42Hz
Aktiv medlem
[RR] Tja, en vanlig tur bara, dock med några överraskningar.
Smultronpaj till morgonfikat, morotskaka med glasering till eftermiddagsfikat, konferens hela dagen imorgon, det var helt enkelt läge att passa på att ta en tur idag innan det dåliga vädret som de lovat skall komma rullar in!
Stökspåret förbi Kaffeholmen var ju given.
Vattennivån i Väsman är låg igen, undrar om de tappar ur i förebyggande syfte?
Nåja, vidare mot Ludvikas senaste Gräddhylla, allt enligt ryktet från syrran. Det här verkar dock vara lite äldre bebyggelse, fint läge!
Ok, nu fattar jag vad hon menade.
Oj, ett till gammalt hus som verkar ha varit en transformatorstation, tänk att man aldrig varit här förut!
Vy mot den vackra stranden vid Ludvika, Industrin dominerar!
Hmm, får lite Half life-vibbar, stod ett övergivet hus vid stranden där som inte var helt olik detta verkliga hus.
Fint inramad vy. =)
Mot ett annat håll.
Jikes! Rena palatsen, undrar om de använder lie eller om de släpar upp gräsklipparen på taket?
Dags att ta sig vidare och smiska lite stig!
Slingrar sig fram genom skogen.
Ingen aning var stigen tar vägen men då jag är på en udde borde jag inte hamna helt åt hel**te...
Wohoo! Det lutar lagom åt rätt håll.
Fast ibland fick man ta i lite uppför.
Ah! Efter en stund kom jag in på en välbekant sträcka, det lovade gott.
Argh!! Bright light! Verkar vara extra stort utbrott på solen! Varför har jag inte cyklat den här stigen mer åt det hä hållet?! Trevligt medlut nästan hela vägen!
En till ny stigsnutt. Lite för brant för att fixa utan lättare växel.
Nerför är det dock inga problem! =)
Äh, blev ingen bättre bild på rådjuret.
Spillkråka eller hackspett av något slag.
Äh, ingen tid att spilla på massa uteliggardjur.
Bara mata på vidare.
Fast ibland får man ta sig tid att stanna och lukta på blommorna. Ser ut som liljorna exploderar vilken dag som helst nu...
Den här stigen var också bättre åt det här hållet! =)
Hur kan det luta nerför hela tiden?
Äh, orka bry sig om att fundera på det när det rullar på så här gött!
Jaja, lite trampa blev det på slutet av stigen men inte så det störde.
... Nahasapeemapetilon?!
Tillbaka vid Skuthamn igen efter att ha passerat förbi Kaffeholmen åt andra hållet, antingen var jag tröttare eller så är den stigen helt enkelt knepigare åt det här hållet, var lite sketchy här och var.
Ok, fick ge mig..
Andra hållet var enklare.
Slutligen lyckades jag driva ett helt kluster med måsar i flykt!
Blev drygt 16km och 1:40 i tid, fanns för mycket att fota helt enkelt. :)
Klart krispigare väder men när vinden inte låg på och solen var framme var det riktigt trevligt väder!
Stökspåret förbi Kaffeholmen var ju given.
Vattennivån i Väsman är låg igen, undrar om de tappar ur i förebyggande syfte?
Nåja, vidare mot Ludvikas senaste Gräddhylla, allt enligt ryktet från syrran. Det här verkar dock vara lite äldre bebyggelse, fint läge!
Ok, nu fattar jag vad hon menade.
Oj, ett till gammalt hus som verkar ha varit en transformatorstation, tänk att man aldrig varit här förut!
Vy mot den vackra stranden vid Ludvika, Industrin dominerar!
Hmm, får lite Half life-vibbar, stod ett övergivet hus vid stranden där som inte var helt olik detta verkliga hus.
Fint inramad vy. =)
Mot ett annat håll.
Jikes! Rena palatsen, undrar om de använder lie eller om de släpar upp gräsklipparen på taket?
Dags att ta sig vidare och smiska lite stig!
Slingrar sig fram genom skogen.
Ingen aning var stigen tar vägen men då jag är på en udde borde jag inte hamna helt åt hel**te...
Wohoo! Det lutar lagom åt rätt håll.
Fast ibland fick man ta i lite uppför.
Ah! Efter en stund kom jag in på en välbekant sträcka, det lovade gott.
Argh!! Bright light! Verkar vara extra stort utbrott på solen! Varför har jag inte cyklat den här stigen mer åt det hä hållet?! Trevligt medlut nästan hela vägen!
En till ny stigsnutt. Lite för brant för att fixa utan lättare växel.
Nerför är det dock inga problem! =)
Äh, blev ingen bättre bild på rådjuret.
Spillkråka eller hackspett av något slag.
Äh, ingen tid att spilla på massa uteliggardjur.
Bara mata på vidare.
Fast ibland får man ta sig tid att stanna och lukta på blommorna. Ser ut som liljorna exploderar vilken dag som helst nu...
Den här stigen var också bättre åt det här hållet! =)
Hur kan det luta nerför hela tiden?
Äh, orka bry sig om att fundera på det när det rullar på så här gött!
Jaja, lite trampa blev det på slutet av stigen men inte så det störde.
... Nahasapeemapetilon?!
Tillbaka vid Skuthamn igen efter att ha passerat förbi Kaffeholmen åt andra hållet, antingen var jag tröttare eller så är den stigen helt enkelt knepigare åt det här hållet, var lite sketchy här och var.
Ok, fick ge mig..
Andra hållet var enklare.
Slutligen lyckades jag driva ett helt kluster med måsar i flykt!
Blev drygt 16km och 1:40 i tid, fanns för mycket att fota helt enkelt. :)
Klart krispigare väder men när vinden inte låg på och solen var framme var det riktigt trevligt väder!