Samlingstråd för kass produktsupport.

PÄLLÄ.S

Ny medlem
Min senaste nominering går till Vartex.

I våras köpte jag ett par Mavic Aksium som träningshjul. Nu i helgen knäppte en eker på drivsidan i bakhjulet av. Okej, sånt kan hända, inget att säga om det.

Men efter LBSéns kontakt med Vartex visar det sig att priset ska landa på 120 spänn per eker, samt att de trots det bisarra priset inte går att beställa i enstyck. Nähärå´ 10-pack ska det vara för att få någon ska få handla.

Ähum.... Fel tänkt Vartex!
Med det upplägget är varken jag eller LBSén intresserade.
Jag slänger skiten och köper nya hjul av något konkurerande fabrikat.

/PÄLLÄ.S

Senast redigerad av en moderator:
Fel tänkt vartex? Vartex har beställt in sakerna någonstans ifrån dom också.

Jag förstår att ditt problem käns skittrist. 1200 spänn för att en eker är av suger, men orka lägga ner tid till att skriva en sån här klagomålstråd, problem finns det överallt och så är det bara.

Jag hade exakt samma bryderi för ca 3 år sedan när jag skulle ha nya ekrar till mina Mavic CrossRoc. Jag var inne på affären och frågade vad ett par ekrar med ett visst artikelnummer kostade, 5:-/st blev svaret. Det finns tom i nån gammal tråd här på forumet... någon hugad arkeolog som vill ge sig i kast med trådar om pajjade ekrar som följd av bakväxelhaveri efter sommaren 05? :)

När jag kom tillbaks efter halvannan månad och ställde samma fråga blev svaret 119:-/st. Samma sak där, endast 10-pack. Och det var oavsett återförsäljare. Mao äckelVartex fel.

Så det gäller nog att byta samtliga ekrar med jämna mellanrum så man inte står med ballen i ugnen om nån skulle gå av. Håller med om att det är dåligt.

rayy skrev:
-------------------------------------------------------
> Fel tänkt vartex? Vartex har beställt in sakerna
> någonstans ifrån dom också.
>
> Jag förstår att ditt problem käns skittrist.
> 1200 spänn för att en eker är av suger, men
> orka lägga ner tid till att skriva en sån här
> klagomålstråd, problem finns det överallt och
> så är det bara.

Jaha - det finns problem överallt! Och så är det bara! Men så skönt att veta, då kan vi ju skita i att försöka lösa eller upplysa om dem.

All konsumentupplysning är av godo. Jag känner mig tacksam att få veta att nån har gjort bort sig i sin iver att få upp volymer. Kommer inte att köpa hjul som har med denna generalagent att göra.

Tack PÄLLÄ.S.

//Erik

Du kan ju alltid påpeka för Vartex att Mavic Aksium kostar från 129 EUR/paret + frakt om du handlar från Tyskland.

Se där, ett dagsaktuellt exempel på varför det är grymt trevligt med hjul byggda av standardkomponenter.

Jag hade faktiskt tänkt beställa ett par Aksiumhjul till crossen men jag skippar det. Så jäkla svårt skulle det inte vara för Vartex att bryta en förpackning och sälja ekrarna löst..

rayy: "men orka lägga ner tid till att skriva en sån här klagomålstråd, problem finns det överallt och så är det bara" Vilka trådar på forumet anser du kvalar in då, vilka ska man orka skriva?

Denna tråd anser jag vara ovanligt saklig o bra.

Om hjulen är köpta i våras så är det väll ett garantiärende?
Det är ju upptill LBSén och vartex att komma fram till hur det ska lösas, men du ska ju inte behöva betala något.

Sunt förnuft gäller här.
Pajar EN eker, så köper man inte 10 pack för att byta ut EN eker och det finns säkert många Aksium hjul i sverige så Vartex lär inte gå lottlösa även om de säljer till styckpris.

Jag betalar gärna för EN eker om jag nu äger ett hjul av den modellen.

Mest naturligt borde vara att LBS köper 10-pack och sen säljer styckesvis. Det förutsätter förståss att dom säljer hjulet för övrigt. Undra nämligen om Vartex har möjlighet att ha uppbrutna förpackningar.
Hur ser det ut med ekar i styckesvis ute i nätbutikerna?

PÄLLÄ.S skrev:
> Men efter LBSéns kontakt med Vartex visar det sig
> att priset ska landa på 120 spänn per eker, samt
> att de trots det bisarra priset inte går att
> beställa i enstyck. Nähärå´ 10-pack ska det
> vara för att få någon ska få handla.

Kan det vara ett missförstånd?
Det låter ju mer rimligt om det är priset för ett 10-pack.
jämför med andra mavic-ekrar http://www.cyclecomponents.se/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=2&funk=steg_tva&artgrp=1386
Ring och kolla med CC om de kan fixa aksium-ekrar.

Jag skickade ett mail till Vartex och frågade om det stämmer att Aksiumekrarna kostar 120kr st.
Efter 16 timmar svarade de så här:

"Hej Johnny

Nej det stämmer inte. På grund av spänningar etc. tycker Mavic att man vid ekerbrott skal byta alla eker på samma sida. Därför säljer vi ekrarna i kit á en sida på alla hjulen.
På Aksium hjulen blir därför det faktiska priset ca 10-12 kronor styck beroende på om det är bak eller fram.

MVH
Martin Silberg
Säljare / Teknisk support / Service
Vartex AB
Batterivägen 14
Se-432 32 Varberg"

johrn skrev:

> Nej det stämmer inte. På grund av spänningar
> etc. tycker Mavic att man vid ekerbrott skal byta
> alla eker på samma sida. Därför säljer vi
> ekrarna i kit á en sida på alla hjulen.
> På Aksium hjulen blir därför det faktiska
> priset ca 10-12 kronor styck beroende på om det
> är bak eller fram. "
--------------------------------------------------------

Tack för det Johrn.
Jag ska be LBS:en dubbelkolla i morgon.
Stämmer det enligt ovan, så är det ett helt ok upplägg.
Då ska jag plocka upp hjulen ur sophinken, samt redigera mitt första inlägg.

/Pällä.S

Tillbaka
Topp