[RR] SSWC08

• Trådstartare Trådstartare Boe
  • Start datum Start datum

Boe

Aktiv medlem
[RR] SSWC08
Ja vi var ju några stycken som åkte över till Napa för att representera sverige i SSWC08.

Kort sagt kan man säga att det var en grymt fin bana som både var vacker och tekniskt utmanande utför, mycket supertighta switchbacks och härliga stenkistor med en del stepdowns, sjukt bra! För att man skulle få njuta av alla utförslöpor var det ju också en överdjävlig dos av klättring inblandat.

Kort sagt kan man säga att Jilster är världens bästa svensk och trillade in på en 150'e plats, inte långt efter kom Olle och Anders (Even Steven). Jag skyllde på förkylning och gjorde bara 2 av 3 varv.
Om 150'plats låter dåligt kan man räkna bort de första 100 som nästan alla var proffs eller andra heltidscyklister.

Nästa år blir det Durango, Colorado!

Vill man se fler bilder finns det en flickr grupp som nu har över 2000 bilder. http://www.flickr.com/groups/sswc08/

Bilderna nedan tog min kära Emma:

1.jpg ht=544

Fixa på nummerlappen

2.jpg ht=653

Olle lastar ur sin nya hoj från vår Suburban (Ja, han köpte den hojjen som Curtis byggde åt sig till SSWC06)

3.jpg ht=653

Even Steven är peppad

4.jpg ht=653

Le Mans starten fixas till

5.jpg ht=544

Han körde med masken hela racet.

6.jpg ht=544

400 startande

7.jpg ht=544

Jepp, kommer bli enkelt det här...

8.jpg ht=544

Fältet spreds ut lite av ett par hundra meters löpning

9.jpg ht=544

Buck närmast i bild, han vann i State College 2005, kom 2a i Stockholm, trillade genom rutan på Embargo och fick bryta pga översträckt knä i år.

10.jpg ht=544

Shiela Moon kläder, hett! Sam från Singular till höger.

11.jpg ht=544

Carl Decker vann i år. I andra fall kör han i Team Giant kläder.

12.jpg ht=544

Jilster på första varvet, startade stenhårt och låg top 50

13.jpg ht=544

Olle på första varvet

14.jpg ht=544

Curtis, arrangör i sina Lucenhosen, sydda av Luce Goods

15.jpg ht=544

Jilster varv 2

16.jpg ht=544

Svenska supportrar

18.jpg ht=544

Olle varv 2

17.jpg ht=544

Even Steven varv 2

19.jpg ht=600

Jag på varv 2

20.jpg ht=544

Dags att packa ihop hojjen och dra hemåt.

Vore kul om det åkte över fler svennar och representerade i Durango 2009!

Senast redigerad av en moderator:
[RR] SSWC08
Nästa år köper jag inget hus så då kan jag åka. Verkligen med blandade känslor jag ser alla fina bilder. Hade ju startplats och allt. well... Fin RR hursomhelst!

[RR] SSWC08
Hmm.. ja efter att kört med Jilster i skogen i sommar så hade man ju på känn att det skulle bli en urladdning där borta. Bra kört alla!

Men varför USA igen?

[RR] SSWC08
Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Rippa skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men varför USA igen?
>
> Är lite undrande över det jag med.

Det är ju VM. Å allt som sker i USAmerica är = världen.

[RR] SSWC08
Det anade mig att Jilster pre-USA kåthet skulle sluta i en sån här urladdning! Grymt kört allihop och tack Boe för bilderna och den lilla write-up:en.

[RR] SSWC08
När Curtis bad alla som skulle vara med på tävlingen om att vara värden för SSWC09 att kliva fram så kom bara 4 st. uppe på scenen: En från Frankrike (som många hejade på!), en från Arizona, USA, en från Durango, CO USA och en som representerade Nya Zeeland trots att de hade ingen på plats (och enligt ryckte försöka att förbereda sig för 2010.)

