Så fotar du din cykel...

Fiffi

Medlem
Så fotar du din cykel...
Dagligen kommer det upp najsa bilder på folks cyklar.... men många tar bilderna allt för slarvigt och på ett sätt som inte alls gör deras cyklar rättvisa. Om man lägger 3 minuter till på att ta bilden så blir den mkt snyggare.

Så...här kommer en tråd om hur man ska göra för att fotografera sin cykel...

1. Tvätta cykeln.
2. Sätt kedjan på största drevet fram och det minsta bak.
3. Ta bort sånt på cykeln som inte ska vara med. Flaskor, belysning, sadelväska, pump mm. om det känns som att cykeln blir snyggare då.
4. Leta rätt på ett ställe som är bra att fotografera cykeln på med en så ren bakgrund som möjligt. Notera att det inte nödvändigtvis är är den just nu står (i hallen, på mekstället eller framför en massa junk i källaren). Bakgrunden bör vara så ren, ostökig och ointressant som möjligt det är ju cykeln som är hjälten här, eller hur? Tänk vitt vägg. Kanske måste du tom flytta undan lite möbler för att få till bilden.
5. Ställ cykeln plant på underlaget.
6. Framhjulet ska vara åt höger i bilden så att vevpartiets drevsida syns i bilden (= cyklens framsida)
7. Ställ vevarna och pedalerna snyggt mot cykelns ram. Bäst brukar det bli om drevsidans vev är vänd framåt.
8. Ställ upp kameran på ditt stativ om du har nåt sånt... bilder tagna inomhus med digitalkameror tenderar att ha långa slutartider och eftersom man helst INTE vill använda blixt (massor med fula skuggor i hjul och runt vajrar) så blir bilden skarpare av det stabila stativet.
9. Backa kameran och stativet så långt du kan och zooma in så tajt du kan på cykeln. Med lite tele på kameran så ser cykeln snyggare ut och du får mer mindre bakgrund. Kameralinsen bör vara i höjd med styret.
10. Ta en testbild. Titta kritiskt på den och bedöm om den kommer att bli bra. Kanske är det läge att flytta på cykeln eller nåt fult i bakgrunden.
11. Ta bilderna. Riktiga proffs har här en assistent som håller i cykeln så att man slipper luta den mot något. På kommando tar assistenten bort sin hand från sadel eller styre samtidigt som bilden tas. Troligtvis måste man ta flera bilder eftersom det är svårt med tajmingen att lyckas få cykeln rak och inte få med assisstentens fingrar som försöker vara borta ur bilden men samtidigt på plats för att rädda dyrgripen från att ramla på sidan i golvet.
12. Om du fotograferar med en systemkamera så använd så stor bländare som möjligt för att få bakgrunden så suddig som möjligt och släppa från cykeln. Om du försöker ta din perfekta cykelbild med mobilen så har du så många olika problem att jag inte ens vet vart jag ska börja.

exempelcykel.jpg ht=453

Exempelbild

Reflektioner
- Bilder ute i skog och mark eller på en alptopp gäller helt andra regler här men försök bestämma dig för om det är en miljöbild med en cykel i eller tvärt om. Ta kanske båda varianterna när du ändå är igång.
- Ska du lägga ut en cykel på köp & sälj så var minst lika noggrann, du får garanterat en snabbare affär och mindre prut om en köpare ser vad det är om du försöker sälja.
- Jag vet att hela koncepetet "fin cykel i sunkigt soffa" inte alls tas upp här... men jag måste faktiskt erkänna att jag sällan ser poängen i de bilderna.... Man ser ju liksom allt som oftast inte hur cykeln ser ut lika bra när den står på snedden mot en brokigt vardagsrumsvägg.

Har du fler tips än de nedan så lägg gärna till det.

[Edit: numrering av punkterna]

//F

Senast redigerad av en moderator:

cerro

Aktiv medlem
Så fotar du din cykel...
Borde man inte ta bort cykeldator också?

1. Viktigare saker jag tänkte på. Vevarmarna horisontellt så blir det snyggare och lättare att läsa på vevarmen.

2. Ventiler och däcksloggor rakt upp eller ner så man enkelt kan läsa vad det är för däck utan att vrida på huvudet.

dans

Aktiv medlem
Så fotar du din cykel...
En gammal tumregel inom fotografering är att föremål som rör sig (eller är avsedda att normalt röra sig, typ cykel, där betraktaren s a s "tänker" på rörelse) är på väg in i bilden. Med andra ord att ha mer luft (tomt bildutrymme) framför föremålet än bakom detta (för då ser det ut som det är på väg att lämna bilden).

Själv har jag upplevt problem denna fina soliga sommar att ramen blänker så in i bängen att man på foton inte ser den extremt viktiga loggan, har ibland fått göra 1-2 steg exponeringskompensation.
Problemet ökar med kvadraten på välputsad ram.

Little Stereo

Aktiv medlem
Så fotar du din cykel...
Fiffi skrev:
-------------------------------------------------------
> Dagligen kommer det upp najsa bilder på folks
> cyklar.... men många tar bilderna allt för
> slarvigt och på ett sätt som inte alls gör
> deras cyklar rättvisa. Om man lägger 3 minuter
> till på att ta bilden så blir den mkt snyggare.
>
> Så...här kommer en tråd om hur man ska göra
> för att fotografera sin cykel...
>
> 1. Tvätta cykeln.
> 2. Sätt kedjan på största drevet fram och det
> minsta bak.
> 3. Ta bort sånt på cykeln som inte ska vara med.
> Flaskor, belysning, sadelväska, pump mm. om det
> känns som att cykeln blir snyggare då.
> 4. Leta rätt på ett ställe som är bra att
> fotografera cykeln på med en så ren bakgrund som
> möjligt. Notera att det inte nödvändigtvis är
> är den just nu står (i hallen, på mekstället
> eller framför en massa junk i källaren).
> Bakgrunden bör vara så ren, ostökig och
> ointressant som möjligt det är ju cykeln som är
> hjälten här, eller hur? Tänk vitt vägg. Kanske
> måste du tom flytta undan lite möbler för att
> få till bilden.
> 5. Ställ cykeln plant på underlaget.
> 6. Framhjulet ska vara åt höger i bilden så att
> vevpartiets drevsida syns i bilden (= cyklens
> framsida)
> 7. Ställ vevarna och pedalerna snyggt mot cykelns
> ram. Bäst brukar det bli om drevsidans vev är
> vänd framåt.
> 8. Ställ upp kameran på ditt stativ om du har
> nåt sånt... bilder tagna inomhus med
> digitalkameror tenderar att ha långa slutartider
> och eftersom man helst INTE vill använda blixt
> (massor med fula skuggor i hjul och runt vajrar)
> så blir bilden skarpare av det stabila stativet.
> 9. Backa kameran och stativet så långt du kan
> och zooma in så tajt du kan på cykeln. Med lite
> tele på kameran så ser cykeln snyggare ut och du
> får mer mindre bakgrund. Kameralinsen bör vara i
> höjd med styret.
> 10. Ta en testbild. Titta kritiskt på den och
> bedöm om den kommer att bli bra. Kanske är det
> läge att flytta på cykeln eller nåt fult i
> bakgrunden.
> 11. Ta bilderna. Riktiga proffs har här en
> assistent som håller i cykeln så att man slipper
> luta den mot något. På kommando tar assistenten
> bort sin hand från sadel eller styre samtidigt
> som bilden tas. Troligtvis måste man ta flera
> bilder eftersom det är svårt med tajmingen att
> lyckas få cykeln rak och inte få med
> assisstentens fingrar som försöker vara borta ur
> bilden men samtidigt på plats för att rädda
> dyrgripen från att ramla på sidan i golvet.
> 12. Om du fotograferar med en systemkamera så
> använd så stor bländare som möjligt för att
> få bakgrunden så suddig som möjligt och släppa
> från cykeln. Om du försöker ta din perfekta
> cykelbild med mobilen så har du så många olika
> problem att jag inte ens vet vart jag ska börja.
>
>
>
> Exempelbild
>
> Reflektioner
> - Bilder ute i skog och mark eller på en alptopp
> gäller helt andra regler här men försök
> bestämma dig för om det är en miljöbild med en
> cykel i eller tvärt om. Ta kanske båda
> varianterna när du ändå är igång.
> - Ska du lägga ut en cykel på köp & sälj så
> var minst lika noggrann, du får garanterat en
> snabbare affär och mindre prut om en köpare ser
> vad det är om du försöker sälja.
> - Jag vet att hela koncepetet "fin cykel i sunkigt
> soffa" inte alls tas upp här... men jag måste
> faktiskt erkänna att jag sällan ser poängen i
> de bilderna.... Man ser ju liksom allt som oftast
> inte hur cykeln ser ut lika bra när den står på
> snedden mot en brokigt vardagsrumsvägg.
>
> Har du fler tips än de nedan så lägg gärna
> till det.
>
>
>
> //F

Hmm, vevarmarna ska vara horisontella läge, ventilerna lodräta kl 6 och kedjan på 53/11, loggan pådäcken ska vara centrerad mitt för ventilen... ;-) T

Sernevi

Aktiv medlem
Så fotar du din cykel...
jag skulle säga ett par saker annorlunda (som inte helt oerfaren produkt och studiofotograf)

4) Vit vägg är inte alltid det bästa, ta något som visar cykelns färger väl, eller vad du vill visa med cykeln. Har du systemkamera behöver du egentligen inte ens ha vägg precis bakom, har du optik nog att göra bakgrunden riktigt suddig kan det vara trevligt också, så får du lite naturligt solljus på också, vilket alltid är trevligt.
Golvet är också något ganska viktigt, det kan vara tråkigt med linoleummatta till exempel. Även är är utomhus bra, gräs ger en fin kontrast, även asfalt eller stenar fungerar bra. Om du är tveksam, välj ett ofärgat (Dvs svartvitt, inte nödvändigtvis vitt) underlag.

7) Ställ vevarmen längst fram i bild (drivsidan) så att den är en förlängning av kedjestaget (funkar inte på alla heldämpade cyklar, kan se lite knasigt ut beroende på hur länkaget ser ut, då får man improvisera)

8) Ha hellre kameran i höjd med högsta punkten på cykeln (sadeln på XC/LVG, styret oftast på DH/Dirt) så slipper man se några delar underifrån (så som sadeln görs lite på exempelbilden ovan). Alla delar är designade att synas från sidan eller ovanifrån, ingen att ses underifrån. Underexponera hellre något än överexponera, överexponering av ljus bakgrund gör att kanterna på objektet blir suddiga eftersom det "läcker" in ljus från bakgrunden (sadeln på bilden ovan är ett bra exempel). Dock inte "mörkt", men hellre ett steg för lågt än ett för högt. Ta flera bilder med flera olika exponeringar och kolla sedan i datorn, det är oftast svårt att se tillräckligt bra på kamerans display.

annars mycket bra tips, jag kan tänka mig att det finns flera som hade velat ta snygga bilder på sina cyklar men inte riktigt vet hur man får till det.

andreaso

Ny medlem
Så fotar du din cykel...
Fiffi skrev:
> Exempelbild

Jag är lite förbryllad. Var det där ett exempel på en bra bild eller en kass mobilbild?

örgelgörgel

Aktiv medlem
Så fotar du din cykel...
andreaso skrev:
> Fiffi skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Exempelbild
>
> Jag är lite förbryllad. Var det där ett exempel
> på en bra bild eller en kass mobilbild?

Han är så hemskt fiffig den där Fredrik.

PeaceDog

Ny medlem
Så fotar du din cykel...
Cervelo_Solo.jpg ht=537
Little Stereo skrev:
> Fiffi skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Dagligen kommer det upp najsa bilder på folks
> > cyklar.... men många tar bilderna allt för
> > slarvigt och på ett sätt som inte alls gör
> > deras cyklar rättvisa. Om man lägger 3
> minuter
> > till på att ta bilden så blir den mkt
> snyggare.
> >
> > Så...här kommer en tråd om hur man ska göra
> > för att fotografera sin cykel...
> >
> > 1. Tvätta cykeln.
> > 2. Sätt kedjan på största drevet fram och
> det
> > minsta bak.
> > 3. Ta bort sånt på cykeln som inte ska vara
> med.
> > Flaskor, belysning, sadelväska, pump mm. om
> det
> > känns som att cykeln blir snyggare då.
> > 4. Leta rätt på ett ställe som är bra att
> > fotografera cykeln på med en så ren bakgrund
> som
> > möjligt. Notera att det inte nödvändigtvis
> är
> > är den just nu står (i hallen, på
> mekstället
> > eller framför en massa junk i källaren).
> > Bakgrunden bör vara så ren, ostökig och
> > ointressant som möjligt det är ju cykeln som
> är
> > hjälten här, eller hur? Tänk vitt vägg.
> Kanske
> > måste du tom flytta undan lite möbler för
> att
> > få till bilden.
> > 5. Ställ cykeln plant på underlaget.
> > 6. Framhjulet ska vara åt höger i bilden så
> att
> > vevpartiets drevsida syns i bilden (= cyklens
> > framsida)
> > 7. Ställ vevarna och pedalerna snyggt mot
> cykelns
> > ram. Bäst brukar det bli om drevsidans vev är
> > vänd framåt.
> > 8. Ställ upp kameran på ditt stativ om du har
> > nåt sånt... bilder tagna inomhus med
> > digitalkameror tenderar att ha långa
> slutartider
> > och eftersom man helst INTE vill använda blixt
> > (massor med fula skuggor i hjul och runt
> vajrar)
> > så blir bilden skarpare av det stabila
> stativet.
> > 9. Backa kameran och stativet så långt du kan
> > och zooma in så tajt du kan på cykeln. Med
> lite
> > tele på kameran så ser cykeln snyggare ut och
> du
> > får mer mindre bakgrund. Kameralinsen bör vara
> i
> > höjd med styret.
> > 10. Ta en testbild. Titta kritiskt på den och
> > bedöm om den kommer att bli bra. Kanske är
> det
> > läge att flytta på cykeln eller nåt fult i
> > bakgrunden.
> > 11. Ta bilderna. Riktiga proffs har här en
> > assistent som håller i cykeln så att man
> slipper
> > luta den mot något. På kommando tar
> assistenten
> > bort sin hand från sadel eller styre samtidigt
> > som bilden tas. Troligtvis måste man ta flera
> > bilder eftersom det är svårt med tajmingen
> att
> > lyckas få cykeln rak och inte få med
> > assisstentens fingrar som försöker vara borta
> ur
> > bilden men samtidigt på plats för att rädda
> > dyrgripen från att ramla på sidan i golvet.
> > 12. Om du fotograferar med en systemkamera så
> > använd så stor bländare som möjligt för
> att
> > få bakgrunden så suddig som möjligt och
> släppa
> > från cykeln. Om du försöker ta din perfekta
> > cykelbild med mobilen så har du så många
> olika
> > problem att jag inte ens vet vart jag ska
> börja.
> >
> >
> >
> > Exempelbild
> >
> > Reflektioner
> > - Bilder ute i skog och mark eller på en
> alptopp
> > gäller helt andra regler här men försök
> > bestämma dig för om det är en miljöbild med
> en
> > cykel i eller tvärt om. Ta kanske båda
> > varianterna när du ändå är igång.
> > - Ska du lägga ut en cykel på köp & sälj
> så
> > var minst lika noggrann, du får garanterat en
> > snabbare affär och mindre prut om en köpare
> ser
> > vad det är om du försöker sälja.
> > - Jag vet att hela koncepetet "fin cykel i
> sunkigt
> > soffa" inte alls tas upp här... men jag måste
> > faktiskt erkänna att jag sällan ser poängen
> i
> > de bilderna.... Man ser ju liksom allt som
> oftast
> > inte hur cykeln ser ut lika bra när den står
> på
> > snedden mot en brokigt vardagsrumsvägg.
> >
> > Har du fler tips än de nedan så lägg gärna
> > till det.
> >
> >
> >
> > //F
>
> Hmm, vevarmarna ska vara horisontella läge,
> ventilerna lodräta kl 6 och kedjan på 53/11,
> loggan pådäcken ska vara centrerad mitt för
> ventilen... ;-) T

