Samma slang?

Healons

Aktiv medlem
Samma slang?
Hejsvej
Jag o sonen kör mtb ibland ganska långt
Båda har slanglöst men OM det skulle bli punka tänker jag att bra att ha med slang o pump

han har 27,5 o jag har 29”.
funkar det med samma slang eller behöver jag ha led mig en av varje?

gott nytt!!!

Samma slang?
Att bara ha med en slang känns lite riskabelt om ni kör långa pass och dessutom är två personer som ska dela. Två slangar vore nog bra utifall ni skulle råka cykla över samma vassa sten (eller annat vasst).

På långa pass skulle jag tar med flera slang för tre personer. Men sedan jag kör tubeless har jag aldrig behövt använda en slang.

Samma slang?
Kanske intressant och se vad andra har med sig ut?

själv har jag:
2 slangar
3 däckjärn
2 co2 patroner med ventil
Slanglöst reparationskit
Mini pump

kanske låter mycket men det är ganska lätta prylar.

Samma slang?
Att bara ha med en slang känns lite riskabelt om ni kör långa pass och dessutom är två personer som ska dela. Två slangar vore nog bra utifall ni skulle råka cykla över samma vassa sten (eller annat vasst).
Kanske intressant och se vad andra har med sig ut?

själv har jag:
2 slangar
3 däckjärn
2 co2 patroner med ventil
Slanglöst reparationskit
Mini pump

kanske låter mycket men det är ganska lätta prylar.

Ingen bacon/salami och tubeless vätska? Dom är de enda två saker jag behöver ofta (jag verkar alltid får punka när min vätska har torkat ut efter precis 6 månader, men kanske får jag punkor på varje tur).

Samma slang?
OneUp EDC som innehåller
EDC minitool, några strips, EDC tången, kedjelås, bacon, 1 spd-skruv i styrröret. Pumpen innehåller co2munstycke och patron,
Slang med inrullat växelöra med en EDC-strap på ramen.
Beroende på cykel har jag med övre länken på bakväxeln med. Är vädret som nu så tar jag med en vindjacka jag drar med en EDC-strap på ramen.

Våga vägra ryggsäck.

Samma slang?
Ingen bacon/salami och tubeless vätska? Dom är de enda två saker jag behöver ofta (jag verkar alltid får punka när min vätska har torkat ut efter precis 6 månader, men kanske får jag punkor på varje tur).
Bacon = tubeless reparations kit
byter däck så ofta så vätskan aldrig blir äldre än 3mån.

har bara fått en punka förra året och det var innan mitt reparations kit inhandlades. Kanske blir mindre prylar i framtiden.

Samma slang?
OneUp EDC som innehåller
EDC minitool, några strips, EDC tången, kedjelås, bacon, 1 spd-skruv i styrröret. Pumpen innehåller co2munstycke och patron,
Slang med inrullat växelöra med en EDC-strap på ramen.
Beroende på cykel har jag med övre länken på bakväxeln med. Är vädret som nu så tar jag med en vindjacka jag drar med en EDC-strap på ramen.

Våga vägra ryggsäck.

är bara så dyr. Sedan behövs deras verktyg för att gänga styröret.

Samma slang?
Beror på ramdesign var och hur mycket det får plats och sitter bäst. Trek och Specialized är man klart lite avis på med deras luckor.
Sant. Kikade just runt på ”tool pouch”. En smidig sådan fylld med det kritiska och man kommer ganska långt. Kanske dra en påse över så blir det inte blött heller.

kör nästan alltid med ryggsäck men vore skönt att slippa den de dagar man gör liftburet.

Samma slang?
Har haft en sån med slang och patron och verktyg i allt men tyckte det var rätt meckigt att få att sitta bra. Även skönt med EDC att bara ta fram själva verktyget och slippa lossa allt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp