EST
Aktiv medlem
[RR] Med lillgrabben på stan
Ensam hemma med grabben idag & igår inhandlades en billig tålig pocketkamera för en knapp tusing, så vi var tvungna ut å testa :)
Här är vi med våra HT :) Grabben är 5 år om nån undrar.
Vi började lite på kullen mittemot hemmet ingen assistans här inte ska han ner får han lära sig att putta upp.
Lite sköna stenhällar.
Fanns olika branthetsgrader på dem så det passar alla.
Små trappor de har han fixat några år nu fast denna cykel är lite större & bara handbroms på tar ett tag å vänja sig vilken som är fram & bak.
Här är det rätt brant faktiskt.
Sen drog vi iväg till en gammal lastkaj som jag brukade hänga vid för 20 år sen. Nöjd kom upp & allt :)
Kines kändes lite läskigt med 29:a men det gick :)
Grabben testade en grushög lite mjukt men han försökte :)
Nä bättre att åka på rumpan & posa framför den coola hojen istället.
Sen fanns det önskemål om att jag skulle köra på bakhjulet gör ju det endel då jag sagt att jag ska lära mig det innan jag fyller 40 så bara några månader kvar att lära sig på...
Sen skulle det hoppas i grushögen.
Så skulle vi hoppa över cykel lite gäller att inte klanta till det nu. Skulle nog inte bli uppskattat.
Grabben tränade på att hoppa ,med BMXen får han upp bägge hjulen men med denna som är lite stor får han bara upp framhjulet kommer dock en bit :)
Så skulle vi till en lekplats.Där körde vi på "linjen", lärde han att kolla långt fram då gick det kanoners.
Sen klättrade vi runt lite å jag försökte hoppa så långt jag kunde sidleds
Leo med fast utan cykel det hela slutade med att jag burpade in massa sand i fälgen så vi fick åka hem & äta Sibylla å laga pyspunkan
Sen drog vi till en liten liten lastkaj där han dragit rätt över styret ifrån osv.
Men idag tränade vi på att sladda gick kanon när han fattade att man skulle stå upp svårt med så små händer kan jag tro.
Själv testade jag hoppa upp å tvärbromsa i gruset.
Så vet jag att min bakbroms inte är 100 då blir det såhär ibland...
Här är vi med våra HT :) Grabben är 5 år om nån undrar.
Vi började lite på kullen mittemot hemmet ingen assistans här inte ska han ner får han lära sig att putta upp.
Lite sköna stenhällar.
Fanns olika branthetsgrader på dem så det passar alla.
Små trappor de har han fixat några år nu fast denna cykel är lite större & bara handbroms på tar ett tag å vänja sig vilken som är fram & bak.
Här är det rätt brant faktiskt.
Sen drog vi iväg till en gammal lastkaj som jag brukade hänga vid för 20 år sen. Nöjd kom upp & allt :)
Kines kändes lite läskigt med 29:a men det gick :)
Grabben testade en grushög lite mjukt men han försökte :)
Nä bättre att åka på rumpan & posa framför den coola hojen istället.
Sen fanns det önskemål om att jag skulle köra på bakhjulet gör ju det endel då jag sagt att jag ska lära mig det innan jag fyller 40 så bara några månader kvar att lära sig på...
Sen skulle det hoppas i grushögen.
Så skulle vi hoppa över cykel lite gäller att inte klanta till det nu. Skulle nog inte bli uppskattat.
Grabben tränade på att hoppa ,med BMXen får han upp bägge hjulen men med denna som är lite stor får han bara upp framhjulet kommer dock en bit :)
Så skulle vi till en lekplats.Där körde vi på "linjen", lärde han att kolla långt fram då gick det kanoners.
Sen klättrade vi runt lite å jag försökte hoppa så långt jag kunde sidleds
Leo med fast utan cykel det hela slutade med att jag burpade in massa sand i fälgen så vi fick åka hem & äta Sibylla å laga pyspunkan
Sen drog vi till en liten liten lastkaj där han dragit rätt över styret ifrån osv.
Men idag tränade vi på att sladda gick kanon när han fattade att man skulle stå upp svårt med så små händer kan jag tro.
Själv testade jag hoppa upp å tvärbromsa i gruset.
Så vet jag att min bakbroms inte är 100 då blir det såhär ibland...
Senast ändrad: