(RR) Roadtrip i "platta Skåne" (Kullaberg,glumslöv och Söderåsen) avsnitt 2

MTBonden

Ny medlem
Efter första dagens prövningar på Kullaberg tog vi lite turande och shopping i Helsingborg ,Helsingör för att låta benen vila lite fast shopping kan vara ganska ansträngande det också.På eftermiddagen när vi kom tillbaka till hotellet kände vi att benen måste få sitt och var lite sugna på att kolla på hemmaplan.Vi rullade ner till det mysiga fiskeläget Ålabodarna och körde lite längs kusten tills vi stötte till en delsträcka av Skåneleden.
DSCN3269.JPG

Om jag är någorlunda påläst heter detta området Hilleshögs dalar och är ett storslaget hedlandskap med ordentliga rasbranter.Ser ni en vit prick mitt i bilden så är det frugan .
DSCN3272.JPG

Vart man vänder blicken så är det ögongodis.
DSCN3275.JPG
DSCN3276.JPG

Sista dagen var vi bjudna till Marr och Nattiz på Söderåsen för att testa stigarna där och eftersom jag precis vart förkyld så la jag in en beställning på flowiga stigar och det fixade Marr perfekt.
DSCN3282.JPG

Här visar Nattiz var skåpet ska stå på ett av de få stökiga partierna på denna rundan.
DSCN3285.JPG

Marr vill ju inte vara sämre.
DSCN3286.JPG

Mitt i detta skånska smörgårdsbord av stigar plockades det dessutom fram kaffe och kanelbullar det kallar jag gästfrihet.
DSCN3291.JPG
DSCN3295.JPG

Söderåsen ger ju helt klart mersmak.
DSCN3304.JPG
DSCN3307.JPG

Den stora frågan är:ska man kolla på stigen eller utsikten?
DSCN3315.JPG

Får nog bli ett litet fotostopp och det där med platta Skåne det tar jag tillbaka,
DSCN3320.JPG

Tackar Marr och Nattiz för guidning och trevligt sällskap och bjuder gärna tillbaka och nu har vi en riktigt skön utförskörning framför oss och tänk alla Skånestigar som vi inte hann med
DSCN3322.JPG

Härligt!
Man behöver inte alltid åka så långt för att hitta skön cykling kan man ju konstatera...:-)

Tillbaka
Topp