Sadelväska för dropper-post

Jag är på jakt efter en sadelväska som ska sitta på en dropperpost.
Mitt bekymmer är att alla jag hittills har hittat inte passar med fästet som skall fästas runt sadelstolpen.

1: Finns det någon som är "frihängd" och bara sitter fast under sadeln. Alternativt någon speciell vinkel på sadelstolpsfästet som gör att det får plats på den lilla yta som går att använda när sadeln är i botten.

2: Alternativet är om det går att fästa som vid siffran 2 (ritat med mina fantastiska skills i paint)

Storleksmässigt behöver jag få plats med ett multiverktyg och en extra slang.

Någon som har något bra tips, förslag?

Fil2017-08-25084300.jpeg

Är cykeln en FS? I så fall får du tänka på var hjulet hamnar i sitt översta läge. Blir nog väldigt trångt om väskan ska sitta nedanför stolpens rörliga del.

Jag skulle kikat efter en ramväska istället. Lägre tyngdpunkt, snyggare och eliminerar nämnda problem.

Makten sa:
Är cykeln en FS? I så fall får du tänka på var hjulet hamnar i sitt översta läge. Blir nog väldigt trångt om väskan ska sitta nedanför stolpens rörliga del.

Jag skulle kikat efter en ramväska istället. Lägre tyngdpunkt, snyggare och eliminerar nämnda problem.

Ja, cykeln är en FS. Så min "fina" skiss med siffran 2 är nog att utesluta.

Makten sa:

Lånade ut min reservcykel med sadelväska till min kompis. Stolpen i botten och sadelväska resulterade i att sadelväskan gick sönder av bakhjulet när han bottnade. Hade bara snabbt monterat sadelväskan men inte tänkt att den skulle sitta där.

Klarar man sig med 25mm mindre dropp så finns denna. Ger också 25mm mer utrymme för sadelväska. Tillsammans med utsticket så bör sadelväska gå.
https://www.wolftoothcomponents.com/collections/cockpit-and-grips/products/valais-25

Senast ändrad:
Jag diggar min Specialized bandit, kräver dock Specialized sadel. Rymmer slang, däckkrängare, 20g kolsyrepatron, munstycke till patronen samt ett växellöra.

Det funkar fint med väska, skyddar dessutom röret mot värsta skiten. Bilden visar min jättestora occano med pinnen i lägsta. Se bara till att det finns lite rörlighet kvar även om det skall sitta tajt.

Bilagor

• 2017-09-02 16.25.37.jpg
    2017-09-02 16.25.37.jpg
    77 KB · Besök: 163
Senast ändrad:
slashtmp sa:

Efter att ha läst denna tråden plus en massa annat så har jag beställt Slider. Ser ut som en riktigt stum och fin lösning, även om man inte skulle haft dropper. Snyggt, stabilt och coolt är vad jag förväntar mig. Dock lite halvdyr, blir en bit över 400:- med frakt, men lär väl leva i många år gissar jag.

Tillbaka
Topp