Rygga sökes

Peadalisten

Ny medlem
Rygga sökes
Önskvärt: ryggsäck för matlåda,någon frukt/grönsak

Ni som pendeltränar till jobbet och medtager mat, har ni tipps på minimal ryggsäck?

Har varit på xxl,intersport @ stadium men samtliga är i storleken att man får i en full campingutrustning...typ.

Har sett löpare med en minimal ryggsäck men ännu inte listat ut fabrikatet.

Rygga sökes
Om det är en vätskerygga du är ute efter så rekommenderas Osprey varmt. Brukar gå att hitta till bra pris om man kollar runt lite i olika webshopar.

Jag kör med en Viper 13 som är perfekt för att få med vätska, lite matnyttigt, extrakläder, slang och lite nödvändiga verktyg. Många smarta fickor, hjälmhållare, expanderbara fack och en fiffig och praktisk magnetlösning för munstycket till slangen.

Finns in flera storlekar, de minder funkar nog utmärkt även till löpning:
http://www.ospreypacks.com/en/group/mens_1_1/viper_series_hydration_packs_updated

Video:

Rygga sökes
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Salomon har lätta och fina ryggsäckar. Finns på
> de Stadium har jag för mig.

+1

Jag kör med Salomon Revo, som är typ en löparrygga.

Minimalistisk och lätt.

Den har även plats för vätskeblåsa.

Rygga sökes
Tackar för tips, vissa av dom tillverkas inte mer...
Eller så hittar jag dom inte.

Andra verkar lite stora, har inget behov av vätska i ryggan när jag pendlar landsväg, det blir för obekvämt sittandes med händerna i bocken.
Vill heller inte köra med en massa vindfång på ryggen.
Min nuvarande Haglöfs tight medium borde inte äras med namnet tight sas

Har 80km enkelväg till jobbet och pendlar tur/retur varannan dag, och varannan tåg.
Äter ej ute på lunch så mat måste medtagas.

Har testat köra varje dag men det blir tidskrävande och slitsamt, svårt att hinna återhämta sig utan en massör både hemma och på jobbet ;)

Valet gick till haglöfs gram 7, kan ju skriva en rad här efter premiärturen.

Rygga sökes
patten skrev:
-------------------------------------------------------
> Kör med Asaklitt från classe...funkar utmärkt.
> Som Turesson nämner är det ingen skönhet men
> den fyller helt klart sitt syfte.

Jag har den tidigare modellen med vätskeblåsa, den har hängt med i ur och skur i över ett år.
Frugan har den som jag länkade till. Mycket rygga för pengarna!

Rygga sökes
Testa Osprey, väldigt bra på många sätt. Det finns ex bra löparryggsäckar från dem på knappt tio liter. De har dessutom olika längd. Jag är 180 cm och har m/l, trots ganska kort rygg. Såg min i profil när jag cyklade på racern, mer som en ryggplatta.

Rygga sökes
Försöker låta bli att tycka om min Haglöfs node 15. Försöker faktiskt att ogilla den, men lyckas inte. Den sitter som en smäck. Midjeremmen går att stoppa undan, vilket är bra. För många fack är dåligt. Ett datorfack jag aldrig använder. Men som sagt, sitter som en smäck. För racerpendling använder jag den hellre än min lundhags T24a...

Rygga sökes
Tantalonan har en Osprey Momentum 26. Bra för kvinnfolk. Får ner jättekonsultdatorn, handväska + ANNAT. Men det var ju inte det som tråden handlade om...
Jag har kört senaste året med en Evoc FR Enduro Team 15l. Får ner ultrabook om så behövs, paddlar och badbrallor om det är en sån dag. Har ryggplatta, vilket hjälper när jag har en årsbudget på 2 kollisioner / år vid pendling. Egen avdelning för slang och pump. Nyckelficka i bältet.

Rygga sökes
Jag har cykelpendlat i ca 2 år med en Haglöfs Ace, tror det var storlek small jag valde. Den är väldigt liten och nätt och känns i princip inte när man har den på sig. S-modellen tror jag rymmer ca 5 liter. Dator kommer inte på fråga, men matlåda och lättare ombyte går bra.

Den går att utrusta med vätskesystem också. Rekommenderas.

Nyligen köpte jag dock en Osprey Momentum 26 för att få plats med mer packning + dator. Den är gigantisk i jämförelse.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=185556

Tillbaka
Topp