[RR] SSWC08
Ja vi var ju några stycken som åkte över till Napa för att representera sverige i SSWC08.
Kort sagt kan man säga att det var en grymt fin bana som både var vacker och tekniskt utmanande utför, mycket supertighta switchbacks och härliga stenkistor med en del stepdowns, sjukt bra! För att man skulle få njuta av alla utförslöpor var det ju också en överdjävlig dos av klättring inblandat.
Kort sagt kan man säga att Jilster är världens bästa svensk och trillade in på en 150'e plats, inte långt efter kom Olle och Anders (Even Steven). Jag skyllde på förkylning och gjorde bara 2 av 3 varv.
Om 150'plats låter dåligt kan man räkna bort de första 100 som nästan alla var proffs eller andra heltidscyklister.
Nästa år blir det Durango, Colorado!
Vill man se fler bilder finns det en flickr grupp som nu har över 2000 bilder. http://www.flickr.com/groups/sswc08/
Bilderna nedan tog min kära Emma:
Fixa på nummerlappen
Olle lastar ur sin nya hoj från vår Suburban (Ja, han köpte den hojjen som Curtis byggde åt sig till SSWC06)
Even Steven är peppad
Le Mans starten fixas till
Han körde med masken hela racet.
400 startande
Jepp, kommer bli enkelt det här...
Fältet spreds ut lite av ett par hundra meters löpning
Buck närmast i bild, han vann i State College 2005, kom 2a i Stockholm, trillade genom rutan på Embargo och fick bryta pga översträckt knä i år.
Shiela Moon kläder, hett! Sam från Singular till höger.
Carl Decker vann i år. I andra fall kör han i Team Giant kläder.
Jilster på första varvet, startade stenhårt och låg top 50
Olle på första varvet
Curtis, arrangör i sina Lucenhosen, sydda av Luce Goods
Jilster varv 2
Svenska supportrar
Olle varv 2
Even Steven varv 2
Jag på varv 2
Dags att packa ihop hojjen och dra hemåt.
Vore kul om det åkte över fler svennar och representerade i Durango 2009!
Kort sagt kan man säga att det var en grymt fin bana som både var vacker och tekniskt utmanande utför, mycket supertighta switchbacks och härliga stenkistor med en del stepdowns, sjukt bra! För att man skulle få njuta av alla utförslöpor var det ju också en överdjävlig dos av klättring inblandat.
Kort sagt kan man säga att Jilster är världens bästa svensk och trillade in på en 150'e plats, inte långt efter kom Olle och Anders (Even Steven). Jag skyllde på förkylning och gjorde bara 2 av 3 varv.
Om 150'plats låter dåligt kan man räkna bort de första 100 som nästan alla var proffs eller andra heltidscyklister.
Nästa år blir det Durango, Colorado!
Vill man se fler bilder finns det en flickr grupp som nu har över 2000 bilder. http://www.flickr.com/groups/sswc08/
Bilderna nedan tog min kära Emma:
Fixa på nummerlappen
Olle lastar ur sin nya hoj från vår Suburban (Ja, han köpte den hojjen som Curtis byggde åt sig till SSWC06)
Even Steven är peppad
Le Mans starten fixas till
Han körde med masken hela racet.
400 startande
Jepp, kommer bli enkelt det här...
Fältet spreds ut lite av ett par hundra meters löpning
Buck närmast i bild, han vann i State College 2005, kom 2a i Stockholm, trillade genom rutan på Embargo och fick bryta pga översträckt knä i år.
Shiela Moon kläder, hett! Sam från Singular till höger.
Carl Decker vann i år. I andra fall kör han i Team Giant kläder.
Jilster på första varvet, startade stenhårt och låg top 50
Olle på första varvet
Curtis, arrangör i sina Lucenhosen, sydda av Luce Goods
Jilster varv 2
Svenska supportrar
Olle varv 2
Even Steven varv 2
Jag på varv 2
Dags att packa ihop hojjen och dra hemåt.
Vore kul om det åkte över fler svennar och representerade i Durango 2009!
Senast redigerad av en moderator: