Stumpy
Aktiv medlem
[RR] Raid Martes de Calpe.
Morsan tyckte att familjen skulle fira hennes 70-årsdag i Spanien, så hon hyrde ett hus i Calpe på Costa Blanca. Av en händelse fanns det en cykeluthyrning på orten. Hyrde en Orbea i kolfiber med Shimano Tiagra. Tyvärr hade de lagt på ett par Shin Cheng suddgummidäck på den, men det fick väl duga. Lite efterforskningar visade att flera Pro Tour-lag förlägger sin försäsongsträning här. Det borde borga för bra cykling.
Jag valde en av uthyrningens föreslagna turer och styrde ut från Calpe.
Vägen upp mot Benissa innebar också den första stigningen om än inte så jobbig.
Därifrån fortsatte ett småkuperat landskap på en högplatå. Längs vägarna odlades citroner, apelsiner och vindruvor.
En liten felkörning resulterade i ett par extramil, men det gjorde inget när det var så fint.
Man kan ju inte cykla utan kaffe. Det intogs denna gång i Denias norra del.
För att komma vidare mot Javea fick man avverka några fina serpentiner.
Två liter vatten hade tagit slut när jag kom till Moraira, så det krävdes vätskepåfyllning för att inte torka ut helt.
När Calpeklippan kom inom synhåll var det inte långt kvar.
Jag glömde stänga av loggningen när jag kommit hem, så tid och snitthastighet stämmer inte. Fort gick det oavsett inte, men det var heller inte meningen.

Jag valde en av uthyrningens föreslagna turer och styrde ut från Calpe.
Vägen upp mot Benissa innebar också den första stigningen om än inte så jobbig.
Därifrån fortsatte ett småkuperat landskap på en högplatå. Längs vägarna odlades citroner, apelsiner och vindruvor.
En liten felkörning resulterade i ett par extramil, men det gjorde inget när det var så fint.
Man kan ju inte cykla utan kaffe. Det intogs denna gång i Denias norra del.
För att komma vidare mot Javea fick man avverka några fina serpentiner.
Två liter vatten hade tagit slut när jag kom till Moraira, så det krävdes vätskepåfyllning för att inte torka ut helt.
När Calpeklippan kom inom synhåll var det inte långt kvar.
Jag glömde stänga av loggningen när jag kommit hem, så tid och snitthastighet stämmer inte. Fort gick det oavsett inte, men det var heller inte meningen.