S-Works Demo 11

Erikl!0618203

Aktiv medlem
S-Works Demo 11
Hur är tankarna för S-Works Demo 11

150k för en cykel, är det värt eller inte? Otroligt kul, ny innovation och snabb som fan mellan benen på Loic Bruni i Sydkorea.
1777837899255.webp

(Tycker fortfarande bättre om förra versionen, mycket snyggare)

S-Works Demo 11
Här kan ni kolla om ni är intresserade. Det är ingen motor eller växellåda heller.

Säg vad man vill om detta och framförallt priset, jag tycker mest det är kul när folk testar nåt nytt.
Väldigt spännande ny teknik längtar tills det kommer på mer budget cyklar eller snarare mer budgetramar.

Jag tror aldrig att någon kommer nog att köpa en fullcykel (för full pris utan sponsor) men att köpa en ny ram och slakta sin gamla dh cykel kommer nog många att göra.

S-Works Demo 11
Det är för att få högre "BB clearance height" och skapa plats för dämpare och länkar, samtidigt som den fungerar som en intern high-pivot idler pulley
Oklart vid ett ögonkast om det är så mycket mer plats.... men intressant med high-pivot...
Jag är inte insatt i problematiken men jag undrar om det är nåt man kan lösa i en växelåda? Det hade varit lättare att tugga i sig om man samtidigt blev av med utanpåliggande.

S-Works Demo 11
Oklart vid ett ögonkast om det är så mycket mer plats.... men intressant med high-pivot...
Jag är inte insatt i problematiken men jag undrar om det är nåt man kan lösa i en växelåda? Det hade varit lättare att tugga i sig om man samtidigt blev av med utanpåliggande.
lösa vad i en låda?

Belt drive DH-cyklar har funnits ett tag, och det finns både för och nackdelar med det. High pivot beror mycket på hur man har designat länkarna bak och hur bakdämparen beter sig.

Nicolai har växellåda, men en väldigt simpel setup för hur bakdämparen arbetar.

En växellåda med high pivot och idler, som den på Demo 11, kommer nog att bli väldigt tung – för tung och för stor/klumpig för att fördelarna verkligen ska väga upp nackdelarna.

S-Works Demo 11
lösa vad i en låda?

Belt drive DH-cyklar har funnits ett tag, och det finns både för och nackdelar med det. High pivot beror mycket på hur man har designat länkarna bak och hur bakdämparen beter sig.

Nicolai har växellåda, men en väldigt simpel setup för hur bakdämparen arbetar.

En växellåda med high pivot och idler, som den på Demo 11, kommer nog att bli väldigt tung – för tung och för stor/klumpig för att fördelarna verkligen ska väga upp nackdelarna.
Ja, det var det sista jag menade.
Hur tungt har jag så klart ingen aning om men redan det de gjort ovan väger en del- vilket de säkert ursäktar med att alternativet är att man monterar bly under bb för att få UPP vikten. (då verkar inte clearance vara ett problem)

S-Works Demo 11
Hur tungt har jag så klart ingen aning om men redan det de gjort ovan väger en del- vilket de säkert ursäktar med att alternativet är att man monterar bly under bb för att få UPP vikten. (då verkar inte clearance vara ett problem)
Nej såklart clearance ät viktigt men mer vikt och lägre tyngdpunkt har större prio demo 11 gör båda.

En kombinerad låda skulle nog väga så mycket att det blev helt knas kanske kommer i framtiden med ny teknik.

S-Works Demo 11

Många vill har extra vikt precis på den ställen, så vikten är kanske ingen anledning att välja bort växellåda. Skulle tänka att det är större förluster och svårare underhåll. Och samtidigt är nackdelar av utanpåliggande växlar mindre med en 7-delat kassett som är lätt och en bakväxel med kort ärm som inte ofta slår i saker.

S-Works Demo 11
Många vill har extra vikt precis på den ställen, så vikten är kanske ingen anledning att välja bort växellåda. Skulle tänka att det är större förluster och svårare underhåll. Och samtidigt är nackdelar av utanpåliggande växlar mindre med en 7-delat kassett som är lätt och en bakväxel med kort ärm som inte ofta slår i saker.
Håller helt med växelåda kommer nog aldrig att vara standard men mitti mellan lösningar som på demo 11 kommer nog vara aktuellt

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp