Rubrik...

darkforce

Aktiv medlem
Rubrik...
intressant projekt jag hade förstärk ena sidoväggen o monterat väggmonterat meckställ samt verktygstavla med "u-krokar" så inte verktygen kan hoppa loss en platsbyggd verktygsbänk på motsatt sida o förvaring
längst framväggen o ovanför bänken

jolov

Aktiv medlem
Rubrik...
Jag står på en grusparkering 1 km hemifrån. Ganska lite belysning och hus 150 meter bort. Jag hoppas att eventuella tjuvar inte bryter sig in i en ''flyttbil'' eftersom de brukar stå tomma på natten. Men jag kommer absolut skaffa något form av larm så det ändå låter lite om det skulle hända.

Tyvärr kan jag inte stå hemma för det är så förbannat trångt att komma in på en ruta.
är pessimist, men det känns som att du precis målade upp ett perfekt scenario för tjuvarna

ooms

Aktiv medlem
Rubrik...
Jag betalar för ett abonemang för flera parkeringar och såg precis att det finns en till parkering runt hörnet som är betydligt mer upplyst och har hus 20 meter ifrån, så jag kommer ställa mig där i fortsättningen. Det betyder ju såklart inte att det kommer bli inbrottsfritt, men det borde göra chansen mindre.

Visa bilaga 447061Visa bilaga 447062
Den ser ju dock betydligt mer insynsskyddad ut. Sånt gillar tjuvarna.

Bobslob22

Aktiv medlem
Rubrik...
Jag betalar för ett abonemang för flera parkeringar och såg precis att det finns en till parkering runt hörnet som är betydligt mer upplyst och har hus 20 meter ifrån, så jag kommer ställa mig där i fortsättningen. Det betyder ju såklart inte att det kommer bli inbrottsfritt, men det borde göra chansen mindre.

Visa bilaga 447061Visa bilaga 447062
Ett bra sätt att undvika inbrott och få cyklar/ verkstad stulna är att inte på Internet utförligt visa hur bilen ser ut samt var man tänker parkera sin cykelverkstad.
Just sayin....

nieves

Aktiv medlem
Rubrik...
Jag skulle kolla med försäkringsbolaget vilken typ av ersättning man får sett till värdet på grejerna i bilen. Tänker du dig lämna en cykel däri nångång bör den kanske ingå i summan.
Lite trist men det är bättre att kolla innan än efter.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer