Sälja löst, som paket eller komplett cykel?

sebastian_nurmela

Aktiv medlem
Har en White kolfiber Hardtail ram, relativt oanvänd och inga märken i lacken.
White är väl inte det mest eftertraktade märket direkt, men den har ju boost, hyfsad modern geo och tillverkad i taiwan.
Har även en sr recon gold 100mm gaffel, sram level t bromsar, styrlager, pf lager för dub, sadelstope och styrstam, grejerna har väl gått 10 lätta rundor, då jag är en fegis, men det dök upp en heldämpad ram som jag inte kunde motstå, så växlar, vevparti, styre och hjul hamnade på den.

Nu är frågan, ska jag sälja allt som en klump, i delar eller fixa och sälja som komplett? Min farhåga är att fixar jag till den komplett, så kostar det lika mycket som jag får för hela cykeln, även om jag fyndar beggat..

Både och? Tar knappast många minuter att lägga upp endast ramen till salu, blir den inte såld inom X tid (och du gillar att fynda/meka) börja kika efter prisvärda komponenter att sätta på den…?

Jo, men vad får man för en White ht ? 6~7 typ? Det blir ganska lite att fynda prylar för om jag vill ha något för ram, gaffel, bromsar. Bara kompletta beggade hjul lär landa på +2500~ 3000:- 11-51 kassett, skivor, boost hjul, däck..

Senast ändrad:
Finns det en offentlig geo tabell så blir det kanske lite lättare.

Man kan ju tänka sig att du vill ha bättre hjul o däck på fs osv

Det kan vara lättare att sälja hel cykel m hjul o gaffel ska man nog ha som du säger

Jo, men vad får man för en White ht ? 6~7 typ? Det blir ganska lite att fynda prylar för om jag vill ha något för ram, gaffel, bromsar. Bara kompletta hjul lär landa på +2500~ 3000:- 11-51 kassett, skivor, boost hjul, däck..
Det är precis samma kalkyl som en potentiell köpare av ramen gör. Tror det blir svårt att få mer än kaffepengar för ramen.

Och samma kalkyl man bör göra när man sätter delarna på en annan ram. Ofta billigare att köpa hel cykel och lättare att sälja hel

Jo, men vad får man för en White ht ? 6~7 typ? Det blir ganska lite att fynda prylar för om jag vill ha något för ram, gaffel, bromsar. Bara kompletta beggade hjul lär landa på +2500~ 3000:- 11-51 kassett, skivor, boost hjul, däck..
Vad är det för hjul? Med tanke på att en recon gold är typ jättebillig (och inte bra) så misstänker jag att det är en enkel HT, och hjulen också är enkel.
Lägg ut som komplett först (för vad du vill ha) så slipper du skruva något. Jag köpte en gaffel för 800 ink frakt (ny) som referens. Hjul komplett 1200 med enkla komponenter, men komplett utom kassett.

Vad är det för hjul? Med tanke på att en recon gold är typ jättebillig (och inte bra) så misstänker jag att det är en enkel HT, och hjulen också är enkel.
Lägg ut som komplett först (för vad du vill ha) så slipper du skruva något. Jag köpte en gaffel för 800 ink frakt (ny) som referens. Hjul komplett 1200 med enkla komponenter, men komplett utom kassett.
Det är ju inte deras billigaste gaffel, men ramen är ju en Taiwan och inte kina, tyvärr verkar geo tabellen försvunnit från hemsidan ? Boost hjul är dock svåra att hitta beggade i bra prisklass. Orginal hjulen snodde jag till min nya, även vevar och växlar.. sram gx 12

Det är ju inte deras billigaste gaffel, men ramen är ju en Taiwan och inte kina, tyvärr verkar geo tabellen försvunnit från hemsidan ? Boost hjul är dock svåra att hitta beggade i bra prisklass. Orginal hjulen snodde jag till min nya, även vevar och växlar.. sram gx 12

Antingen leta begagnat eller sälj som det är.
Är det inte bråttom så låt det ligga så slutar det säkert med att du får ett par hjul över.

Recon Gold är snäppet bättre än vanliga pga ben i ALU istället för stål men verkar kosta 1500 ny så det är väl 1000 beganat eller 500 om det är nån som begriper nåt.

Vet du vad det var för geo? Jag gillar white och att det är från Taiwan spelar inte den minsta roll men är det inte 70 grader gaffelvinkel?

Nej men gaffeln är lika dålig som alla andra recon :) Reba och uppåt är bra... Tro mig jag har provat allihopa :P

Jag tycker boosthjul i nivån wtb med formulanav är väldigt billiga när man hittar dom. Det är ju oemhjul med en skapligt hög vikt. SÅg nu att du skulle behålla hjulen dock.
https://whitebikes.com/xc-290-ultimate-22/b/3356/ är det denna från 2022? Den är säkert likadan år 2025 iofs :)

Jag säger fortfarande: Försök sälja som den är. En ram med gaffel och bromsar går det lite snabbare att bygga iho något av än en lös ram.

Tillbaka
Topp