RR Stenkul i Sandsjöbacka.

MTBonden

Ny medlem
För snart 15 år sedan och med nyinköpt hardtail provade jag Sandsjöbacka för första gången och jag kan väl inte påstå att det var kärlek vi första ögonkastet direkt.Konstaterade snabbt att där var vacker och omväxlande natur men ack så svårcyklat på sina ställen.För några veckor sedan var det åter dags nu med liiite bättre cykel och förhoppningsvis lite bättre teknik också.Nu hade vi dessutom lokal guide så vad kunde gå fel.Började bra med denna skylten,mer sådant tack.
DSCN3143.JPG

Under åren har man inte bara skaffat bättre cykel utan även fått en del trevliga cykelkamrater.
DSCN3145.JPG
DSCN3149.JPG

Väldigt skiftande natur och ett rikt växtliv tyvärr ganska uttorkat ett sådant här år.
DSCN3150.JPG
DSCN3151.JPG

Rundan bestod mest av singletracks i olika svårighetsgrad men även en del gärdesväg och grusväg.
DSCN3162.JPG

Och lite flow!
DSCN3159.JPG

Full koncentration på guiden.
DSCN3167.JPG

Efter en stigning kommer man upp på ljungheden passande ställe att pausa på och titta på utsikten,motorvägen åt ena hållet inte så kul kanske.
DSCN3169.JPG
DSCN3172.JPG
DSCN3175.JPG
DSCN3177.JPG

Nu drar vi vidare och följer lydigt PG.
DSCN3178.JPG

När man kommer ner en bit är det snarare lite djungelkänsla.
DSCN3181.JPG

Och så lite hällar.
DSCN3189.JPG

Kom igen nu stå inte där och tjöta!
DSCN3196.JPG

Utprovning av tomteskägg årets färg är grönt.
DSCN3198.JPG

Det här va ju kul.
DSCN3200.JPG

Ibland kan det bli lite trassligt.
DSCN3202.JPG

Nu är det snart dags att avsluta och det dröjer nog inte 15 år tills nästa gång men däremot tänker jag förse mig med knäskydd för det finns en och annan hård sten i Sandsjöbacka.

Bilagor

• DSCN3204.JPG
    DSCN3204.JPG
    469.9 KB · Besök: 24
Snyggt!

Sandsjöbacka är fantastiskt, finns så mycket att välja på och typ allt är bra uppmärkt.
Enda problemet kan vara att det är väldigt blött och lerigt, men i år grymt som alla andra ställen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp