Saab Slaomon Maxiavalanche DH Marathon race in Åre

ucc-mega

Ny medlem
Den 6-7 september går SAAB Salomon Maxiavalache av stapeln i Åre. DH-marathon med massor av toppåkare, bl.a. Cedric Gracia. Bra paketpris för dig som är sugen på att ta dig upp. Ännu bättre blir det om du uppger vår kampanjkod: SWE008

All details on http://www.avalanchetrophy.com

Edit av the_TnT: Please, do not SHOUT in the subject. I also corrected the spelling of Åre. :)

Bilagor

• RF1013392.jpg
    RF1013392.jpg
    125.7 KB · Besök: 25
  • RF1013394.jpg
    RF1013394.jpg
    134.7 KB · Besök: 16
Senast redigerad av en moderator:
Jag tycker att SAAB skall ta och köpa en happybanner... de kan de fan ha råd med. Så kan vi ha korvgrillning för pengarna!

Hur i hela friden kan man misslyckas med att stava Åre på värsta reklambladet som nån faktiskt har lagt ner tid på i nåt grafiskt program?

Äsch, lätt hänt äre.. ;)

Cathy, nice flyer but I was just commenting on that it says Äre and not Åre, wrong letter, that´s all. Looks like a nice event and very good deals though, hope you get a lot of visitors!

Ah OK......
Thanks for your answer

For information : Registration are still open so do not hesitate to join us and give the information to your friends...

See u maybe in Åre

;-)

> Edit av the_TnT: Please, do not SHOUT in the
> subject. I also corrected the spelling of Åre. :)

Well, cloud ouy thne plseae crorrcet teh spnellig of Slaomon?

Edit: Det är för fan pinsamt. Någon flaggar för ett arrangemnang sponsrat sv Saab-Salomon med rabattkod och grejer och bryr sig inte ens om att stava rätt.

Senast redigerad av en moderator:
>
> Edit av the_TnT: Please, do not SHOUT in the
> subject. I also corrected the spelling of Åre. :)

-Kära moderator, nu står det "Saab Slaomon Maxiavalanche DH Marathon race in Åre"

Jag ska köra, har inte bestämt mig om det blir med min IH Sunday eller Kona Coilair DL. Det beror väll på hur många som startar!

Vi körde Avalanlanch tävlings banan i dag. Den är grymt kul. Riktigt fina avstick för att få ner farten på hjulingen. Och den nya French conection delen är en utmaning om man vill hålla bra fart genom hela den delen. Och sen när man kommer till solstigen så håller på att flåsa upp lungorna den första delen som är en lång sugande uppförs löpa innan det bär av nedåt längs solstigen mot Tjärnins. Imorgon ska jag prova och köra bana med min Kona Coilair! Sen får jag se vad jag köra med på tävlingen.

Mikke

MikeMike skrev:
-------------------------------------------------------

> Och sen när man
> kommer till solstigen så håller på att flåsa
> upp lungorna den första delen som är en lång
> sugande uppförs löpa innan det bär av nedåt
> längs solstigen mot Tjärnins.
>
> Mikke

Såg du någon högerlunga där någonstans, tappade min igår när jag filmade banan.

/Henke.

E-beth skrev:
> aaah Gracia! Är han singel?
Är du singel?

onegear skrev:
> E-beth skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > aaah Gracia! Är han singel?
> Är du singel?

hehe.. njää, men spelar det någon roll? ;)

Hum....Ja vad ska man säga?Han är en charmant kille den där Gracia.Nästan lika charmig som mej...Men
jag tror inte preacher skulle uppskatta det här,eller är jag ute å cyklar nu?
Har jag fel ber jag om ursäkt och skyller på att jag druckit 4 glas vin...schkåll!!

Hello

The code gives you a special discount of 20 € when you register on www.activeeurope.com.

