Sånt här är gillar jag skarpt!

AndersJB

Aktiv medlem
Skulle titta över växeln/wiren,och göra fullservice på gaffeln från början....
Men va f*n,lika bra att göra fullservice på dämparen och Reverben när man ändå river,har ju gått ett tag sedan sist.....och titta över och smörja styr/sving/länkagelager.....och är nog ett litet klickande i vevlagret,lika bra att sätta i nytt.....tvätta och smörja kedjan är ju en självklarhet.
Nya skivor och belägg ligger ju också,får se om det behövs bytas....och ny gucka i däcken är nog bra att hälla i.

Har ju allt liggandes i hyllorna,köpt på mej nya "bra-å-ha" reservdelar på K&S,och när tysken haft bra priser innan Euron drog iväg,så allt finns hemma.

Detta är helt ärligt riktig terapi,småpilla och lulla runt i verkstan i lugn och ro utan mobilen med sej.....lyssna på radion eller Spotify....tvätta rent,smörja upp och montera ihop rena,friska saker....detta är verklig avkoppling för mej!
Så helgens tidsfördriv är fixat,går allt väl cyklar jag på Måndag igen! ?

20230928_193628.jpg

Men va f*n,lika bra att göra fullservice på dämparen och Reverben när man ändå river,har ju gått ett tag sedan sist.....och titta över och smörja styr/sving/länkagelager.....och är nog ett litet klickande i vevlagret,lika bra att sätta i nytt.....tvätta och smörja kedjan är ju en självklarhet.
Nya skivor och belägg ligger ju också,får se om det behövs bytas....och ny gucka i däcken är nog bra att hälla i.

Har ju allt liggandes i hyllorna,köpt på mej nya "bra-å-ha" reservdelar på K&S,och när tysken haft bra priser innan Euron drog iväg,så allt finns hemma.

Detta är helt ärligt riktig terapi,småpilla och lulla runt i verkstan i lugn och ro utan mobilen med sej.....lyssna på radion eller Spotify....tvätta rent,smörja upp och montera ihop rena,friska saker....detta är verklig avkoppling för mej!

Visa bilaga 656965
Hej.. Men fö helvette!! Det där är inte 2023!! Kom in i matchen nu. Du ska ha 1x, framväxel är sååå meckigt. Tubdäck är 1800tal, det är såååå meckigt. Tubeless är modernt å inte ALLS meckigt! Kolla bara trådarna här på forumet, meckiga tubelesstrådar lyser verkligen med sin frånvaro, visst? Du ska ha skivbromsar, det är sååååå meckigt med fälgbromsar. Tjata nu inte om att du inte behöver skivor, fatta att det är modernt. Lägg gärna 2tkr på den nya kedjeoljan, bara du slipper mecka med kedjan, kom ihåg att det är bara pengar! Å du slipper mecka!! Gillar du att mecka så får du söka hjälp. Det är 2023, vettu! mvh borano20

Faktiskt inte H1:a,utan en liten ovanlig 3 cylindrig 250cc....S1 heter den modellen.
Skulle ge min högra pungkula för att hitta ett vettigt H1 objekt till humana pengar,men är sjuka pengar i dom!

Ångrar mej tårögd att jag sålde dom jag hade på 80-talet,hade både 500:or och 750-Kawasaki....fick dom för småpengar då.
Nu säljer jag aldrig dom trepipar jag har stående.?

Visa bilaga 656965
+1 men tiden finns inte nu.
Däremot i november blir det mek-mys i höstmörkret, nästan såjag ser fram emot det.

Alltså, har sagt det förr men än en gång: imponerande garage!

Tänk så olika man kan vara. Att meka med och underhålla cyklar är bland det värsta och tråkigaste jag vet. skönt att man har bra mekaniker i närheten så man slipper.

Senast ändrad:
Så där...fint som kräm!!
Blev klar som planerat i helgen!
Fullservice av Reverben,gaffel och dämpare med nya tätningar,oljor och nitrogen/luft...ny växel och dropperwire inkl hölje...nya skivor och belägg+bytt bromsoljan...smort upp bakväxel och nya trissor...nya vevlager..tvättat och tryckt nytt fett i alla länkagelager och styrlager!

Växlar silkesmjukt och så skönt följsam i fjädringen,nu är den redo för höstens och vinterns trampande!!

Bilagor

• 20231001_142148.jpg
    20231001_142148.jpg
    1.6 MB · Besök: 63
Tillbaka
Topp