Inte speciellt snyggt med kedjan på största och minsta. Bakväxel blir snyggare om den får vara lite utsträckt och om kedjan nästan går parallellt med sig själv.

Cervelo_Solo.jpg ht=537

Inte min bild.

Sernevi

Aktiv medlem
Så fotar du din cykel...
aHA! här har vi ett utsökt exempel till på bildkomposition, med hänsyn tagen till vad det är du vill förmedla. Cervelon är, gissar jag, en produktbild av ramtillverkaden själva, eller någon som saluför den? Tydligt är att fokus är på ramen snarare än komponenterna (ramen är vriden så man precis ser hela "soloist" på bakgaffeln, kameran verkar vara placerad i höjd med mötet överrör/sadelrör som exempel)
Detta ger tydlig fokus på att det är en Cervelo Soloist på bilden, och att det sedan sitter fina komponenter på får man liksom som betraktare förutsätta. Ofta vill man med sin egen bild visa att man har en fin hel cykel, varför det kan vara bra att fotografera lite ovanifrån, kanske med lite vinkel, så man ser vad för komponenter som sitter på (t ex är det trevligt att se lite av ovansidan av skivbromshandtagen på en mtb, att bara se sidorna säger inget om vad det är).

Maxmix

Ny medlem
Så fotar du din cykel...
Din bild är överexponerad, suddig, vevarna är fel, tråkig bakgrund får cykeln att se billig och tråkig ut (vad det än är för cykel).

Jag tycker hellre man kan ha cykeln i sitt rätta element men ändå en snygg enkel bakgrund. Har man en xc cykel, varför inte sätta den ute i skogen framför en stor sten eller liknande,
Använd stativ och se till att inte överexponera bilden så som du har gjort. Du har heller inte perfekt skärpa vilket man vill ha på en produktbild.

Få betraktarens ögon att dras mot cykeln, en bild rakt upp och ner har inget intressant som drar betraktarens blick mot objektet (cykeln). försök få bilden intressant, tänk så här: varför skulle någon vilja kolla på den här bilden? när ni har ett bra svar på den frågan har ni en bra bild.

Se till att belysningen, solen eller whatever ljuskällan är kommer bakifrån dig (gärna snett uppifrån) mot cykeln, kommer den från sidan blir det fula skuggor åt något håll,

Redigera bilden, på 2000-talet räcker en oredigerad bild inte långt så se till att få lite kontrast på bilden, se till att cykeln är tillräckligt ljus.

Varför är det bestämmt att en cykelbild bara ska va en bild från sidan? Ta en bild från sidan i mitten och gör ett fotomontage av småbilder från andra vinklar vid sidan om? använd er kreativitet.