Regards

Bilagor

• RF1013392.jpg
    RF1013392.jpg
    125.7 KB · Besök: 17
Hello

For information, Cedric will finaly not be able to come but Remy ABSALON, Franck PAROLIN, Mickael PASVAL, Jerome CLEMENTZ, David VASQUEZ have already confirmed.

Come and join us

Då har jag kört hela banan med alla avstick och fartdämpande åtgärder från toppen kabin berg och ner till kabin dal.
Tid: 23,48
Banans längd: 6647 m
Cykel: Kona Coilair DL
Allt loggad med en FRWD. Så är det nån som vill kolla på loggen för att se exakt hur banan går så kan jag maila den.
Maxiavalanche_are_bana.jpg ht=627

Du Mikke?

Finns det några apsvåra partier i banan...? Är det snabba delsträckor? Vad kommer du att köra på för däck?

Jag ska vara med, men är newbe...så mitt mål är väl att komma ner utan att hamna i gipsvagga ;-)

/KimeN

Det finns absolut ingen apsvåra delar. Men tjänis är grymt lerig och jag gjorde en fet vurpa på ingången till den i fredags och sabbade knät. Uttöjda ledband. Så nu ser det ut som om att jag inte kommer att kunna köra i helgen. Jag som har sett fram emot SSMA hela sommaren.

Jag skulle rekomendera lerdäck, typ swamp thing. För hela french conection, sostigen och tjänis är en lerbana. Men en riktigt rolig lerbana!

//Micke

MikeMike skrev:
> Det finns absolut ingen apsvåra delar. Men
> tjänis är grymt lerig och jag gjorde en fet
> vurpa på ingången till den i fredags och sabbade
> knät. Uttöjda ledband. Så nu ser det ut som om
> att jag inte kommer att kunna köra i helgen. Jag
> som har sett fram emot SSMA hela sommaren.
>
> Jag skulle rekomendera lerdäck, typ swamp thing.
> För hela french conection, sostigen och tjänis
> är en lerbana. Men en riktigt rolig lerbana!
>
> //Micke

Fasen så tråkigt att höra. Hoppas ändå på det bästa så du kanske kan vara med och rulla ändå.

Föresten, du har inte ett par lerdäck att donera till en behövande? ;)

// Fischer

Hello

Do not wait longer to make your registration, the special offer with the discount of 20 € is only valid till wednesday morning.

See u in åre

Cathy

Går det att registrera sig på lördagen och köpa licens, eller måste man åka dit på fredag redan? Någon som vet?

Is it possible to sign in on Saturday or do I have to go to there on Friday?

/KimeN

Hello

Yes you can register directly in Are till saturday at 12.00 am but the special reduction is only valid on the web

See u

Cathy

Allõ!

Hur tolkar man programmet? Som rookie antar jag att jag kvalar 15:30?? Och vilken av starterna på sön blir aktuell 09.15 eller 13.15?

This is my first race, will I then start at the 4th Q-Race? And when do I start on Sunday...I assume I'll end up placing 152+...? 09.15 or 13.15?

Regards K

Jag har plats i bil från Stockholm om det är ngn som vill ha lift upp med hojjen. Tänkte åka torsdag em. Bara att höra av sig.

Nu börjar dom utlänska åkarna ramla in i byn ett stort gäng med finnar var in i butiken. Så nu är det mycket snack om vilka däck ska man välja. Hur lägger man upp loppet. Hur pallar ni Åre bor av att cykla ner för hela skutan utan att få kramp i händerna. Kan man verkligen åka under bron vid HC. Hur går kvalet till? ja massa kul snack och för väntningar inför helgens stora race.

Jag fick höra att Skistar är otroligt giv milda med fria starter så ring 0647 13350 och säg att du vill ha en fri start till SSMA i helgen, så ses vi på start linjen!

Ride Maxi this weekend and Mega next year!

Micke

Så ditt knä är ok Micke? Gott att höra. Åker själv upp i morgon.

Vet du nått om kvalningen och tävlingsstarter?

/Kim

Tillbaka
Topp