Saab Slaomon Maxiavalanche DH Marathon race in Åre

Det sket sig i dag i gen på samma ställe i ingången till Tjärnis, grymt lerig och för taggad. Fullfart helt utan kontrol rakt in i en sten och en skön luftfärd innan jag slog i samma gammla knä. Så no race för mig i helgen.

Micke

Bildeeeer tack!

Hur gick det för er svenska tävlande? Vem vann? Vem kraschade ut sig? Vem skakade tass med Gracia? Vem är nöjd? Vem armbågades bäst?

Svar till: Vi som sitter hemma med trasiga ramar.

rayy skrev:
-------------------------------------------------------
> Bildeeeer tack!
>
> Hur gick det för er svenska tävlande? Vem vann?
> Vem kraschade ut sig? Vem skakade tass med Gracia?
> Vem är nöjd? Vem armbågades bäst?
>
> Svar till: Vi som sitter hemma med trasiga ramar.

första åket gick hyfsat och rullade in på 25e nånting, andra åket startkrasch plus fick in plast i kassetten i en senare fadäs drygt 5min in i loppet med resultat att växlarna slutade funka, 34e tror jag
Inte nöjd, tillbaks nästa år med bättre cykel och mer dh i benen
Tur att det var så få tävlande, vill inte tänka på vad som händer om 100tals skulle åka nerför den banan(fanns en del prejningsolyckor i det första snabba partiet)

n650899606_909243_6863.jpg

Tyckte det var lite tight under bron i bäcken för dem...

Själv hade jag av växelörat på min Commencal (och ev. ett revben på mig själv) i fredags och var superglad att få ett nytt av Commencal-teamet som var uppe (växelöra, inte revben...). Det kallar jag kundservice - merci beacoup Commencal!
Speciellt som jag hade lite panik då Cykloteket inte hade några hemma då jag ringde och kollade, att de inte kan ha reservdelar till de hojar de säljer är ett mysterium, men cyklotekets rykte börjar väl bli sisådär...

Senast redigerad av en moderator:
Jädra kul var det, trots mekaniska problems med hojen...fick köra med framvx under kvalet och punka i kvadrat på söndagen...

Kan verkligen rekommendera er som är det minsta sugen att köra nästa år.

Man får hyfsad adrenalinpump med masstart ;-)

Tack Micke för startplatsen.

...nästa år ska jag dock köra banan innan kvalet...;-)

/Kimmen

Tillbaka
Topp