[RR] Rio de Janeiro

Sigge Star

Aktiv medlem
[RR] Rio de Janeiro
Så här kan det se ut när en massa människor trängs på en liten yta...
01.JPG

Landade vid 12-snåret och med rätt dagordning så var jag redan på två hjul efter lunch :-)

Startade utanför hotellet rätt på Copacabana
02.JPG

Fick tag på denna för ändamålet rätt skapliga hoj och drog iväg bortåt Ipanema
03.JPG

En Brucare i Rio, hör ju liksom till...
04.JPG

Finfina cykelbanor att njuta av i rätt påtaglig fuktighet och hetta.
05.JPG

...dessa underbarra folkabussar... Tillverkandes ända till förra året
06.JPG

En tillbakablick innan nästa strand
07.JPG

Ipanema
08.JPG

Hojar på neråt Leblon och med nyvunnen känsla för pulsen vågar jag mig ut i trafiken
09.JPG

Drar ner till Lagoa Rodrigo de Freitas - asschysst cykelbana hela vägen runt
10.JPG

Och fina blommor övervakade av Jesus själv
11.JPG

Drar upp i nagra bakgator och hittar en Gurgel på vägen ner. Brassebilmärket gick i konken, men det var bannemej ett coolt namn.
12.JPG

Som sagt var... med känsla för pulsen i trafiken får jag mig en riktig adrenalinrusch när jag rejsar ner längs Boulevarderna
13.JPG

Lämnar i hojen, köper ett par nya flipflops och sen kommer regnet. Sicket flyt...
14.JPG

Lite korthuggen RR idag, men vill ju ändå förmedla lite efter dagens alla intryck. 2,5 mil i denna kanonstad måste liksom bearbetas med en liten RR :-)

[RR] Rio de Janeiro
Hur länge ska du vara där?

Stick ner till Ilha Grande och dyk lite vetja, mycket renare, lugnare och trevligare än Rio. Det är bara en 4 timmar bort med buss :)

[RR] Rio de Janeiro
Kul! Ser att Titas och Raimundos spelar på Citibank Hall nu på lördag - skulle själv gått dit om jag varit i Rio den här helgen. En kväll i Lapa blir nog också bra! Inte alls avundsjuk...

[RR] Rio de Janeiro
Blev plötsligt sugen på en Mojito..och en orange folkabuss...och föralldel en Gurgel...en militärgrön med kantrost...
Sköna bilder förresten!
Och med tanke på vad jag tror du har för sällskap därnere: hos IF kan man teckna separatförsäkring för levern...;-)

[RR] Rio de Janeiro
Varför Rio? Kul bilder förresten! Ta inte med dig nånting förutom lite fickpengar o ett visakort med bara lite pengar på kontot om du ger dig ut på kvällen:)

[RR] Rio de Janeiro
robrob skrev:
-------------------------------------------------------
> Varför Rio? Kul bilder förresten! Ta inte med
> dig nånting förutom lite fickpengar o ett
> visakort med bara lite pengar på kontot om du ger
> dig ut på kvällen:)

Varför inte Rio?????

Verkar hur som helst finnas en hel del Brassediggare pa forumet... Har ett alldeles för späckat program för att använda olika tips ni kommer med, men tack ända! A andra sidan hinner jag se fyra delstater pa 11 dagar och till och med fa en ledig stund över här a där ...som just här blev cykling :-)

Hare finfint
Sigge

[RR] Rio de Janeiro
Verkar som du trivs bra. Besök bra Cachacaria o prova igenom sortimentet, köp sedan godaste varianten som borde vara från Minas Gerais. Själv lär jag fira nyår på stranden i Torres med familjen

Tillbaka
Topp