Stealth Black
Ny medlem
[RR] Peru
Trött på rusk och regn så flydde jag hastigt och lustigt till Peru, planen var att försöka få lite sol, bättra på spanskan och cykla lite.
Lika blek och dålig på spanska som förut så kan jag glatt konstatera att jag hade en helt suverän tripp...
Med världens näst största bergkedja och fullt med gamla Inka stigar kors och tvärs över hela landet gör det till en perfekt plats att cykla på.
Kanadensiska www.sacredrides.com och "ridebig" www.ridebig.com/peru.html börjar köra tripper där i år och det är nog fler och fler som får upp ögonen, de har ju sin egen: www.megavalancheperu.com och även andra race.
Jag var dels och cyklade uppe i Huaraz med Julio, www.chakinaniperu.com
och senare så var jag i Sacred Valley / Cusco området med Wayo och hans www.inkasadventures.com
Jag hann även med två turer i Lima
-Wayo kommer att guida sacredrides och även ridebig's turer i år, Han kör även egna turer bl.a en som inefattar megavalanche:n i år.
Den turen jag var på var liknande sacredrides DH/Freeride tur och kulminerade i ett race som heter Maras Avalanche.
-Så här ser det ut...
Sektion på "Grandmas Tits" i Huaraz
Rudy vid starten på "the Dentist" Huaraz
Pacta söder om Lima, -torrt och snabbt!
Efter en dryg timmes klättring så pekar Wayo ut belöningen
Hopp i Megavalanche / Malaga trail
-postar mer bilder och info snart...
Edit av the_TnT: Inte SKRIKA, tack.
Lika blek och dålig på spanska som förut så kan jag glatt konstatera att jag hade en helt suverän tripp...
Med världens näst största bergkedja och fullt med gamla Inka stigar kors och tvärs över hela landet gör det till en perfekt plats att cykla på.
Kanadensiska www.sacredrides.com och "ridebig" www.ridebig.com/peru.html börjar köra tripper där i år och det är nog fler och fler som får upp ögonen, de har ju sin egen: www.megavalancheperu.com och även andra race.
Jag var dels och cyklade uppe i Huaraz med Julio, www.chakinaniperu.com
och senare så var jag i Sacred Valley / Cusco området med Wayo och hans www.inkasadventures.com
Jag hann även med två turer i Lima
-Wayo kommer att guida sacredrides och även ridebig's turer i år, Han kör även egna turer bl.a en som inefattar megavalanche:n i år.
Den turen jag var på var liknande sacredrides DH/Freeride tur och kulminerade i ett race som heter Maras Avalanche.
-Så här ser det ut...
Sektion på "Grandmas Tits" i Huaraz
Rudy vid starten på "the Dentist" Huaraz
Pacta söder om Lima, -torrt och snabbt!
Efter en dryg timmes klättring så pekar Wayo ut belöningen
Hopp i Megavalanche / Malaga trail
-postar mer bilder och info snart...
Edit av the_TnT: Inte SKRIKA, tack.
Senast redigerad av en moderator: