Santa Cruz uppdaterar Tallboy - En våt dröm

kalis

Aktiv medlem
Santa Cruz har presenterat sin uppdaterade och förfinade Tallboy, http://www.santacruzmtb.com/company/index.php?NewsID=0207.

Det där är fan en våt dröm, möjligtvis skulle IBIS Ripley kunna vara våtare om det inte bara vore ett luftslott, ryktet säger att Ripley'en kommer sent 2032 eller nåt sånt.

En film med galningen Cedric Gracia där han visar att Tallboyen verkar vara lättåkt iallafall ;-)

Vad tror ni, kommer nya Tallboyen vara lika grym som den ser ut? Skulle ni köpa en om ni hade råd att avsätta stålarna?

Supersmutt! Fast för Hellas-tuggande hade jag inte kört Tallboy LT utan den med kortare slag med en 120mm gaffel. Har 120/120 på Ninern och det är förvisso trevligt men det hade funkat lika bra med mindre slag.

Inte för att vara en messerschmitt, men det är inte en uppdaterad Tallboy utan en annan variant. Den "vanliga" Tallboy kommer också finnas kvar, vid sidan av Tallboy LT.

Men ja, den är en lite av en våt dröm. Jag fantiserar lite om en, men skulle vilja provhoja både den och Yeti SB95 först. :)

Senast ändrad:
Westman skrev:
-------------------------------------------------------

> Men ja, den är en lite av en våt dröm. Jag
> fantiserar lite om en, men skulle vilja provhoja
> både den och Yeti SB95 först. :)

Fast är inte hela grejen med den här typen av hojar att man inte ens ska kunna provcykla dem, eller ens titta på dem i nån butik för den delen. De känns ju så magiska för att de är så ouppnåliga.
Sen när man har slaktat hela spargrisen och till slut fått hem en osedd, så inser man för det mesta att det är bara en cykel (förvisso trevlig sådan) bland många andra. Detta kan man ju givetvis aldrig erkänna så man måste berätta för alla sina cykelkompisar att det är det bästa som nånsin gjorts, fram till nästa hypehoj :)

Men det är rätt härligt att drömma också:)

Westman skrev:
> Inte för att vara en messerschmitt, men det är
> inte en uppdaterad Tallboy utan en annan variant.
> Den "vanliga" Tallboy kommer också finnas kvar,
> vid sidan av Tallboy LT.
> ...
> ...SB95...

Men jaaaa mr.Messerschmitt... jag skulle nog använt ordet uppgraderad istället, det fick jag ju jävligt klart för mig efter ditt inlägg ;-)

Yetin ser ju jädrigt flådig ut också, stämde inte Santa Cruz Yeti Cycles och hävdade att deras Switch-länkage är en VPP-kopia?

glitch skrev:

> Fast är inte hela grejen med den här typen av
> hojar att man inte ens ska kunna provcykla dem,
> eller ens titta på dem i nån butik för den
> delen. De känns ju så magiska för att de är
> så ouppnåliga.
> Sen när man har slaktat hela spargrisen och till
> slut fått hem en osedd, så inser man för det
> mesta att det är bara en cykel (förvisso trevlig
> sådan) bland många andra. Detta kan man ju
> givetvis aldrig erkänna så man måste berätta
> för alla sina cykelkompisar att det är det
> bästa som nånsin gjorts, fram till nästa
> hypehoj :)
>

Precis, sedan cyklar man en bra fultysk av något år nyare årsmodell och inser att den är nog så bra.. :)

kalis skrev:
> Yetin ser ju jädrigt flådig ut också, stämde
> inte Santa Cruz Yeti Cycles och hävdade att deras
> Switch-länkage är en VPP-kopia?

Jo, tror de lackade på att Switch-hojarna (SB66) blev en sån framgång och snodde marknadsandelar från dom. Blir intressant att se vart den juridiska fighten leder. För oss konsumenter är det nog loose-loose då kostnader går till juridik som annars kunde gått till något som givit oss glädje.

Tillbaka
Topp