[RR-LVG] Tour de Netherlands - Dag 3 Misär

Jeppe_E

Aktiv medlem
Efter två relativt långa dagar i sadeln, eller ja... halvlånga då.
(Dag 1: https://happyride.se/forum/read.php/1/3338523 )
(Dag 2: https://happyride.se/forum/read.php/1/3339242 )

Så var det äntligen dags för lite misärcykling. Radarbilden visade regn och verkligheten ville ju inte divergera från detta. Utan det blev helt enkelt till att cykla i regnet. Det var ju inte precis så att det kändes mer lockande att sitta kvar i hotellets pub och dricka öl, äta jordnötter och ljuga om cykeläventyr. Klockan var ju bara dryga 9 slagen.

Ve4x606gRRCcted4BTRBUg.jpg

Blött från start, det fick bli regnjacka och ben/knävärmare samt skoskydd (ja, inte för att de hjälpte så mycket). Redan efter dryga 2 mil när vi passerade igenom staden Deventer så simmade det guldfiskar i skorna...

QgkpUmnkT5KMnEMR+jTTBQ.jpg

Sedan skulle vi ta oss över IJssel (Eisel) som är en förgrening av Floden Rhen. Bron låg en bit bort, så det fick bli färja över.

IMG_1595.jpg

Av natulig anledning så åkte mobilkameran bara fram när det var milt duggregn. Det var ganska mycket stirrande i asfalten när det regnade som värst.

fullsizeoutput_2e8.jpeg

Nederländerna - tulpanlandet? Nej, inte riktigt... Detta var en av de få tulpaner vi träffade på och faktum är att det odlas mer tulpaner i Sverige än vad det gör i Nederländerna.

DL2gFihrT0Cny7czrRCp2Q.jpg

Ja, alltså det var hyfsat smutsig cykling idag och jag hade "glömt" kedjeoljan för vått väder. För det skulle ju inte regna... eller nåt... Så kedjan var hyfsat trög efter ett tag.

3g3aJ22AT+Kzsw6+JP3ktA.jpg

Det var ju inte bara cykeln som var skitig nej... och ja, jag har vita ben. Det är så sedan födseln. Årets cykelbränna har ju inte riktigt hunnit på plats.

Skarmavbild2018-05-04kl.20.32.27.png

120 km blev det cyklat denna dag och man kan konstatera att Nederländskt regn är precis som Svenskt. Blött och kallt. Cykeln åkte in i duschen på hotellet. Regn och 9 grader varmt är fostrande för pannbenet. Helt galet att man lyckades plocka en 10:e plats på ett av segmenten (hade man vetat det, så hade man nog kunnat plocka några placeringar till)

Skarmavbild2018-05-04kl.20.39.37.png

Sedan var de det här med höjdmeter i Nederländerna..... 146 meter på 120 km... Hemma räcker det att jag kliver utanför dörren, så har jag fått ihop det. :)
Men eftersom det var lite halvjobbigt väder, så fick det bli lite kortare denna dag och så blev det istället lite ordentlig mat och öl och så några öl till innan man kröp ner i sängen inför den avslutande dagen.

Bra kört! Och det är ju oftast de där dagarna som maten, med några öl, inomhus, i värme, blir oemotståndligt angenäma.

Tillbaka
Topp