Sigge Star
Aktiv medlem
[RR] Lera, vildsvin och elände
Blir man sugen på havet där jag bor nu är det inte direkt runt hörnet, men ar det långhelg så är det värt några timmar i bilen. Det blev Obzor i Bulgarien den här gången. Klassik charter-setting:
Med skillnaden att det är lite lättare att få med sig hojen när man är bilburen
Efter att ha kört med GPS i många år tog jag äntligen steget för någon vecka sedan och lärde mig att snickra egna rutter i datorn hemma och sedan kunna ägna mer tid åt cykling än att leta stig när man är ute och far. Funkar ju alldeles sjukt bra. Bara det att det inte finns autokorrigering för förbannat klibbig lera...
Efter lite asfalt genom byn Obzor börjar stigningen och det vankas kladdig lera med en gång...
Vackert som tusan – men bara kamouflerat elände.
Efter en klättring på kanske 300 meter når jag ett utsiktsorn som ser lovande ut
Men luckan upp till utsikten är låst...
Det blir mer lera, stigen har tydligen varit en flodbädd dagen innan
Borde kanske vänt, men envis som man är...
Nämen det ordnar sig... ser ju torrt ut... Ser några kossor som ligger o slöar ute på ett fält... eller...? Nähä, tydligen vildsvin. Jaja jag trampar på tills hela horden av ungar kommer släntrandes över vägen till ljudet av mammans grymtande på andra sidan. J-vlar, jag får backa och föra en massa oväsen tills alla är på samma sida som svinen till mammor.
Och sen bara fortsätter det. Familj efter familj och lika rädd var jag varje gång. Slutade räkna dem efter en 6-7 familjer om 15-20 stycken.
Så vackert...
...men så eländigt
Men vackert landskap och jag borde ju ha en skön DH att se fram emot...
Men självklart icke. Vildsvinen verkar ha lugnat sig och stigen ser ju så bra ut, men samma förbannade klibblera som är som såpa att slira runt i
Tänk att ngt så vackert kan va så jävligt
Ja det positiva med att vägen blivit en flod är väl att det går att få grejjerna rena
Men det kan man ju glömma eftersom leran är så fast att den är klar för bränning i ugnen.
Verkar att ha gått våldsamt till när vattenmasorna skulle fram
Efter att ha kört combat style genom floden börjar det gå uppför på en torr grusväg och landsvägen är nära... skööönt, men va f-n.... punka... med hela hjulet fullt av lera...
Jag fixar det och hittar landsvägen. Ytterligare an bild av kamoflerat elände
Rätt så gött att vara tillbaka, lämna leran för bus med kidsen på stranden
/Sigge
Med skillnaden att det är lite lättare att få med sig hojen när man är bilburen
Efter att ha kört med GPS i många år tog jag äntligen steget för någon vecka sedan och lärde mig att snickra egna rutter i datorn hemma och sedan kunna ägna mer tid åt cykling än att leta stig när man är ute och far. Funkar ju alldeles sjukt bra. Bara det att det inte finns autokorrigering för förbannat klibbig lera...
Efter lite asfalt genom byn Obzor börjar stigningen och det vankas kladdig lera med en gång...
Vackert som tusan – men bara kamouflerat elände.
Efter en klättring på kanske 300 meter når jag ett utsiktsorn som ser lovande ut
Men luckan upp till utsikten är låst...
Det blir mer lera, stigen har tydligen varit en flodbädd dagen innan
Borde kanske vänt, men envis som man är...
Nämen det ordnar sig... ser ju torrt ut... Ser några kossor som ligger o slöar ute på ett fält... eller...? Nähä, tydligen vildsvin. Jaja jag trampar på tills hela horden av ungar kommer släntrandes över vägen till ljudet av mammans grymtande på andra sidan. J-vlar, jag får backa och föra en massa oväsen tills alla är på samma sida som svinen till mammor.
Och sen bara fortsätter det. Familj efter familj och lika rädd var jag varje gång. Slutade räkna dem efter en 6-7 familjer om 15-20 stycken.
Så vackert...
...men så eländigt
Men vackert landskap och jag borde ju ha en skön DH att se fram emot...
Men självklart icke. Vildsvinen verkar ha lugnat sig och stigen ser ju så bra ut, men samma förbannade klibblera som är som såpa att slira runt i
Tänk att ngt så vackert kan va så jävligt
Ja det positiva med att vägen blivit en flod är väl att det går att få grejjerna rena
Men det kan man ju glömma eftersom leran är så fast att den är klar för bränning i ugnen.
Verkar att ha gått våldsamt till när vattenmasorna skulle fram
Efter att ha kört combat style genom floden börjar det gå uppför på en torr grusväg och landsvägen är nära... skööönt, men va f-n.... punka... med hela hjulet fullt av lera...
Jag fixar det och hittar landsvägen. Ytterligare an bild av kamoflerat elände
Rätt så gött att vara tillbaka, lämna leran för bus med kidsen på stranden
/Sigge