[RR] Lillskit å jag

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
[RR] Lillskit å jag
Jaha efter ett roligt Flottsbro som dessvärre gick sådär. Började med att lägga mig i 2:a svängen på hela tävlingen på platten... Bara för att lite senare sladda in bakhjulet men skiva i en sten så att bromskivan blev ca 2 cm sned = inte så bra rull & nada broms. Men 30min å en pollygrip + släppa ut luft så var det kul igen :)

Idag var det fint väder här så lillskit ville nästan ut, fattar inte att dessa ungar ska ha så svårt för att ta sig ut men men. Började med att leta troll å grejer i skogen.

P1010866.jpg

Så lite fina stigar sist blev det för svårt så jag tänkte hålla mig till större stigar idag.

P1010872.jpg

Så körde vi nån kilometer vid hjälmaren & stannade för glass :)

P1010874.jpg

Sen vidare på våra hardtails.

P1010878.jpg

Hittade en fin grillplats med stora stenar man kunde åka på kom nog bara 3 eller 4 sen var jag för trött för att fatta vad jag skulle göra...

P1010881.jpg

På vägen till en liten stig hittade vi massa barn som ville kolla när man hoppade runt å skulle lära sig. Å 2 föräldrar detta var anledningen till att jag började cykla igen för 3 år sen då jag tyckte att det var så grymt tråkigt att stå å glo på när barnen lekte jag ville ju med leka.

Grabben har lärt sig att hoppa lite har bägge hjulen i luften samtidigt nu. Så detta var det vi tränade på idag & släppa styret:)

P1010897.jpg

Lite luft här men han hade mera på andra ställen.

P1010898.jpg

Så träna traila lite

P1010945.jpg

P1010951.jpg

Upp 90 grader det kunde man på smala saker förr i tiden... Sen tänkte jag tästa hoppa ut med att ställa mig på bakjulet å sen hoppa nu när man har nyluftade bromsar å vad myket lättare när de nyper :)

P1010964.jpg

P1010967.jpg

P1010969.jpg

Så lite mera hopp

P1010989.jpg

P1010990.jpg

Senb fick jag skäll av ungen att jag körde för långt ner skulle minnsan högre tyckte han, ja han klättrade ju ända upp så...

P1020027.jpg

P1020029.jpg

P1020059.jpg

Nu hade vi snurrat runt ca 2 timmar men nån sten till på vägen hem ville han klättra på & jag hoppa på.

P1020064.jpg

Var tvungen att förklara att denna sten nog var lite stor å brant för han. Men han var övertygad om att hoppa åt sidan skulla väl gå, det kan han ju...NOT

P1020113.jpg

P1020115.jpg

Sen tänkte jag att detta ska nog gå högre upp med :)

P1020133.jpg

P1020135.jpg

Sånthär är Carlpedals fel att jag börjat leta efter stenar man kan hoppa på denna har jag ju kört förbi i 20 år utan att göra annat än å köra över snacka om trångsynt..Så var ju tvungen att testa 2:a sidan med.

P1020186.jpg

Sidhopp gick ju visst fast utan cykel :)

P1020164.jpg

Sen så var vi tvugna att dra till den lilla stenen där han inte hade vågat åka ner i höstat , han var bara tvungen å testa så okej då ( happy slut på bilder kommer mera snart)

[RR] Lillskit å jag
Fick hålla i på första försöket sen var det inga problem :)

P1020200.jpg

Testade en annan sida med.

P1020208.jpg

Sen tog han fart mot sidan å skulle köra undrar vart han fått det ifrån???? Hur lätt som helst ju.

P1020214.jpg

Sen undrar jag lite hur bra ungen ser i sin fina frisyr. Stösta idolenrna just nu är my little pony å de har väl lugg/man.

P1020221.jpg

Sen så hittade jag en till linje som jag numera kommer ta till dagis varje dag :)

P1020238.jpg

Så det var det å för alla som undrar så vet jag om att jag inte har hjälm på mig aldrig hafft när jag kör i stan eller street. Kommer kanske att ske om jag får en Urge ;) Så om ni har nåt att säga om det gå till det stora huset på söndag istället okej.

[RR] Lillskit å jag
tarkovskij skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag hoppas du körde BigWigen på Flottsbro?? :)

Näää jag körde sån ihopfällbar cykel men förra året gjorde jag det. Tror även att den hade varit snabbare i leran om jag ska vara ärlig.

Senast ändrad:
[RR] Lillskit å jag
Kommer att bli ett mkt bra barn det där. Jag önskar jag hade haft en farsa som drog med mig ut för att leta sten när jag var liten. Heja!

Edit: Det ÄR säkert redan ett mkt bra barn. Jag förutspår att det kommer att bli ett sjukt bra äldre barn/yngre vuxen och äldre vuxen och ja. Slut edit.

Senast ändrad:
[RR] Lillskit å jag
Barn trött idag somnade kl sex :-) men ville ut å fota lite i pissregnet efter dagis vilket avstyrdes av mig. Men jag tror att det är viktigt att hitta grejer åt sig själv med när man är ute så man inte bara rullar med då blir det nog trist för bägge å så glass om det finns å japp :-)

[RR] Lillskit å jag
Härligt!
Mer sugen än någonsin på att skruva ihop "grisen" igen. Smådelar beställda.

Grabbens cykel ser bra ut. Får komma ihåg commencal som alternativ till äldsta tjejens nästa cykel.

[RR] Lillskit å jag
Har aldrig riktigt förstått varför föräldrar benämner sina barn "lillskit" eller vanligare, bestämd form "lillskiten". Är det för att man tycker att det är lite charmigt lustigt eller för att föräldrarna är stora skitar?

[RR] Lillskit å jag
Det är för när man föder barnen så är det som att skita fast mycket mindre. Man måste komma ihåg att inte spola bara för då kan socialstyrelsen börja ställa frågor.

[RR] Lillskit å jag
carl-pedal skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är för när man föder barnen så är det
> som att skita fast mycket mindre. Man måste komma
> ihåg att inte spola bara för då kan
> socialstyrelsen börja ställa frågor.

Äh, så länge man håller i barnet går det bra. Ett bra sätt att spola av dem kan jag tycka.

[RR] Lillskit å jag
Det där med att kalla de för namn som har mad skit att göra är för att det är de de gör första året. Kan fortfarande inte äta leverpastej sen han var liten om man säger så. Så det är bara helt naturligt inget med charm från min sida ;)
Å Seeman de de funkar kanon inga växlar som pajjar å annat skit han har bara kört av pedalen på drygt 6 månader, bleknar bara lite i solen.

Tillbaka
Topp