[RR] Isvägen som inte fanns

Trevlig cykelrapport! Speciellt då jag är från Åland och spenderat en del tid på Vårdö och Ängö. Imponerande prestation! Behöver du tältplats i Vårdö nästa gång ni kör får du skicka ett PM :)

/Edvard

Jag satte upp en översiktskarta över rutten i första inlägget.

Boe skrev:
-------------------------------------------------------
> Fan va mäktigt, grattis en mycket stor bedrift!
>
> Jag åkte ungefär samma väg på skridskor 2005.
> Delet och Skiftet är mäktiga och
> respektingivande platser!
>

Det var säkert en intressant tur. For du över Skiftet rätt över Skiftet mot Iniö, eller neråt mot Houtskär?

Yeti skrev:
> >
> > Jag åkte ungefär samma väg på skridskor
> 2005.
> > Delet och Skiftet är mäktiga och
> > respektingivande platser!
> >
>
> Det var säkert en intressant tur. For du över
> Skiftet rätt över Skiftet mot Iniö, eller
> neråt mot Houtskär?

Vi gick en nordligare väg än ni gjorde för att undvika Östra Stråket med underfrätt is, det var i mars.

Vi passerade Ledsöra, Bockhärorna, Flöjskär, Hamnbådan i norr, Buskhäran, norra delen av Brändöarkipelagen osv.

Yeti skrev:
> Jag satte upp en översiktskarta över rutten i första inlägget.

Tack. Nu ser det än mer respektingivande ut. :-O

Tobbe Arnesson skrev:
> Tack. Nu ser det än mer respektingivande ut. :-O

+1 Respektingivande var ordet.

/Johan

Shit vad coolt!
Jag gillar speciellt det där med attt komfortzonen modifieras och att man växer med uppgiften.
Stort tack för en grym RR!
Sigge

Det där ska man få bragdmedalj för! :-) Imponerande att ni inte tvekade att fortsätta när det var som tyngst.

/Leo

Häftig cykeltur, kan bara instämma! Tack Tony och Peter för de intressanta bilderna! Vintern har varit sådan att de plogade isvägarna snabbt har yrt igen. I ett skede hade jag t.o.m. svårt att ta mig 6 km med bil till Mariehamn för det var stora snödrivor över vägen på flera ställen trots att plogen kört där bara någon timme tidigare!
Det var inte så värst bra isar heller till en början runt Åland då det nästan direkt föll ett isolerande snölager på isen efter att den lagt sig, det var först i slutet av februari som en lång köldperiod gjorde isarna starka nog för att öppna isvägar för bil.

Harryupp skrev:
> ...
> Det var inte så värst bra isar heller till en
> början runt Åland då det nästan direkt föll
> ett isolerande snölager på isen efter att den
> lagt sig, det var först i slutet av februari som
> en lång köldperiod gjorde isarna starka nog för
> att öppna isvägar för bil.

Vad jag förstod av skärgårdborna jag pratade med hade det varit bra isvägar i knappt två veckor när vi gjorde vår utflykt. Senaste måndag ska det ha varit idealiska förhållanden, men på onsdagen fanns det redan mycket vatten på isen. Situationen förändras från dag till dag...

Ville bara säga att det här är en fantastisk tråd. Läsvärd med fina bilder och en imponerande fysisk prestation. Har inte kunnat kommentera tidigare så jag gör det nu för det är tråden värd.

Tillbaka
Topp