Det var mina tips, Jag är inne på 3:e året på min mediautbildning och jag hade VG i fotografisk bild så jag kan detta ämne bra :) Lycka till med era cykelbilder och tvätta för guds skull cykeln NOGGRANT innan ni fotar :)

Sernevi

Aktiv medlem
Så fotar du din cykel...
Flippad_unge skrev:
> Din bild är överexponerad, suddig, vevarna är
> fel, tråkig bakgrund får cykeln att se billig
> och tråkig ut (vad det än är för cykel).
>
> Det var mina tips, Jag är inne på 3:e året på
> min mediautbildning och jag hade VG i fotografisk
> bild så jag kan detta ämne bra :) Lycka till med
> era cykelbilder och tvätta för guds skull cykeln
> NOGGRANT innan ni fotar :)

Men du behöver jobba ganska hårt på att lära dig vara konstruktiv i din kritik hörru, kanske därför du bara fick VG? (MVG fotografisk bild A och B, numera kassör i Chalmers Film- och Fotocommitté)

No offence, men det är nyttigt för tonen på forumet, ofta därför trådar spårar och folk blir förbannade över småsaker.

gridlock

Ny medlem
Så fotar du din cykel...
Allt handlar om ju om vad för typ av bild man är ute efter.
Visst, cykeln i sitt rätta element är väl aldrig fel. Fast det blir lätt lite plottrigt om man cyklar XC och ska ha med en massa gräs/sten/löv etc. Man vill gärna frilägga cykeln, men inte tvunget ha en tråkig vit vägg som bakgrund. Här får man försöka hitta den gyllene medelvägen. Lika svår att hitta som att köra i sthlm för en skåning.

Stor bländare står det i första inlägget. Går väl att hålla med om till en viss gräns. Tar du bilden lite snett framifrån på F/1.8 så har du bra skärpa på just det du lagt fokus på. Sen är bakhjul och den biten suddigt ändå =) Bara en reflektion.

"Redigerade" bilder? Vad menar du med detta egentligen Max? Att öka på kontrast/ljus räknar inte jag in i redigering. Helt enkelt därför att det finns att ställa in redan i kameran.
Stativ är dessutom lite väl överdrivet om du fotograferar i bra ljus och har slutartider över (beroende på brännvidd givetvis) 1/125 eller liknande.

Nä, det är inte lönt att krångla till det egentligen. Själv brukar jag ta en enkel bakgrund, bilden lite snett bak/framifrån och vara nöjd med det.

Här är ett exempel, inte den bästa bilden rent tekniskt men den visar cykeln på ett bra sätt enligt mig:
PIC_6308.jpg

Sen vill jag påpeka att ett bra betyg inte alltid betyder att man är duktig inom ämnet.

Mårten

Aktiv medlem
Så fotar du din cykel...
Så, nu har vi en mall för hur man SKA ta bilder på sin cykel. Kan jag få en mall för hur man SKA ta bilder på cykling också?

Little Stereo

Aktiv medlem
Så fotar du din cykel...
Ibland kan man lägga upp en fräsch bild på sig själv med cykeln om man tycker den är ett lämpligt sätt att presentera sin egen cykel på ;-)

Bilagor

• 523196433_38a6e7c19c_o.jpg
    523196433_38a6e7c19c_o.jpg
    85.5 KB · Besök: 38

Kallefs

Ny medlem
Så fotar du din cykel...
Mårten skrev:
> Så, nu har vi en mall för hur man SKA ta bilder
> på sin cykel. Kan jag få en mall för hur man
> SKA ta bilder på cykling också?

Då måste ju någon verkligen cykla också...

Sernevi

Aktiv medlem
Så fotar du din cykel...
Mårten skrev:
> Så, nu har vi en mall för hur man SKA ta bilder
> på sin cykel. Kan jag få en mall för hur man
> SKA ta bilder på cykling också?

Ja, du kan börja med att fotografera folk som cyklar, inte barn som lallar runt på bakhjulet på massa skulpturer inne i stan.. ;)

j/k, lite ot men när skulle du flytta till gbg?

Mårten

Aktiv medlem
Så fotar du din cykel...
Sernevi:

Jag hamnar alltid på andra sidan kameran när det cyklas på riktigt av någon anledning... :D

1.jpg ht=483

Eller så fotar jag under konstiga förhållanden utan blixt och sånt som kunde ha varit bra...:

alexhopp.jpg ht=551

Nästa helg är jag på plats i Götet. :)

Fiffi

Medlem
Så fotar du din cykel...
Bra åsikter och punkter i tråden.

