rumänien med nästan komiskt motsägande diagnoser, kurer och tips flög jag hem till Götet i somras och fick veta att alla smärtor när jag går och står (inte cykling) antagligen berodde på ett ”os trigonom” men inte säkert. Jag fick vettiga tips och OK på mer cykling. Men men, det blev sämre och i veckan var det dags för besök i Götet igen och krav på en flexibel sjukvecka för vad som eventuellt skulle hittas eller göras. Ny Magnetröntgen visade att hela foten är ”märkligt normal” men att jag fortfarande lider av traumat från smällen. Frustrerande att inte få en tydlig diagnos, men fint som snus att veta att jag inte blir invalid. Fick tips på övningar och att det nog ska lägga sig på 2-3 månaders sikt. Desutom rekommendationen att köra mycket men lågintensivt, och att köra mer landsväg än MTB en tid framöver... Så var gör man då? ...Jo, cyklar järnet när man ända är hemma i Norden. Kanske inte så lågintensivt och inte så mycket landsväg, men det kan jag väl börja med väl hemma i Rummis. Typ.
På fyra dagar blev det en finfin tur med MTBonden i Norra Halland, tre turer i Norska Larvik och en kvällstur i Strömstad. Här kommer bildskörden... MTBonden har lagt upp lite bilder redan och jag tackar för uppmärksamheten. Här är lite fler, men inte med mig cyklandes. Jaaa, och så heter han ju inte MTBonden för ingenting...
Så sköna stigar. Så glad.
Räserstigar ut mot havet och sen hem till gården. Blev en fin runda på knappt fyra timmar.
In med hojen i bilen och iväg till Norge och barndomspolaren Alex. Oslofjorden ligger stilla denna septembermorgon
7 år sedan sist vi hojade ihop, men nu jäklar! Trots att ha brutit benet tre gånger på samma ställe är mannen stark som en oxe - bara ett fotbollsskydd vittnar om att det bara var några månader sedan senaste benbrottet.
Terrängen är bitvis väldigt lik den i Buhuslän och det finns finfina tekniska stigar att studsa fram på.
Underbart med så mycket kuperad natur inpå husknuten
Vi når upp till en topp och tar en kort fika till den här utsikten
Flinke gutter har röjt stigen till perfektion – underbart tramp utför
Efter ett par timmar drar vi hem och käkar lite och testar lekparken
Med ny energi packar vi in hojarna och tar bilen några kilometer bort till Stavern
Vi glider in på fantastiska Kyststien
McAskill wannabe...
Behöver man kommentera en sån här bild?
Det kommer mer...
På fyra dagar blev det en finfin tur med MTBonden i Norra Halland, tre turer i Norska Larvik och en kvällstur i Strömstad. Här kommer bildskörden... MTBonden har lagt upp lite bilder redan och jag tackar för uppmärksamheten. Här är lite fler, men inte med mig cyklandes. Jaaa, och så heter han ju inte MTBonden för ingenting...
Så sköna stigar. Så glad.
Räserstigar ut mot havet och sen hem till gården. Blev en fin runda på knappt fyra timmar.
In med hojen i bilen och iväg till Norge och barndomspolaren Alex. Oslofjorden ligger stilla denna septembermorgon
7 år sedan sist vi hojade ihop, men nu jäklar! Trots att ha brutit benet tre gånger på samma ställe är mannen stark som en oxe - bara ett fotbollsskydd vittnar om att det bara var några månader sedan senaste benbrottet.
Terrängen är bitvis väldigt lik den i Buhuslän och det finns finfina tekniska stigar att studsa fram på.
Underbart med så mycket kuperad natur inpå husknuten
Vi når upp till en topp och tar en kort fika till den här utsikten
Flinke gutter har röjt stigen till perfektion – underbart tramp utför
Efter ett par timmar drar vi hem och käkar lite och testar lekparken
Med ny energi packar vi in hojarna och tar bilen några kilometer bort till Stavern
Vi glider in på fantastiska Kyststien
McAskill wannabe...
Behöver man kommentera en sån här bild?
Det kommer mer...