Sävedalens Cykel - oseriöst företag?

Dr_Rydell

Aktiv medlem
Gjorde en beställning 25/1, en vara som de stod hade i lager. Sedan inget hört. Skrev till dem 31/1 att de får annullera orden om de inte har varan i lager. Ingen respons.

Någon mer som fått tagit del av deras sköna kundservice?

Har man en officiell e-postadress så skall man svara på den inom iallafall ett dygn. Annars får man lägga ner den kanalen.

Dr_Rydell sa:
De som inte kan prata då, de ska inte få någon hjälp då?

Ja för dem är det ju tråkigt. O kanske fel att ha mail uppe om man inte svarar på den. Men i ditt fall kan du väll prata? Tänker bara att om du kan det så ökar du ju din chans att få det löst istället för stt lägga x antal dagar här.

De är ju normalt sett väldigt seriösa. Har dock inte näthandlat av dem.
Men ibland blir det ju fel. Har du kollat så deras svar inte hamnat i skräppost t ex?

Näthandel är ju smidigt när det fungerar. När det blir fel är oftast den smidigaste lösningen att ringa och kolla vad som blivit fel.

/Kalle

Jag tänkte att jag som är på GC kan gå genom fb och messa dem att det finns en missnöjd på happyride som vill att de skall ringa upp Skogling så att han kan be dem kolla sina mejl. Är det inte löst ikväll får vi nog göra så.

Epilog: De har svarat nu och ordern är annullerad. Allt för att Skogling tog upp telefonen och sa några väl valda antar jag?

Hehe rolig tråd:D
Men allvar, ofta får man svar som hamnar i skräpposten. Irriterande tycker jag som inte orkar sitta och kolla alla bra erbjudanden från kinesiska Facebookprostituerade aktiespekulanter som vill skänka bort miljonbelopp, bara för att inte missa ett viktigt svarsmail. Skärpning, någon!

1. Inget mer tjat om skräppost nu. Det är väl så in i....självklart att jag kollat det.
2. Adressen de svarade på idag är samma jag använt tidigare och det var inte något formulär.

Dr_Rydell sa:
1. Inget mer tjat om skräppost nu. Det är väl så in i....självklart att jag kollat det.
2. Adressen de svarade på idag är samma jag använt tidigare och det var inte något formulär.

Skall vi bestämma att varan var lika slut som överallt annars och att de kunde sagt det via sin fungerande mail. Samt förstås att de i övrigt verkar bra då det inte kom en flod av skit som det brukar när nån inte är perfekt.

Verkstaden är i alla fall rapp och tjänstvillig! Var där nu idag och lämnade in mitt bojsänke, en Nishiki Hybrid 608 som hade en återkallelse av framgafflar som kom ut 2015, som jag inte upptäckt förrän i söndags av en slump. Mycket vänliga redan på telefon, kollade upp och ringde tillbaka precis som de sagt de skulle göra, efter bara några minuter. De beställde utbytesgaffel och ska byta så snart den kommer till verkstan, super-service!

Tant_Trek sa:
...åhå! En sådan goding. Hade också en 608 många år. Såldes förra året dock. Köptes '08 för 8 lax. Trodde inte den modellen fanns kvar längre :)

...

Jomenvisst, Sävedalens cykel butik IRL är väldigt bra, brukar svänga in där och köpa nån liten udda pryl som saknas rätt vad det är och de lyckas alltid skaka fram nåt :)

Lösa rykten på stan säger att de nu anställt Skogling för hjälp med telefonsupport och Hasse blir stationerad på Gran canaria och sköter e-postkontakterna. 2018 kommer sätta Sävedalens Cykel på kartan. Kul???

Sambal Oelek sa:
Tant_Trek sa:
...åhå! En sådan goding. Hade också en 608 många år. Såldes förra året dock. Köptes '08 för 8 lax. Trodde inte den modellen fanns kvar längre :)
2008 för 8000, just precis! Inköpt bara för att tråkcykla 6 km till jobbet, och få behålla cykeln ostulen i det halvoffentliga cykelstället. Funkade! Ingen skurk orkar bära iväg den... Men på 4,5 år gjorde jag knappt mer underhåll än smorde kedjan några gånger, pumpade däcken, och fick till slut byta kedja för den blev för lång, så den kräver verkligen inte mycket kärlek för att göra jobbet som avsågs. Efter 2013 har den dock inte rullat så frekvent pga utlandsjobb och därefter jobb-byte till mindre trevligt cykelavstånd. Säg till om du längtar efter gamla tider, haha! ;)

Men som sagt ligger det en återkallelse på gaffeln på många Nishiki-modeller 2006-2013, om nån fler stackare har missat det så är det värt en bump att ändå mala på lite om denna tråkcykel:
http://www.nishiki.se/min-nishiki/skotsel--underhall/aterkallelse--hybridgaffel

Tant_Trek sa:
Säg till om du längtar efter gamla tider, haha! ;)
...haha. Tveksamt att jag skulle längta såå mycket ? fast jag tyckte den var väldans bra när jag hade den. Som du säger. Den bara funkade, jämt. Lyckades kränga min till nån öbo som skulle ha den till lite av varje, den lever nog ett gott nytt liv nu ?

Tillbaka
Topp