Sadel till mina cyklar

Sadel till mina cyklar
Den skönaste sadel jag använt/använder är Fizik Gobi, outstanding för min stjärt. Finns snorbillig på Poisonbikes.de

Annars är många frälsta i Specialized's sadlar

Sadel till mina cyklar
Vet inte vad du har för tidigare erfarenheter, men jag kommer oerhört bra överens med större delen av Selle Italias sortiment - men skyr SDG Bel Air sadeln du länkar till som självaste pesten. Den får ofta goda recensioner, men det visar väl bara att smaken är som baken.

Sadel till mina cyklar
Det får bli WBT sadeln eftersom den ser bekvämare ut (tjockare) och jag tyckte KONA sadeln var skön när jag prövade den. Förstår inte hur folk står ut med tunn smala sadlar, även en landsvägscyklist som tränar, det är ju bara träning!

Sadel till mina cyklar
Har provat en del sadlar och den jag föredrar ser kanske grymt obekväm ut men det favoriten. 135 gram Selle Italia SLR... Har provat tjocka mjuka och tjocka hårda men en SLR är sådär lagom hård. Den jag har nu håller på att ge upp efter fyra år i skog och mark, jag tvekar inte att köpa en likadan igen. Kidsen har SLT med carbonrails, kanske blir en sådan nästa år.

Fast jag har en carbonstolpe på min HT, det ger kanske lite dämpning, kanske...

Sadel till mina cyklar
Kom ihåg den gyllene regeln också: stoppningen ska sitta i byxorna - inte i sadeln... vad som skiljer en komfortabel sadel från en icke sådan, är formen och inte mängden stoppning.

Sadel till mina cyklar
Jag monterade min SDG Bel Air RL Ti Rail ikväll på min Scott Scale 50 och åkte en sväng på 2,5 mil, mycket bekväm sadel faktiskt!! Och brunt är snyggt!! Synd bara att det inte är äkta läder.

/Jimmy

Bilagor

• 157-0-main-bel_air_sl_brown-6.jpg
    157-0-main-bel_air_sl_brown-6.jpg
    9.8 KB · Besök: 24
Sadel till mina cyklar
Att bedöma en sadel som skön efter 25 kilometer, alltså runt en knapp timmes cykling på mountainbike då - känns i mina ögon aningen förhastat. En utvärdering bör väl ges åtminstone 2.5-3h ihållande cykling. Det är väldigt många sadlar som är sköna i 1h men en total pina framåt slutet ifall man cyklar 3h eller mer.

Misstolka mig nu inte, jag är glad för din skull ifall du hittat en sadel du trivs med! Jag ville bara poängtera att det är en stor skillnad i komfort mellan 1h och 3h.

Tillbaka
Topp