[RR med filmer] Deehåå på Kanis

*micke*

Ny medlem
I går rackelmekade jag fast min kompaktdigitalare på hjälmen igen och körde för fulla muggar på Kanisberget i Älvsbyn.
Filmerna visar en del av det som finns på berget just nu. Ryktet (nåja, liftewaffet) säger att mer kommer inför att Kanis blir gnarl approved Kona Bike Park i slutet av juni :-) Bla ska diverse boxar och hopp upp på berget igen.
Framför allt dh-banan med dess alternativa sträckningar tycker jag är riktigt riktigt bra (och stökig!) men även 4x-banan är superskojig. Just 4xen håller hög klass mycket tack vare att den är full bredd hela vägen. Dirt jump-området som är ordentligt stort och fyllt med välformade hopp, boxar, kickers och annat saknas det film på då jag överlåter sånt åt ungdomarna ;-)

Well, filmer:

Nya dh följt av ns följt av 4x
Hela gamla dh (stökfest!)
Flowspåret följt av 4x
Stig
Och sist men inte minst; "låga" påfarten på Väggen

Såhär ledsen blev för övrigt min sadel efter lite markkänning:
100_1199Medium.JPG ht=544

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
supermulliga filmer!!!!!!!!!!!!

kan ni inte exportera ett riktigt fjäll till oss i Tjockhult? Hammarbybacken blir liksom inte riktigt på riktigt, hur man än försöker :)

*micke*

Ny medlem
Lill-kanisberget som det egentligen heter är inte särskilt högt. Utan att ha tittat på kartor skulle jag gissa att åkfallhöjden från topp till botten är max 200 meter. Däremot har man utnyttjat möjligheterna på berget bra och skapat roliga spår med fina möjligheter att kombinera ihop skojiga åk.

J

jojjebojje

Guest
Första filmen var ju lite som en resa genom tiden! Den är tydligen filmad om 9 dagar :P

*micke*

Ny medlem
Mjoo, det går så fort att tiden backas. Eller nåt. Hade bråttom under redigeringen, ska naturligtvis vara 070602...

JojjeM

Aktiv medlem
Fett najs :)

Stället du vurpade på på DH-spåret såg ut som man kunde göra sig rejält illa på.

/Johan

*micke*

Ny medlem
Bitmärkena i mina skydd visar att det kunde gått betydligt värre än några skärsår och en svullen handled. Jag hojade ju resten av dagen, tack skydden! :-)

J

jojjebojje

Guest
Glömde nämna att det var najs filmer! Blir väldigt sugen på att dra dit men det är sååå långt från sthlm :(

Gesundaberget har "bara" ~250 fallhöjdsmeter och är ruskigt bra, höjden är inte allt. Fast sopberget Hammarbyhöjden är väl inte i den klassen?

Westman

Aktiv medlem
Tufft att ha en snickrad wallride mitt i DH-spåret! Och kul med sicksack-bermsen på slutet av samma.

Den där väggen är skithäftig! Den måste ju ha störst signaturfaktor av någon feature i någon svensk bikepark.

mytomspunnen

Aktiv medlem
Den dära väggen är verkligen helt bizzarro.
Fina filmer, man blir riktigt sugen på att pröva det dära med nedförsåkning...Ingen som vill skänka lite skydd till en fattig småbarnsfarsa? ;-)

tengblad

Ny medlem
Tack för youtube länken :-D

Ser super schysst ut , hoppas på att jag lyckas komma iväg upp till er senare i sommar !

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer