Rundbana i Göteborg

Nissepop

Medlem
Rundbana i Göteborg
Läste i dagens GöteborgsPosten att det ska byggas en "rundbana" vid Kviberg för träningscyklism.
3,5 km bilfri asfalt är det som gäller. Klart under 2009 är det sagt.

Alla kommunala cykelsatsningar tycker jag bör stödjas även om jag personligen inte kommer dra jättemånga varv...

Rundbana i Göteborg
Kupa skrev:
-------------------------------------------------------
> Kunde man inte byggt en bilfri rundbana i trä
> istället... 250-400 meter lång sisådär...

Aha, du menar som en loopad NS...?
(:-{)

Enligt en tidigare debatt i ämnet ligger det en nedplockad velodrom i trä på en vind någonstans i Sverige.

Rundbana i Göteborg
Det där är skitkul. Det finns en sån i Melbourne. Mer en sträcka bara stängd för bilar, inte specialbyggd men det är perfekt. Samma dag i veckan, varje vecka, crits. Flera klasser med olika starttid. Du åker dit, är du inte med i en klubb pröjsar du lite deg för försäkring. Kul som. Garanterad blodsmak i munnen.

Rundbana i Göteborg
Bygga en ny? Har aldrig cyklat på denna bana i Göteborg men tror man skulle kunna ha riktigt skön race här.

Bilagor

• 2.jpg
    2.jpg
    158.4 KB · Besök: 44
Rundbana i Göteborg
Tror faktiskt jag har bott där bilden visar. Oringen (för er som inte vet är Oringen/5-dagars en stor orienteringstävling med ca 15 00 deltagare, förra året var det drygt 24 000 deltagare) 2004 var i Göteborg, vi slängde upp ett militärtält någonstans vid den nedre delen av banan. Annars så är det väldigt likt där vi bodde.
Är det en bana för cykling?

Rundbana i Göteborg
Hogge skrev:
> det är inga problem att köra på banan vid
> hamnen. alla kan komma åt den

Det finns mycket som går att göra som inte är tillåtet. Vem har byggt anläggningen? Vem äger/förvaltar marken? Hur är det skyltat?

Rundbana i Göteborg
Det ser ut att vara parkbanan i arendal som volvo äger
och den är tyvärr stängd för allmänheten sedan 2008.
Har kört bil där med en bilklubb och det ger garanterat puls
kan jag lova e kanske lite i kortaste laget för cykel men men...

Rundbana i Göteborg
PontusJ skrev:
> haha ja en rundbana verkar ju jävligt roligt.
>
>

Skumma regler!:S Vilka jävla lårmuskler de snubbarna låg inne med... Jag vill ha en rundbana!:P

Tillbaka
Topp