S-core Rolins cyklar

S-core Rolins cyklar
Cyklarna vill jag inte säga något om men jag har stora tveksamheter på namnet. I mina ögon är det renommésnyltning på S-Works. Rätt konstigt att Spesch inte har gått på dem ännu; det stora S brukar ju ha rätt aggressiva jurister…

S-core Rolins cyklar
Cyklarna vill jag inte säga något om men jag har stora tveksamheter på namnet. I mina ögon är det renommésnyltning på S-Works. Rätt konstigt att Spesch inte har gått på dem ännu; det stora S brukar ju ha rätt aggressiva jurister…
Särskilt som Roslins senast jag kollade också är återförsäljare av den "äkta varan". Något bisarrt att Specialized låter dem vara återförsäljare när det helt uppenbart handlar om ett låtsassläktskap med S-Works.

S-core Rolins cyklar
Det ska tydligen vara okej:at. Men vet inte hur sant det är.

Det är kinaramar fast med ramnummer och återförsäljaransvar, inga bekymmer att handla och cykla på.

En bra lbs och det kan vara värt sitt.

S-core Rolins cyklar
Jag vet inte det
50 000
GAFFEL DT Swiss F232One
GAFFEL BAK Rockshox Deluxe Ultimate 110/100

Ser jag en korg på pedalerna?
Jag tycker ändå man får plita ner lite information om man grejorna man vill sälja men det kanske bara är jag.
Det finns iofs andra som inte är bättre men en Trek är ju lite enklare att kolla upp

S-core Rolins cyklar
Ser ut att vara Carbonda ramar på åtminstone några av cyklarna. Det ska en av de bättre tillverkarna av kinaramar om man ska tro trådarna här på Happy. Det är säkert bra cyklar om de byggs ihop av en kunnig mekaniker. Prisvärda vet jag dock inte, speciellt om man räknar in att andrahandsvärdet inte lär vara lika bra ett av de stora märkena.

S-core Rolins cyklar
Hemsidan är inte så bra uppdaterad gällande specifikationer eller priser, det bästa är att prata med säljare i butik alternativt telefon.
Tittar man rakt av på hemsidan så kan man ju diskutera hur prisvärda cyklarna är, men pratar man med dem och får koll på specifikation och pris så skulle jag säga att cyklarna kan räknas som prisvärda.
De flesta ramarna kommer från Axman Bikes, den FS som finns nu är dock en Carbonda FM936.

Jag har själv kört samtliga modeller av S-core MTB och CX genom åren, jag har även kört flera olika Epic S-works och CruX S-works, såklart finns det skillnader i egenskaper, men tittar jag på tider som jag presterat på mina hemmabanor för MTB och CX så är skillnaden väldigt liten.
Inledande frågan i tråden var om kvalitet, skulle säga den är mycket bra, det är ju som sagt ramen som är "S-core" i övrigt är det välkända komponenter som sitter på andra cyklar på marknaden.
Enligt mig är Roslins cykel också en seriös handlare som hjälper till och tar ansvar om problem uppstår.

S-core Rolins cyklar
Hemsidan är inte så bra uppdaterad gällande specifikationer eller priser, det bästa är att prata med säljare i butik alternativt telefon.
Tittar man rakt av på hemsidan så kan man ju diskutera hur prisvärda cyklarna är, men pratar man med dem och får koll på specifikation och pris så skulle jag säga att cyklarna kan räknas som prisvärda.
De flesta ramarna kommer från Axman Bikes, den FS som finns nu är dock en Carbonda FM936.

Jag har själv kört samtliga modeller av S-core MTB och CX genom åren, jag har även kört flera olika Epic S-works och CruX S-works, såklart finns det skillnader i egenskaper, men tittar jag på tider som jag presterat på mina hemmabanor för MTB och CX så är skillnaden väldigt liten.
Inledande frågan i tråden var om kvalitet, skulle säga den är mycket bra, det är ju som sagt ramen som är "S-core" i övrigt är det välkända komponenter som sitter på andra cyklar på marknaden.
Enligt mig är Roslins cykel också en seriös handlare som hjälper till och tar ansvar om problem uppstår.
Ja, det är ju det man behöver veta först och främst, att det är en FM936. Det borde jag väl sett själv kanske.

Tillbaka
Topp