RR kolfiberfabrik i Kina
Kommande åren kommer jag arbeta med ett projekt i Xiamen vilket innebär att jag kommer att resa dit frekvent de närmaste åren. Xiamen verkar vara klustret för kolfiberpryttlar till cyklar i Kina. Det finns ett par företag såsom Yishun, Xiamen Sonata, Yoeleo, Light Bicycle mfl.
Jag har gått med i Team X och målet är en ny kolfiber hoj tlls säsongen drar igång i vår. Förhoppningen är att köpa en Ultegra utrustad och fullt monterad cykel, hämta upp den i en cykelväska och ta med den hem som bagage. Detta är en första rapport på vägen dit. Eftersom jag kommer vara mycket i Xiamen och behöver ngt att göra på kvällarna (förutom att nöta motionscykel) så tar jag tacksamt emot förslag från happy-kollektivet. Tex kan jag träffa och diskutera fram ett avtal/samarbete med någon av kolfiberföretagen i Xiamen.
Hursomhelst, här kommer en rapport från mitt besök hos Yishun för en dryg vecka sedan.
Förväntansfull färd ner i hissen.
Utecheckning.
Yishun kom och hämtade på hotellet.
En kort resa om 30 min från hotellet till Yishun.
Framme!
Välkomstte med chefen.
2014 års linjeram finns både med T700 alt T1000.
Mest säljare tror jag.
Den klassiska kopian. De menade också att ramen var kass, inte styv nog.
Cykelmontering.
26 & 29 FS.
Lagret.
Ett par disc hjul.
Jag har gått med i Team X och målet är en ny kolfiber hoj tlls säsongen drar igång i vår. Förhoppningen är att köpa en Ultegra utrustad och fullt monterad cykel, hämta upp den i en cykelväska och ta med den hem som bagage. Detta är en första rapport på vägen dit. Eftersom jag kommer vara mycket i Xiamen och behöver ngt att göra på kvällarna (förutom att nöta motionscykel) så tar jag tacksamt emot förslag från happy-kollektivet. Tex kan jag träffa och diskutera fram ett avtal/samarbete med någon av kolfiberföretagen i Xiamen.
Hursomhelst, här kommer en rapport från mitt besök hos Yishun för en dryg vecka sedan.
Förväntansfull färd ner i hissen.
Utecheckning.
Yishun kom och hämtade på hotellet.
En kort resa om 30 min från hotellet till Yishun.
Framme!
Välkomstte med chefen.
2014 års linjeram finns både med T700 alt T1000.
Mest säljare tror jag.
Den klassiska kopian. De menade också att ramen var kass, inte styv nog.
Cykelmontering.
26 & 29 FS.
Lagret.
Ett par disc hjul.
Senast ändrad: