Veronicaolsson36
Medlem
S-core Rolins cyklar
Någon som har en s-core cykel? Är de i bra kvalite?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Särskilt som Roslins senast jag kollade också är återförsäljare av den "äkta varan". Något bisarrt att Specialized låter dem vara återförsäljare när det helt uppenbart handlar om ett låtsassläktskap med S-Works.Cyklarna vill jag inte säga något om men jag har stora tveksamheter på namnet. I mina ögon är det renommésnyltning på S-Works. Rätt konstigt att Spesch inte har gått på dem ännu; det stora S brukar ju ha rätt aggressiva jurister…
Ja, det är ju det man behöver veta först och främst, att det är en FM936. Det borde jag väl sett själv kanske.Hemsidan är inte så bra uppdaterad gällande specifikationer eller priser, det bästa är att prata med säljare i butik alternativt telefon.
Tittar man rakt av på hemsidan så kan man ju diskutera hur prisvärda cyklarna är, men pratar man med dem och får koll på specifikation och pris så skulle jag säga att cyklarna kan räknas som prisvärda.
De flesta ramarna kommer från Axman Bikes, den FS som finns nu är dock en Carbonda FM936.
Jag har själv kört samtliga modeller av S-core MTB och CX genom åren, jag har även kört flera olika Epic S-works och CruX S-works, såklart finns det skillnader i egenskaper, men tittar jag på tider som jag presterat på mina hemmabanor för MTB och CX så är skillnaden väldigt liten.
Inledande frågan i tråden var om kvalitet, skulle säga den är mycket bra, det är ju som sagt ramen som är "S-core" i övrigt är det välkända komponenter som sitter på andra cyklar på marknaden.
Enligt mig är Roslins cykel också en seriös handlare som hjälper till och tar ansvar om problem uppstår.
Hej . Jag har en S-CORE cykel i bra skick , 5 år gammal. Enbart rullat ett par hundra mil. perhak@live.comNågon som har en s-core cykel? Är de i bra kvalite?