[RR] Trysil

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
[RR] Trysil
Ja hade ju hört av flera att Trysil & deras nya stigområde som är handbyggt skulle vara grymt så vi drog dit :)
Alla lekta på pumpen jag lärde ungarna & de frugan :) Tyvärr så dog min Ragley rätt så snabbt så jag & frugan fick turas om med att köra på Jofan...Snackade även endel med killarna som byggde pumpen den ena var Engelsman å den andra Fransos har jag för mig de skulle asfaltera med , vilket är klart nu :) Så lite bilder från pumpen.

P8050314.jpg

Leo flyger en bra bit :)

P8050322.jpg

P8050323.jpg

Nemi får med till tekniken :)

P8050372.jpg

Ut med armbågarna attack!!!!

P8050401.jpg

Jag fick ju med köra på hennes hoj lite var dock lite kasst med luft i..

P8050407.jpg

Så stigarna då Leo kör ss men fixade de flesta backarna detta var inte en vanlig syn.

P8050287.jpg

Inte så halt fast det var blött.

P8050291.jpg

Ja det var väl 1:a dagen så hem å så fick jag tag på Björn här på Happy & han tipsade om vart man kunde låna svets. Så hans polare kom upp från byn & jag fick låna en handhållen mask + en trådspruta. Såg typ nada men va fan det funkade ju :)

P8070564.jpg

Inte lika snyggt på andra sidan...

P8070565.jpg

Sen så drog vi tillbaka för att testa den :)

P8070574.jpg

Grymt skön wallride :)

P8070623.jpg

Så vi körde runt i fem timmar allihopa :)

P8070642.jpg

Jag försöker landa förbi stenarna ...detta är inget hopp bara att rycka :)

P8070655.jpg

P8070656.jpg

Japp landade bakom stenarna sen tränade vi på lite balans :)

P8070677.jpg

Så lite mera teknikträning.

P8070696.jpg

Sköööön sväng:)

P8070706.jpg

Här fattade inte ungarna hur man kunde cykla upp & ner brant som fan tyckte de...

IMG_20160807_171528.jpg

Å Leo kämpade på med sin ss :)

IMG_20160807_171906.jpg

Lite med ungarna :)

Å lite själv riktigt kul att man kunde låna svetsen å dra ihop ramen med :)

Just det inga problem med att få en ny ram från Ragley!!!!!

Senast ändrad:
[RR] Trysil
Jag o kompisen var där för några veckor sedan men känner inte igen mig på dina bilder.
Vi var i området på den östra sidan o där fans bara en väldigt tillrättalagd byggd nerfart utan naturliga inslag.
Var var ni?

Gerry

[RR] Trysil
Det där måste ha varit i Gullia va EST? Pumptracken finns iaf där. Tror vi var där samtidigt också. Det måste ha varit du som frågade mig om toalett nere vid pumptracken? Vi höll också till i Rörbäcksnäs och Trysil :)
Kan rekommenderas för er som inte varit där!
Nästa sommar får det bli test av den asfalterade pumptracken.

[RR] Trysil
Trailmaster vi var i Gullia å det var askul :) Men liftassisterat sög då eller??

Sunlake japp det var jag med familj :) Så skönt att man han att svetsa ramen så alla kunde köra dag 2! Hade varit grymt tråkigt annars. Var med i Rörbäcksnäs med ungarna & de klarade Kalungapasset & byrundan de är 6 & 8 bast å det är riktigt bra där med barn å även DH :n i Lindvallen.
Grabben har lär tig hoppa nu han tog ett gap på en meter idag :)!!!!!!!!!!!!!!

P8180006.JPG

[RR] Trysil
Var där i helgen och körde och precis som du säger est så blir det fler ggr , vi stack ut kl 9 på morgonen och kom in på hotellet kl 19, då hade vi kört gullia och från liften magic moose och sten sen var vi ut med locals och körde lite stig?

[RR] Trysil
fredrik168 sa:
Var där i helgen och körde och precis som du säger est så blir det fler ggr , vi stack ut kl 9 på morgonen och kom in på hotellet kl 19, då hade vi kört gullia och från liften magic moose och sten sen var vi ut med locals och körde lite stig?

Men hur är lift åkningen är den bra eller jag blir inte klok på detta ??? Träbanan magic moose har de men sten vad är det & finns det mer???
Själv så snackade jag endel med de som byggt pumpen men det var ju när min ram var av de tyckte jag skulle komma & köra dh på helgen med dem. Men var ju med ungarna & körde i Gullia hela dagen de var ju helt fast där :)

Av: Hasse#7 idag 19:55
Härligt EST. Vad skall det bli av de där ungarna? Red Bull riders?

Kommer några små bilder snart men grymt stolt över sex åringen :) Tjejen med :)

[RR] Trysil
Det var för lite nedfarter från liften, magic moose var en maskinbyggd 2,9 km nedfart som var rolig, den slutade vid knettsettra men dom höll på att bygga mer så det blir fortsättning på den och sedan sten en nedfart av dh-karaktär som började med 5-600 m myr och övergick i rotig skog sen gjorde den skäl för namnet för i nästa skog kom stenarna . Det var ju en massa vandringsled/stig som gick på berget som man fick cykla på men vi var aldrig upp över liftnivå

[RR] Trysil
Aha där ser man jag hoppas att vi kommer vara där lite mera nästa år så det är grymt kul att de bygger ut enda nackdelan var när jag snackade med en svenska som jobbar där på ett fik, trots personalrabbat så kostade en pitzza 300pix....Tror att det kan vara nice att ha Stöten som bas blir nära till Trysis , Rörbäcksnaäs & Lindvallen. Iallafall sålänge ungarna är små fast sen blir ju jag gammal så det är säkert bra då med ;)

[RR] Trysil
Varningen var nog bara för att den inte ska köras av familjer! Den var inte svår bara stökig, vi körde våra 29 endurååå men det var jäkligt blött och halt när vi var där, pratade med en norrman i banan och han s den var roligare torr

[RR] Trysil
Härlig RR som vanligt!! :) Vad duktiga dom är, barnen!!

Liften erbjuder inte så mycke, sten är kul men alldeles för kort.
Östsidan är mycket bättre, riktigt grymma stigar!! Björnåsen, Grimsåsen!

Film, dok inte från östsidan

[RR] Trysil
Häftigt och trevlig RR! Bodde i Trysil en natt i somras när vi cyklade förbi där på lvg. Kom en del stora grupper på heldämpat nedför backarna. Fast är det inte lite väl dyrt i Norge? En 33cl öl för 100 norska? I Sälen käkade vi dagens lunch för en hundring.

[RR] Trysil
cross micke sa:
Härlig RR som vanligt!! :) Vad duktiga dom är, barnen!!

Liften erbjuder inte så mycke, sten är kul men alldeles för kort.
Östsidan är mycket bättre, riktigt grymma stigar!! Björnåsen, Grimsåsen!

Film, dok inte från östsidan

Va fuskade in på sånadära heldämpade cyklar.. Nädå men det såg ju ut att vara riktigt trevliga stigar speciellt den där sista på åsen :) Å vilken skillnad när man filmar nån som kör före, då ser man alla hopp osv. Å kanon är det fler som har filmer därifrån så släng upp!!!!

IngwarW ja ju bodde med på svenska sidan å hade med gaskök å så till norge :) Bullenskorv!!

Tillbaka
Topp