[RR] Jag å lilljäntan hänger på galgberget

Kung_Gustaf

Ny medlem
Idag var vi ut och tränade lite kullersten och småstig. Lika bra att racepreppa dom inför vad komma skall. Vi har aldrig trott på att färger skulle kunna färga ett barn. Dvs. att rosa skulle göra dom "flickigare" och blått lite "grabbigare". Vår rosa dotter gillar sin springcykel lika mycket som blåklädda killar.
DSC_0782.JPG

Först ut är lite kullersten så att vi kan vänja oss inför vad som komma skall. En stig är sällan slät.
DSC_0781.JPG

Efter det lite asfaltsintervaller för att fräscha upp benen lite.
DSC_0786.JPG

Väl ute på trailsen går det fort. Undrar vem som njuter mest av detta..
DSC_0788.JPG

DSC_0791.JPG

DSC_0793.JPG

Inspirerad av örebromonglot EST så slänger vi också in en "aaaarrrrghhh-bild"
DSC_0798.JPG

Efter det tog vi en 50m asfaltsbacke ner. I den gick det full fart och av misstag så tappade jag kontrollen på henne. Så i panik cyklade jag ikapp henne men då hade hon redan stannat längst ner.. det var väl en 1mm ifrån en praktvurpa då hon på mitten av backen började vobbla rejält :P

Tyvärr ingen bild.. men längst ner hittade vi lite maskrosor!
DSC_0800.JPG

Och en sten som man kan klättra på!
DSC_0803.JPG

Sen tog vi oss upp i en liten grusbacke igen. Lite lagom stökig för en som inte fyller tre fören i sommar.
DSC_0805.JPG

Full fart!
DSC_0809.JPG

Och till sist avslutar vi med lite sedvanligt trassel vid cykelstället :) Tack för oss!
DSC_0813.JPG

geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Underbart! Barn är fantastiska! :)

100+

Min fyraåring var inte det minsta intresserad av sin springcykel så hon fick en cykel med stödhjul nu men hon gillar sin Frozen sparkcykel mer.
Lillgrabben (3 år i sommar) älskar sin springcykel desto mer, ju fortare desto bättre!

mikipedia_ (fd gordiz) skrev:
> Kul!
> Du ser nästan mer mongo ut oxå;-) men bara
> nästan

Det är ju insidan som räknas....Eller hur ;-)
Visst är det kul börja lyfta upp na på små bänkar å annat snart då blir de vana vid lite höjder :-)
Skönt att komma ut sådär iallafall kanon!

Grymt! Ska ge klonen lite mer tid att lära sig gå först men sen blir det banne mig en första hoj :)

Foss skrev:
> Hur gammalt måste barnet vara innan man kan
> skaffa en första cykel av något slag!? Jag är
> ivrig

Elina fick sin när hon var ett år. Men då var den för tung. Hon gick iofs när hon var 7,5mån också. Men UrTomas son fick den lite senare men är ännu stabilare :) Så det beror på många saker. En annan väns son han cyklade själv med trampor vid 2,8år :)

Min pojk börja köra springcykel så snart han kunde nå ner vid drygt 1 års ålder & han var 2,5 år när ja böjde upp stödhjulen så dom inte längre gjorde nå nytta. Bara några veckor senare plocka vi bort stödhjulen helt.

Tillbaka
Topp