MoeJoe
Aktiv medlem
[RR] Kungsholmen runt på isen. (Nästan)
"A mini adventure in the city": Med lättare förkylning i kroppen och halvstukad vänsterfot från tennismissöde tänkte jag det kunde vara lämpligt att pröva ett varv på isen runt Kungsholmen när vädret var så fint igår söndag. Med odämpad cykel, smala dubbdäck och kass teknik var det fullt tillräckligt svårt med studsande och sladdande på ishårda upptrampade stigar med åtskilliga djupsnösvängar runt gående då jag knappt tog mig framåt trots hetsigt rundtrampande.. Gröna kartspåret är bitarna som jag tog på snön. Efter passage av Rålandshovsparken (där det stod en korvgubbe ute på isen, attan att jag inte hade med pengar till korv!!!) fick jag ta landbacken en stund, upp till norra sidan där jag kunde cykla på karlbergkanalen en bit (dubbelis dock, blöt och väldigt trögt) fram mot fästningen, sen fick jag lämna isen igen då det var öppet/blåvattenis till mittemot Traneberg där det blev sjösättning en stund till innan jag var tillbaka vid Tranebergsbrons Kungsholmsfäste. Nu hoppas jag på snar ankkomst av våren! :-)