Sadelstolpsmonterad barnsits, vad gäller?

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Vill ju kunna ha med lillan ut på cykeln i sommar och kom raskt på att jag antingen måste köpa en cykel för just det eller så tjackar jag en sadelstolpsmonterad barnsits, då kan hon följa med både på S8an (nej inte ner för skutan*)och Fujin..

Vilken är bäst, skit i kostnad, vill ha bra prylar till ungen..

*ännu..

Hamax is the shit Mange, jag kör med en utan sleepymmode. Funkar för en vecka på Gotland och även lite lek i skogen......

/STEFAN

sadelstolpsmonterad. Barnsitsen är fjädrande vilket ger en dämpande effekt på gupp och håligheter + att den är simpel att montera av och på. Var också noga med att barnets hjälm och ryggstödet inte ger 'gamnacke' när de somnar (...för somnar det gör de). Fast egentligen skulle jag helst vilja ha en vagn efter hojjen men det rätt mycket plats. Det skall tydligen finnas en barnvagn som kan ändras till cykelvagn. Kommer dock inte igåg märket.

Tjena!

Scand: De hamax jag hittade sätter man ju på sadelstolpsröret och inte sadelstolpen..

pAcmAn: Tror du glömde en länk..

jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Vår konsumentreporter sonderade marknaden för
> mindre än en månad sedan:
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/566832

Tjena!

Japp fast ändå inte.. Jag vill ha en variant som går att sätta på sadelstolpen (inte sadelstolpsröret alltså).. Visst går det med en hamax där, men då kommer ju jäntan sitta hur högt som helst och det funkar ju inte stabilitetsmässigt.. Tänk på hur S8an ser ut..

Vet att det finns nån men kommer inte på vad den heter..

Du måste ha den högt upp så inte du gör buttmunch på ungen när du bottnar S8-an.

Om pris inte är ett problem så googlar du på singletrailer istället.

Känns, spontant, rätt tveksamt att montera barnsits på sadelstolpen.
a) av den anledning Stefan förde fram. Hög (vinglig) tyngpunkt.
b) se till att ha en rejäl huckerpåle som klarar momentet m lite marginal. Det är ju ingen picknikbag som sitter där bak...

Så, nu har jag drämt in den öppna dörren med full kraft, vassego :)

Mange... Är lilltjejen tillräckligt stabil i kroppen i sommar för att palla med det?

Det var ju ingen rekommendation av stol förvisso men det kan ju vara värt att tänka på det iaf..

Tjena!

Fjärdebrunn..

a) Den finns ju en variant som inte blir hög, som en hamax i höjd men med infästningen högre..
b) Tror noh dh-stolpen som sitter där klarar trycket, har hända missat pedalerna efter stora landingar ibland.. Pallar den det feta arslet så ska den nog klara den lilla klumpen.,.

Johan A..

Palla med att sitta i en barnstol till Ica och glasskiosken ja.. Ska inte ut på snåriga dh-slinogr med henne direkt.. Kanske nån grusväg då och då..

Tjena!

Hahaha.. Inte nog med det.. Jag ska precis börja bygga en gungcykel (läs gunghäst som ser ut som en dh-rigg) till henne.. Ska inhandla en massa ek i veckan..

Kneecap skrev:
-------------------------------------------------------

> sadelstolpsmonterad barnsits

— håller det? har kollat sadelstolpsmonterade räcken för långresor och kom fram till att det inte dög, maxvikten som anges brukar vara 30 lbd, drygt 14 kg, och så vill du säkert ha god marginal, d v s hon får knappast väga mer än 10 kg. Kanske läge att fundera på någon enhjulig kärra?

Kan man inte modda en Hamax?

Kapa stängerna så kröken kommer precis ovan fästet och fräsa fram nya spår för fästet. Då kan det senare fästas i stolpen utan att stolen hamnar så högt. Dock möjligen lite nära...

Tjena!

Det har funnits iaf, men efterosm jag inte hittar den nånstans så finns det väl inte längre.. Får modda fästet till en hamax istället.. Rören som man sätter fast i fästet lär itne vara så svår att göra en kopia på i ett antagligen ännu hållbarare material..

Tillbaka
Topp