Jag tar åt mig av kritiken av bilden. Den är suddig (för starkt komprimerad), överexponerad samt att vevarnas position skulle kunna vara bättre. MEN nu är iallafall diskussionen igång och det var grundtanken. :-)

Jag är naturligtvis inte en yrkesfotograf... som ni redan märkts. :-)

//F

castrello

Aktiv medlem
Så fotar du din cykel...
Little Stereo skrev:
> Ibland kan man lägga upp en fräsch bild på sig
> själv med cykeln om man tycker den är ett
> lämpligt sätt att presentera sin egen cykel på
> ;-)

Men herrejestanes, Stereo - shimanos skor och campas växlar??? Vart är världen på väg???

(Helt seriöst förstår jag: shimano gör rikigt bra och bekväma skor!)

Sernevi

Aktiv medlem
Så fotar du din cykel...
Mårten skrev:
> Sernevi:
>
> Jag hamnar alltid på andra sidan kameran när det
> cyklas på riktigt av någon anledning... :D
>
>
>
> Eller så fotar jag under konstiga förhållanden
> utan blixt och sånt som kunde ha varit bra...:
>
>
>
> Nästa helg är jag på plats i Götet. :)

Coolers :)
Jag gillar att vara på andra sidan när det är riktig cykling på schemat, men denna säsongen har ju itne riktigt gått som jag tänkt mig.. Får väl plåta lite trajall nån gång så får vi se om du också kan skutta lite ;)

Skogling

Aktiv medlem
Så fotar du din cykel...
Fiffi skrev:
Jag är naturligtvis inte en yrkesfotograf... som
> ni redan märkts. :-)
>
> //F

Å fan ! ;)

jesperC

Aktiv medlem
Så fotar du din cykel...
Little Stereo skrev:
> Ibland kan man lägga upp en fräsch bild på sig
> själv med cykeln om man tycker den är ett
> lämpligt sätt att presentera sin egen cykel på
> ;-)

Så klart man kan men regeln om parallella vevar, drivlina mot kameran och ventilerna synkroniserade klocka 6 gäller ju ändå. Framför allt kedjan på stora klingan, lilla används bara för att förvara kedjan på medan storklingan rengörs vid service ;)

//j

olzone

Ny medlem
Så fotar du din cykel...
"Om du försöker ta din perfekta cykelbild med mobilen så har du så många olika problem att jag inte ens vet vart jag ska börja. "

din bild var tagen med mobilen eller ? haha... aja kör hårt iaf.. ;-)

Maxmix

Ny medlem
Så fotar du din cykel...
Fiffi skrev:
> Flippad_unge, är detta innan eller efter att du
> fick VG?
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/937688/page=2
> 4
>
> PS! Det är bra och miljövänligt att ni tänder
> eran jättegrill med eltändare!
>
> //F

Det där va bara en bild jag tog lite snabbt med mobilen för ja orkade inte tvätta hojjen o fixa massa ville bara ha ut cykeln på bild ;) Ska fixa riktig bild när jag lackat om ramen så ska du får se att jag kan :)

Och nej, allt jevla miljösnack är mest bullshit och ja har annat att tänka på än att det sitter nån fattig jevla indie o kör runt på en skrotmoppe som drar 15 liter/milen...

jesster73

Aktiv medlem
Så fotar du din cykel...
Flippad_unge skrev:

> nån fattig jevla indie o kör runt på en
> skrotmoppe som drar 15 liter/milen...

Heter det inte emo nuförtiden? När det var tufft att vara indie var du bara ett kli i pappas pung.

skaparn

Aktiv medlem
Så fotar du din cykel...
In i läsvärt-kategorin omedelbart!

Tack så mycket för att du startade den här utmärkta tråden fiffi. Nästan som att du hörde den diskussion vi hade i förmiddags kring hur cykelfotografering ska gå till.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer