Skogling
Aktiv medlem
Så här mycket förbränner du under olika motionsformer...
Cykling för det stora nöjet i all ära men visst är det kul att vara lite fit?
Själv tränar dåligt under några vintermånader måste jag erkänna. Men det blir lätt så när man har barn som skall lämnas och hämtas på dagis respektive skola.
Men en sak som funkar för mig är att hoppa över allt socker och godis samt att aldrig backa på maten. Jag gjorde detta även förra vinten och det funkade bra. Jag åt inga sötsaker mellan oktober till april.(Jag har egentligen inga viktproblem).
Nu slutade jag helt med snask som ett nyårslöfte och kan konstatera att jag gått ner från 77 kg till 76,1 nyvaken. Jag är 182 cm lång. Jag skulle vilja väga
74-75. Jag tror att jag genom att skippa Snickers under cykelturerna i sommar
och istället köra torkade aprikoser kan komma att väga runt 75kg.
Egentligen så kanske det för min del även handlar om att jag gillar lätta hojar och detta i sin tur innebär att jag läser tillverkarens viktrekommendationer... he,he,he... ;o)
IFORM har sammanställt lite fakta kring mat och förbränning och konstaterar bl.a. att man visst kan träna 20 och inte behöver träna mer för att det skall ge resultat.
Här lite beräkningar på vad kroppen förbränner under 30 min:
________________________________________________________________________________
LÄNGDSKIDÅKNING 363 kcal
MOUNTAINBIKING 333 kcal
RODD 333 kcal
AEROBICS (HI) 303 kcal
SPINNING 303 kcal
LÖPNING 303 kcal
BASKET 273 kcal
CYKLING 273 kcal
PUMP 273 kcal
STEPUP 243 kcal
TENNIS 243 kcal
GRÄSKLIPPNING 213 kcal
OGRÄSPLOCKNING 183 kcal
SEX(Tillsammans)183 kcal (Sex eller trädgården älskling?)
GOLF 123 kcal (Där sprack myten om att GOLF skulle vara så bra)
FÖNSTERPUTSNING 115 kcal
PIANOSPEL 78 kcal
MATLAGNING 60 kcal
Lite vägledning om vad vi stigcyklister håller på med. Tänk vad fit vi är egentligen ! ;o)
//Skogling
Själv tränar dåligt under några vintermånader måste jag erkänna. Men det blir lätt så när man har barn som skall lämnas och hämtas på dagis respektive skola.
Men en sak som funkar för mig är att hoppa över allt socker och godis samt att aldrig backa på maten. Jag gjorde detta även förra vinten och det funkade bra. Jag åt inga sötsaker mellan oktober till april.(Jag har egentligen inga viktproblem).
Nu slutade jag helt med snask som ett nyårslöfte och kan konstatera att jag gått ner från 77 kg till 76,1 nyvaken. Jag är 182 cm lång. Jag skulle vilja väga
74-75. Jag tror att jag genom att skippa Snickers under cykelturerna i sommar
och istället köra torkade aprikoser kan komma att väga runt 75kg.
Egentligen så kanske det för min del även handlar om att jag gillar lätta hojar och detta i sin tur innebär att jag läser tillverkarens viktrekommendationer... he,he,he... ;o)
IFORM har sammanställt lite fakta kring mat och förbränning och konstaterar bl.a. att man visst kan träna 20 och inte behöver träna mer för att det skall ge resultat.
Här lite beräkningar på vad kroppen förbränner under 30 min:
________________________________________________________________________________
LÄNGDSKIDÅKNING 363 kcal
MOUNTAINBIKING 333 kcal
RODD 333 kcal
AEROBICS (HI) 303 kcal
SPINNING 303 kcal
LÖPNING 303 kcal
BASKET 273 kcal
CYKLING 273 kcal
PUMP 273 kcal
STEPUP 243 kcal
TENNIS 243 kcal
GRÄSKLIPPNING 213 kcal
OGRÄSPLOCKNING 183 kcal
SEX(Tillsammans)183 kcal (Sex eller trädgården älskling?)
GOLF 123 kcal (Där sprack myten om att GOLF skulle vara så bra)
FÖNSTERPUTSNING 115 kcal
PIANOSPEL 78 kcal
MATLAGNING 60 kcal
Lite vägledning om vad vi stigcyklister håller på med. Tänk vad fit vi är egentligen ! ;o)
//Skogling