Ryggsäck Osprey Escapist 30 eller Osprey Momentum 30

newbie_spe

Ny medlem
Jag letar väska för att ha vid pendling till och från jobbet någon som har någon av dessa och kan risa eller rosa dessa väskor. Har Escapist ett laptop fack?. Tycker både verkar praktiska men har svårt att bestämma mig.

Jag kan starkt rekommendera Evoc FR Trail fast den är bara på 20 liter men har plats för vattenblåsa, det bästa facket för verktygen och bra packutrymme men det bästa av allt är det inbyggda ryggskyddet och dom underbara axel och midjeremmarna.

Jag har den jämt när jag pendlar så man kan ha skorna under ryggsäcken och regnar det så finns regnpåsen infälld i den så på mindre än en minut har man täckt den :)

Jag har en Escapist 30 som jag använder till allt bl.a när jag är ute och tränar. Funkar mycket bra. Sitter som klistrad på ryggen och har mycket bra fack för prylar. Har däremot aldrig provat att packa en lapp. Kvalitén känns bra däremot är facken på midjebälte och axelremmen för små. Det går inte ner en mobil eller en gps.

Jag har en Osprey som är grymt nöjd med, visserligare en tidigare modell som man kan göra om från 26L till 31L. Använder den både i jobbpendling(kläder för jobbet och MBP 11") och så fort jag ska ha något av tyngd med mig(t ex träning).

micke_xx skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har en Osprey som är grymt nöjd med,
> visserligare en tidigare modell som man kan göra
> om från 26L till 31L. Använder den både i
> jobbpendling(kläder för jobbet och MBP 11") och
> så fort jag ska ha något av tyngd med mig(t ex
> träning).

Osprey Momentum 26 med andra ord.

Jag använder Escapist 25 och som pendlarryggsäck fungerar den otroligt bra.

Sitter förträffligt på ryggen, mängder av fack, god kvalitetskänsla och rymlig. Finns dock inget dedikerat fack för laptop så behöver man det lär Momentum passa bättre.

Tack allesammans, tråkigt att inte Escapisten har laptop fack för jag gillar att den har många fack. svårt att bestämma mig. Momentum har ett laptop fack och ett annat stort. Jag antar att Escapisten endast har ett stort fack som man kan få i pärmar, vilket innebär att man i sådana fall måste ha laptopen i samma fack som övrig utrustning. Går väl det också men det är väl just att det blir bättre organiserat.

En annan som jag funderat över är Osprey Quantum 34, ingen cykel ryggsäck kanske men verkar väldigt rymlig

Kör med Momentum 30 sen ett år tillbaka. Är väldigt nöjd! Laptopfacket funkar mkt bra för ändamålet och såklart även till annat. Fickan på axelremmen är dock för tight för både nycklar, passerkort och telefon så telefonen får vara otillgänglig. Finns många bra fack. Sitter bra.

Fick syn på momentum 34 alltså den större varianten men den verkar inte gå att få tag i längre, någon som vet någon som säljer dessa? Någon som sitter på bättre begagnad som är villig att sälja?

newbie_spe skrev:
-------------------------------------------------------
> Fick syn på momentum 34 alltså den större
> varianten men den verkar inte gå att få tag i
> längre, någon som vet någon som säljer dessa?
> Någon som sitter på bättre begagnad som är
> villig att sälja?

Nej, men en momentum 26 (26-31l) som sagt.

Kanske lite sent svar...

Jag har själv en Escapist 30 som jag tycker funkar klockrent till jobbpendling. Brukar ha med laptop (MBP 15"), kläder för jobbet och ibland matlåda. Inga problem att få med allt. Den har dessutom fack för vätskeblåsa som kan köpas till.

Sitter skönt på ryggen och bra fack på midjebältet och axelbanden för att t ex ha telefon och nycklar lättåtkomliga utan att behöva ta av den.

Bra genomgång här:

Tillbaka
Topp