Första steget i den avgörande tävlingen var bowling. Först ut var fransmannen, som hade aldrig bowlat förut. Första frame blev det 2 gutter balls för Frankrike och en spare till Durango, som följde upp med 2 st. strikes i rad, så vi förstod ganska snabbt att det skulle inte vara Paris nästa år. Frankrike fick över 100 poang till slut (all heder till Newbien), men det var inte tillräckligt för att vara med på del 2 av tävlingen - Ms. PacMan.

Ingen konspirationsteorier, alla hade möjlighet att vara med i budgivningen. Det fanns folk från Australien, Holland och många från Sverige och alla kunde ha varit med i tävlingen, men ingen ville ha ansvaret. Durango var klart bäst förberedda.

[RR] SSWC08
Shit vad snygg Jilster är, fram för allt på denna bild där det ser ut som han har en toffs eller fläta till hår.
file=72590

bra kört,..hur många startande var det i år?

Är det så konstigt att det blir USA två år i rad?..det var ju europa två år i rad innan.

[RR] SSWC08
Klippt och klistrat:
Skrivet av JLarsson igår 23:25 (Dölj användarens inlägg)
Nästa år köper jag inget hus så då kan jag åka.
......................................................................................................
Du behöver en ståndsmässig cykel också Jonas ;-) T

[RR] SSWC08
sweet!

kul att se bilder från rejset och ett extra grattis till svettot jilster! :)

kanske nästa år då, om det få plats i resebudgeten.. roasten kanske byggs upp lite lagom skabbigt igen. :)

[RR] SSWC08
Princessan i tiaran (aka Catzilla) heter Kristen och skriver för Bike (US), Dirt Rag mm. Hon tog det lungt på tävlingen eftersom hon är med barn. Vi har haft kontakt via forum.bikemag.com sedan 2001 men träffades först i riktiga livet på Napa Bowl. Hennes man jobbar på IMBA och de har varit IMBA Trail Team i USA i några år.

[RR] SSWC08
Måste man ha extremt nördiga kläder på sig för att cykla SS? Gäller inte alla, en del kör ju snygga retrokläder, men vad kommer alla orangea overaller, masker och skinsuits ifrån? Hör det liksom till att man ska fula runt?

[RR] SSWC08
Väl kämpat! Har ni som var med någon uppfattning om "tävlingen" går mot mera tävling eller mera event? Hur såg tatueringen ut?

Westman skrev:
> Måste man ha extremt nördiga kläder på sig
> för att cykla SS?
>> Hör det liksom till att man ska fula runt?

Ja det gör det. Utanförskap måste markeras genom avvikande klädsel. Jämför med t ex golf som är raka motsatsen, där de flesta markerar sitt innanförskap genom uniform dresscode. Sedan kan vi förstås diskutera in - utgrupp markeringens funktion.

[RR] SSWC08
tycker inte det blivit mer "tävling" i de tre SSWC jag varit med i, alla har haft sin blandning av snabba och långsamma åkare, även om det var fler amerikanska proffs på hemmaplan än i stockholm.

Curtis och hans crew hade tröttnat på den klassiska ss drev tatueringen, och körde en superenkel med bara SSWC 2008, utan flames och annat krafs.

20080824_sswc-01442.jpg

[RR] SSWC08
alexcykel skrev:
> Väl kämpat! Har ni som var med någon
> uppfattning om "tävlingen" går mot mera tävling
> eller mera event? Hur såg tatueringen ut?

Jag upplevde årets VM som mer av allt. EXTRA ALLT. Mer tävlingscyklister. Och mer spex och maskerad. Många av dom snabbaste klädde dessutom ut sig vilket är skönt. Carl Decker är kung! Vilken dräkt!

Curtis & Co arrangerade ett grymt VM.

Durango-killarna verkade sköna snubbar så det det blir nog bra event nästa år också.

Tillbaka
Topp