AJ - Förstår mig rätt, jag har inte skrivit att man ska ha en sadelstolpe som sviktar, och jag har inte skrivit att man kan känna med rumpan att en Moots stolpe sviktar mer än någon annan. Jag erkänner även att från min sida är det en ren gissning att en 27,2 mm titanrör kan svikta till en större grad över en längre tid än en motsvarande rör i aluminium på ett pålitlig sätt, för jag har inte läst om det i Tour (eller någon annanstans).
Jag tar in Thomson för att de är pålitlig, fin och lätt att arbeta med, och Moots för att de är fin och pålitlig trots att klämman är svårt att arbeta med. Alpha Q stolpar var väldigt lätt men klämman var inte alls tålig, så jag har slutat att ta in dem. Inget fel med Oval heller, men To Kind har agenturen för dem nu. Maxm var ful men lite lättare än Thomson och visade ingen problem med pålitlighet, så jag ser fram emot att de börja med produktionen igen. Ser fram emot att prova Maverick SpeedBall snart, men jag tror att de är för dyra och finns i för få storlekar för att vara en storsäljare.