[RR] Sörmlandsleden från Läggesta till nånstans
Jag och Mårten R fick guidning av mytomspunnen på Sörmlandsleden från Läggesta till nånstans jag inte vet vad det heter. Det blev en heldag med grymt jobbig men kul åkning. Man skulle ha haft en liten trialhoj i uppförsbackarna och en DH-rigg nedför.
Här började vi:
Första branta nedförsbacken. För Mårten som är van gick det bra. Själv längtade jag efter mamma när jag såg backen.
Paus vid ställe med helt ok utsikt:
Det här vattnet innehöll bakterier, jordklumpar, mindre sällskapsdjur samt övrig oidentifierad flora och fauna, men vad gör man.
Nedför roliga hällar:
Roliga hällar på hög höjd:
Samma här:
Och här:
Och här:
En av många långa och sega uppförsbackar:
Här har det nyligen brunnit:
Mer åkning på hög höjd:
Bullpaus:
Kanelbullen kickar in och ger ny energi:
Här kunde man fylla på de snustorra kamerlerna igen:
Ingen kedja är starkare än dess 17 svagaste länkar men den här risiga kedjan lagades rekordsnabbt. Som ni ser hjälpte alla till.
Grym stig längs vattnet:
Samma här:
Och här:
Uppe i utsiktstorn:
Lite rangligt:
"Jag orkade inte kliva av och gå" sa Mårten efter att ha tagit en tur över styret här:
Jag tyckte spången över ett dike med lerigt vatten såg för bred och trist ut så jag testade en variant.
Det misslyckades.
Sen utlöstes kraften hos mina hembakta energimuffins:
Och det blev grusvägsrejs fram till bilen vi ställt vid slutdestinationen:
Fantastisk dag!
Här började vi:
Första branta nedförsbacken. För Mårten som är van gick det bra. Själv längtade jag efter mamma när jag såg backen.
Paus vid ställe med helt ok utsikt:
Det här vattnet innehöll bakterier, jordklumpar, mindre sällskapsdjur samt övrig oidentifierad flora och fauna, men vad gör man.
Nedför roliga hällar:
Roliga hällar på hög höjd:
Samma här:
Och här:
Och här:
En av många långa och sega uppförsbackar:
Här har det nyligen brunnit:
Mer åkning på hög höjd:
Bullpaus:
Kanelbullen kickar in och ger ny energi:
Här kunde man fylla på de snustorra kamerlerna igen:
Ingen kedja är starkare än dess 17 svagaste länkar men den här risiga kedjan lagades rekordsnabbt. Som ni ser hjälpte alla till.
Grym stig längs vattnet:
Samma här:
Och här:
Uppe i utsiktstorn:
Lite rangligt:
"Jag orkade inte kliva av och gå" sa Mårten efter att ha tagit en tur över styret här:
Jag tyckte spången över ett dike med lerigt vatten såg för bred och trist ut så jag testade en variant.
Det misslyckades.
Sen utlöstes kraften hos mina hembakta energimuffins:
Och det blev grusvägsrejs fram till bilen vi ställt vid slutdestinationen:
Fantastisk dag!
Senast redigerad av en moderator: